מישהו פעם אמר שחטאו הגדול ביותר של האדם הוא טפשותו. אני חושבת שזה פחדנותו. ב"הישרדות VIP" הפחד ללכת נגד הזרם בולט במיוחד. אירה ונולה במועצת השבט החליטו ברגע האחרון לשים בפתק את אלכסה, והיא הודחה מהמשחק ברוב קולות. הן פחדו לפעול נגד כוחות גדולים מהם, בעיקר מישל, המתאבק הבינלאומי.



אלכסה, שאתמול מניותיה גדלו בעיניי, לא נבהלה כמו שתי חברותיה. לפני שכיבתה את הלפיד ועזבה, היא נשאה במועצה אפילוג מרשים שייזכר כאחד הנאומים היותר מוצלחים שמישהו אי פעם נשא רגע לפני שהודח. את מישל טרוני היא הציגה כבריון שלא יודע לדבר אל נשים ושיש לו מבט מאיים. "ס'תכלי אליי כשאני מדבר אלייך", פקד עליה מישל, והיא סירבה בנימוק שיש לו עיניים מפחידות, ובכך סתמה סופית את הגולל על איזשהו סיכוי שיכול היה להיות למישל להתקבל לתוכנית "חתונה ממבט ראשון", כי איזו אמא תרצה שהבת שלה תביא חתן כזה הביתה?



מישל טרוני, הישרדות. צילום מסך
מישל טרוני, הישרדות. צילום מסך



אם מניותיו של מישל כבר ירדו בעיניי בפרק הקודם בגלל התרגיל המסריח שעשה, אתמול הן הגיעו לשפל המדרגה. אם כבר רימית, אז מוטב שתשתוק. אבל לא. הוא היה חייב להתרברב במועצה שהוא זה שהכשיל את המשימה. כמובן שהווידוי הקטן הזה לא היה תמים. הוא רצה להכאיב לאלכסה ולהראות לה את גודל המשטמה שלו כלפיה, ועל הדרך לנעוץ את המסמר האחרון בארון הקבורה, כאשר הוא ציין שאפילו בן בריתה היחיד אייל ידע על המזימה. מה שנקרא, לנעוץ את הפגיון וגם לסובב אותו.



באותו וידוי, מישל בעיקר רצה להחזיר לעצמו את הכבוד האבוד כדי שחלילה לא יחשבו שהוא, עוג מלך הבשן, באמת פחד לבצע את המשימה. אז יש לי חדשות, לא כבוד ולא נעליים. כמו שנאמר: ה"רצחת" וגם השווצת? מה עוד שלהיות גיבור על אישה אחת בודדה ומנודה, לא רק שזה לא כבוד גדול, אלא בושה גדולה.



אלכסה דול, הישרדות. צילום מסך
אלכסה דול, הישרדות. צילום מסך



בושה גדולה יותר, היא זו של כל הקבוצה שישבה שם במועצה, ואפילו לא הזדעזעה לגלות שמישל הכשיל את הקבוצה במשימה בכוונה. אמנם כבר התרגלנו לאפקט העדר שפוחד לדבר ושמשפיע גם על פוליטיקאים, ואפילו על כמה אנשי תקשורת מושחזי לשון, שבימים אלה פתאום מתחנפים למנצח הגדול של הבחירות. למרות זאת, כל פעם שהתופעה הזאת צצה מחדש ומוטחת לנו בפרצוף, אנחנו מגלים פעם נוספת כמה אנחנו נפולת של נמושות.



מלבד אלכסה, שהראתה למישל מהיכן משתין הדג, גם גיא זו-ארץ לא פחד להביע דעתו. "אתה רוצה להגיד לי שעשית את כל זה בגלל כבוד"? הוא שאל את מישל וחידד: "מה, אתה רודף כבוד?" מישל, שכנראה לא קלט שיש פה שאלה מכשילה, כי מי שדואג לטפח את שריריו, לפעמים זונח את השרירים בקודקוד, והוא הסביר, כשהוא מלווה את דבריו בתנועות של מתאגרף, שכל מי שמתנגד לו, הוא מחסל בזבנג וגמרנו. כיאה למר עולם.



אלכסה דול, הישרדות. צילום מסך
אלכסה דול, הישרדות. צילום מסך



מה שבטוח זה שאחוות נשים לא הייתה במועצת השבט. אפילו שמחה גואטה החסודה, שבאה מבית מלא בערכים ומוסר, לא פצתה פיה ולא הוטרדה כהוא זה ממפגן הכוח של מישל כלפי אחות לצרה. כך גם אירה ונולה. בשבט קונג פו (או ווטאבר), הנשים הוכיחו אמש אוזלת יד ופחד מעולם הגברים וגרמו לכל הקונספט של האדרת נשים לרצות למצוא איזשהו חור להתחבא בו.



שלא לדבר על אייל, שיצא פיתה, כאשר אלכסה הטיחה לו את האמת בפרצוף והוא רק התפתל וסילף עוד יותר, ואם הוא המודל לגבריות עבור הנשים בפרו, שיערב להן.



אני לא יכולה שלא לתהות, למה נהגה ההפקה איפה ואיפה, ואת נעמה קסרי שהודחה בתחילת העונה היא החזירה למשחק, ואילו את שאר המודחים שלחה לכל הרוחות? למה שלא יחזירו גם את אלכסה על אף שהיא דמות שנויה במחלוקת, אך שורדת חזקה ודעתנית לא פחות מנעמה? ההבדל בין שתיהן הוא שנעמה ערמומית, ואלכסה אמיתית אך חסרת טאקט, תכונה שהיא בעוכריה בעולם של מזימות ושקרים.



אייל ברקובר, הישרדות. צילום מסך
אייל ברקובר, הישרדות. צילום מסך