ליאור אשכנזי מתגייס: תנועת "שלום עכשיו" השיקה היום (ראשון) קמפיין חדש לציון ארבעים שנה לחתימה על הסכם השלום בין ישראל ומצרים בכיכובו של השחקן המצליח, שכבר הסתכסך בעבר עם שרת התרבות, עם סרטון שפורסם ברשת הפייסבוק. הקמפיין נועד להדגיש לציבור את היתרונות האסטרטגיים להם זכתה ישראל בתמורה להסכם השלום עם המדינה שנחשבה לאוייבת הגדולה והמסוכנת עד אותם ימים, תוך העברת מסר להנהגה הנוכחית כי ניתן להגיע לפתרון מדיני גם עם שכנינו הפלסטינים.



אשכנזי פותח את הסרטון במונולוג נוקב : "זה לא קרה בשנת 88 כשהתגייסתי, לא הייתי בטנק בקרב הגדול על סיני, לא נהרגתי, לא הפכתי לסמל, לא הפכתי לשיר. במקום זה עשיתי דברים רגילים. התחתנתי, נולדו לי שתי בנות. דברים שאנשים עושים כשהם לא מתים במלחמה. כשאני התגייסתי כבר היה לנו שלום עם מצרים, וזה ממש לא מובן מאליו."





בסרטון לוקח ליאור אשכנזי את הצופים למסע בזמן לאורך היסטוריית היחסים בין ישראל ומצרים, החל ממלחמת העצמאות דרך מבצע קדש, מלחמת ששת הימים, קרבות ההתשה ומלחמת יום הכיפורים, וההצעה המצרית לשלום שקדמה למלחמה. בהמשך מתמקד הסרטון במהלכים שאפשרו את השלום, מביקור סאדאת בישראל ועד לחתימה על הסכם שלום עם המדינה שנחשבה כאמור לאויבת הגדולה והמסוכנת ביותר של ישראל. הסרטון מציג חומרים ארכיוניים נדירים ומסתיים במשפט "תנו לשלום לנצח".



הסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של ארגון השמאל שספג ביקורות רבות בשנים האחרונות, גרר לצד התגובות התומכות משמאל ("אותן ההפחדות נשמעו גם לפני ארבעים שנה ולמזלנו הן לא השפיעו וההכרעה שהתקבלה הובילה אותנו להסכם שלום יציב וחשוב מאין כמותו. הגיע הזמן שנחזור על אותו המהלך גם מול הפלסטינים ונשים סוף לסכסוך המדמם הזה"), גם תגובות פחות אוהדות בפייסבוק: "אכן ניסינו, כמו אוסלו ותוכנית ההתנתקות וקיבלנו עוד הרוגים. הפתרון שאתם מציעים ליהודה ושומרון יביא את אותם תוצאות, עוד ארגוני טרור וטילים על נתב"ג. הגיע הזמן לספח את השטחים, ולעודד הגירה", כתב אחד הגולשים בתגובה לסרטון.