נותרו ארבעה ימים בלבד עד ליום הבחירות לכנסת ה־21, וראשי המפלגות יוצאים במאמץ אחרון להסתער על קולו של הבוחר, זאת לאחר מספר חודשים של מערכת בחירות שכללה קמפיינים מלוכלכים למדי. איש התקשורת, אברי גלעד, התייחס אמש בחשבון הפייסבוק שלו לכניסה לישורת האחרונה של מערכת הבחירות ודיבר על רמת השנאה שמציפה את המרחב הציבורי. 

"ארבעה ימים לפני הבחירות, עם ישראל מפוצל לשני עמים. מעריצי מול מתעבי בנימין נתניהו. על יחס לאדם אחד נחלק עם. מדהים. רמת השנאה שמתרחשת כעת בכל המרחב הציבורי קשה יותר משנאתנו לאויבינו", אמר גלעד, "לא ראיתי ביטויים קשים על סינואר יימח שמו כמו שאני רואה ביטויים של ימין על שמאל ולהיפך, ואף אחד לא יותר עדין בכמה נמוך ומרושע וגרפי ומגעיל אפשר להיות. כולם משתתפים במסיבת השנאה והכיבוד מוזרם מלמעלה. כל אחד והלמעלה שלו. לפעמים גם אני קופץ למסיבה הזאת, ונגעל מעצמי. זה ממכר. זה נותן תחושת כוח וחיים. זה שקר מוחלט, זה הורג ולא מחייה".
עוד ציין: "נחלקנו לשני עמים המעורבבים זה בזה, דלת מול דלת, שולחן מול שולחן, אוטו ליד אוטו, ומהמחשבים שלנו או מהטלפונים שלנו אנחנו משגרים אחד על השני טילים מדויקים וקטלניים ושוברים כל כלל נימוס שהיה אי פעם בין בני אדם. יש כאן מלחמה, בדרך חדשה אבל עם אותם רגשות קדמוניים, בין שתי ממלכות שקמו כאן, ממלכת השמאל וממלכת הימין הרוצות להכניע אחת את השנייה. יש חלק שהיו הולכים על השמדה".
 


"בבחירות האלה התחברו כמה גופים שאינם מסכימים על דרך משותפת, לצורך הבחירות בלבד, לבלוקים טכניים. נדמה לנו שזה יכול לעבוד גם על כלל עם ישראל. חולמים שנהיה שני עמים, מתבודדים ושונאים, נספק את צרכינו בעצמנו, נחרים ונהיה מוחרמים, נתאחד בזמן מלחמות, ובשאר הזמן נשנא את המנהיג של הצד השני, את כל מי שמביע דעה של הצד השני, את כל מי שאנחנו נתייג כצד שני כדי להיפטר ממנו מהר".
גלעד סיכם: "עם ישראל זאת לא מפלגה. עם זה גוף חי. כפי שאי אפשר לחתוך גוף חי לשניים, לאורך, ושיהיו חיים, כך העם, אם ימשיך ללבות מחלוקת ושנאה, ימות. קודם ימות רוחנית, ואחר כך ימות בחרב. כן, אדוני, הסמולני הזה הכרחי לקיומך, וכן גבירתי, המתנחבל הזה חיוני לחייך. טאף לאק. במלחמה מנצח מי שהתכונן אליה טוב יותר. ההתכוננות שלנו למלחמה הבאה היא בהרגעת האווירה והרגשות. אחרת נגיע מותשים משנאה וממלחמת סרק, ונפסיד בקרב. כך תחזור ההיסטוריה על עצמה. תפקידנו ההיסטורי הוא לשנות את ההיסטוריה. תפקידנו ההיסטורי הוא להירגע. דחוף.