השחקנית פליסיטי האפמן ("עקרות בית נואשות") הביעה "צער ובושה עמוקה" בבית המשפט, לאחר שהודתה באישומים שהוגשו נגדה בפרשת הונאה שנועדה להבטיח את לימודי בתה באוניברסיטה יוקרתית. היא צפויה לעונש מאסר בפועל. ובפרשה אחרת וחמורה יותר, השחקנית אליסון מאק ("סמולוויל") הודתה באישומים המייחסים לה חברות בכת שסחרה בנשים.



האפמן ועוד כ־50 איש, בהם גם השחקנית לורי לוקלין ("צער גידול בנות") ואנשי עסקים מובילים, נעצרו בחודש שעבר בחשד למעורבות בתרמית ענק שמטרתה להבטיח שילדיהם ילמדו באוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארה"ב, בהן ייל, סטנפורד וג'ורג'טאון. לפי התביעה, ההורים שילמו ביודעין סכומים שנעו בין אלפי למיליוני דולרים למתווך מקליפורניה, שהעביר את השוחד למנהלי בחינות הכניסה או לאחראים על תחום הספורט במוסדות הלימוד. אלו סימנו את הילדים כאתלטים מובילים או פעלו לתקן תשובות שגויות במבחנים שהגישו. האפמן הואשמה כי היא ובעלה, השחקן וויליאם ה' מייסי, עומדים מאחורי "תרומת צדקה לכאורה של 15 אלף דולר כדי להשתתף במזימה בשם בתם הבכורה". כן נאשמת האפמן כי "ביצעה הסדרים לקדם את המזימה פעם נוספת, הפעם עבור בתה הצעירה, לפני שהחליטה לוותר".



במסמכים שפורסמו בבית המשפט בבוסטון ביום שני בלילה נכתב כי 12 הורים נוספים ואחד המאמנים שנעצרו מודים באישומים נגדם. העבירות נגד האפמן נושאות עונש של עד 20 שנות מאסר. עם זאת, בעקבות ההודאה צפויה התביעה לבקש עונש מאסר קצר, נוסף לקנס בסך 20 אלף דולר ו־12 חודשים של שחרור בפיקוח.



האפמן פרסמה הודעה ראשונה מאז נחשפה הפרשה: "אני מקבלת את האשמה שלי במלואה, עם חרטה עמוקה ובושה על מה שעשיתי. אני מקבלת את האחריות על המעשים שלי ואקבל את ההשלכות שנובעות מהמעשים האלה". "אני מתביישת על הכאב שגרמתי לבת שלי, למשפחתי, לחברי, לעמיתים שלי ולקהילת החינוך", הוסיפה. "אני רוצה להתנצל בפניהם ובמיוחד בפני הסטודנטים שעבדו קשה בכל יום כדי להיכנס לאוניברסיטה ובפני ההורים שלהם, שהקריבו כדי לתמוך בילדיהם בהגינות".




מאק. "מקבלת אחריות מלאה על מעשי". צילום: רויטרס



שחקנית נוספת בדרכה לכלא היא כאמור אליסון מאק, שהודתה בבית המשפט בברוקלין בשתי עבירות של סחיטה באיומים במסגרת כת סודית שסחרה בנשים. גזר הדין שלה יינתן בספטמבר, והיא עלולה להישלח לעונש של עד 40 שנות מאסר. "אני מקבלת את האחריות המלאה על המעשים שלי", מסרה ביום שני.


מאק נעצרה לפני שנה בחשד למעורבות ופעילות בכת הנקראת NXIVM, שהחלה כתוכנית לסיוע עצמי, אך לטענת התביעה, המנהיג קית רנייר הפך אותה לקבוצת שליטה ואת הנשים החברות בה אילץ לשמש כשפחות מין, לקיים איתו יחסים מיניים ולחרות על גופן את ראשי התיבות של שמו. לפי כתב האישום, מאק הייתה דמות בכירה בכת וניסתה לגייס לשורותיה נשים נוספות, בהן השחקנית אמה ווטסון והזמרת קלי קלרקסון. היא אף אילצה את הנשים להקפיד על דיאטה אדוקה ולהימנע מקיום יחסים, למעט עם מנהיג הכת, ודרשה מהם להצטלם עבורו בעירום.