השנה הפורייה והמוצלחת שעברה על הטלוויזיה הישראלית במהלך 2018 מציבה בפני 1,200 חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה דילמות לא פשוטות. הערב הם ייאלצו לבחור את הטובות ביותר בין מעל ל־120 תוכניות וסדרות המועמדות ב־48 קטגוריות שונות, שאליהן הצטרפה השנה לראשונה גם קטגוריית סדרת הרשת.



במהלך טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, שאותו תנחה לוסי איוב (הערב, 21:00, כאן 11 ובדיגיטל), יוענק גם פרס מפעל חיים לבילי סגל גזליוס, שניהלה את ארכיון רשות השידור במשך 23 שנים, וכעת מנהלת את ארכיון תאגיד השידור הישראלי כאן.


טקס פרסי הטלוויזיה הישראלית - ערב גאלה

מה עוד מצפה לנו הערב? בגזרת סדרת הדרמה נמצאות העונה השנייה של "איש חשוב מאוד" המוערכת (HOT), שעונתה הראשונה זכתה בארבעה פרסי אקדמיה; דרמת הפשע "עיר מקלט" (yes), המבוססת על ספרו המצליח של ליעד שהם; ו"בשבילה גיבורים עפים" (קשת), "על הספקטרום" (yes) ו"להעיר את הדב" (קשת).





הסדרות הקומיות המועמדות הן "ככה זה" (yes), הסדרה המצוינת שאיחדה על המסך את דנה מודן ואסי כהן (שגם יצרו אותה), הפעם כשכנים לבניין המקיימים ביניהם מערכת יחסים רומנטית שכמו נכפתה עליהם; "מייקל" (yes), קומדיה פרועה שמבוססת על הצגת הקאלט שרצה כעשור; והעונה השנייה של "האחיות המוצלחות שלי" (yes), "יש לה את זה" (קשת), "מלכות" (HOT) ו"קופה ראשית" (כאן 11).



בקטגוריית הדוקו־ריאליטי אנו מוצאים את "לאהוב את אנה" (קשת), התוכנית שסדרה לאנה ארונוב בן זוג רציני (אייל אלגבי) ולנו הצצה עתידית אל מה שלבטח תזכה בתואר "חתונת השנה"; "תום יער עושה בגרות" (yes), שהחזירה את הקומיקאית לספסלי פנימיית הכפר הירוק, בניסיון ליצור חוויה מתקנת; ו"גולסטאריות" (HOT), העונה השנייה של "הבוזגלוס" (yes) והעונה הרביעית של "מהפכה במטבח" (רשת).





בגזרת הריאליטי מככבים, איך לא, שלושה פורמטים שקשורים לאוכל - העונה השלישית והמעולה של "בואו לאכול איתי" (כאן), שמפגישה בהומור לא רק טעמים שונים, אלא גם אנשים שבמצב אחר לעולם לא היו חולקים יחד שולחן; "MKR - המטבח המנצח" (קשת) והעונה השלישית של "משחקי השף" (רשת). בקטגוריה זו מתמודדים גם "נינג'ה ישראל" (קשת) ו"הכוכב הבא לאירוויזיון" (קשת). נשארו בחוץ, וכנראה לא בכדי: העונה התשיעית של "האח הגדול", שהופקה לראשונה על ידי רשת, ותוכנית הכישרונות ההזויים "גוט טאלנט ישראל", גם היא של רשת.



בקטגורית הסאטירה נמצאות רק ארבע - "ארץ נהדרת" (קשת), שבאמתחתה שמונה פסלונים של האקדמיה; "גב האומה" (ערוץ 10) - מחזיקת הפסלון ב־2016; "עד כאן" (כאן) ו"פעם בשבוע עם תם אהרון" (כאן).





ועכשיו למה שמעניין באמת: לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, מועמדות: חן אמסלם ("פמת"א"), חני פירסטנברג ("עיר מקלט"), לאורה ריבלין ("המנצח"), נועה קולר ("להעיר את הדב") ונעמי לבוב ("על הספקטרום"). בצד הגברי ניתן למצוא את אלון אבוטבול ("הרמון"), יהודה לוי ("איש חשוב מאוד 2"), יוסי מרשק ("להעיר את הדב"), ליאור אשכנזי ("המנצח") וניב מג'ר ("על הספקטרום"). כמו כן, ראויה לציון מועמדותו של אבי גרייניק לפרס השחקן הטוב ביותר לסדרה לילדים ונוער, על משחקו בעונה השנייה של "בית הכלבים" (yes וניקולודיאון), שאף מועמדת לפרס הסדרה הטובה ביותר בקטגוריה זו.