תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" של הזכיינית "קשת 12" עלתה לאוויר לראשונה רגע לפני פיצול ערוץ 2, ומאז הפכה לתוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה ולתופעת תרבות של ממש. לפני קצת יותר מחודש התוכנית חזרה למסך ואחרי התחלה מעט מקרטעת ברייטינג שבה והשתלטה על טבלאות הצפייה כשהיא מסעירה את הצופים הישראלים.

מהעונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון" אומנם לא יצאה זוגיות שהצליחה לשרוד את מבחן הזמן, אך נראה כי התוכנית בהחלט הצלחה להשפיע על גורלם של המשתתפים, וכפי שמעידה כוכבת התוכנית רלי לוי, הריאליטי הביא אותה אל מתחת לחופה - ופעם, על אמת: "התחתנתי עם בעלי בזכות 'חתונה ממבט ראשון'".

האם את צופה בעונה הנוכחית של "חתונה ממבט ראשון?"
"בטח, צופה ומתעניינת. אני מרגישה שהזוגות הגיעו הרבה יותר מוכנים מאיתנו. זה מעלה הרבה תחושות, אני מרגישה מה עובר עליהם, מרגישה את הלחץ".

יש לך מסקנות בעניין הפורמט - זה יכול לעבוד?
"תלוי נורא באנשים שמגיעים לשם, זה הכמו לצאת לבליינד-דייט, רק שיש טקס מחייב יותר שהוא חתונה. זה לא שונה מלפגוש מישהו שלא פגשת קודם, זה רק עניין של לדעת כמה זה מתאים ולראות אם זה זורם. אבל צריך לתת לזה צ'אנס, לא להתייאש מהר, ולנסות להכיר. אני מאמינה בפורמט, הוא יכול להוציא זוגיות, אבל לא לכולם. אם שני הצדדים באים מכווני מטרה זה יכול להצליח".

לפי העונה שלכם נראה שהשידוך ה"מדעי" לא הוכיח את עצמו?
"יכול להיות שבגלל שזו הייתה רק עונה ראשונה, זה היה לימוד, אבל כל אחד עבר שם תהליך. היום הפורמט קצת יותר מוכר, והסיכוי להצליח יותר גבוה. אמרו לנו 'תראו תוכניות בחו"ל" אבל זה לא משתווה לכך שרואים את זה בארץ".

רלי לוי עם אלעד שאמי איתו התחתנה במסגרת התוכנית. צלם : אסף תמם
רלי לוי עם אלעד שאמי איתו התחתנה במסגרת התוכנית. צלם : אסף תמם


מה למדת?
"תמיד חשבתי שאני בן אדם שמוותר לעצמו, ודווקא דרך התהליך הבנתי שאני עומדת על שלי, לא מוותרת. עצם העובדה שהראו לי זוגיות בקצב מהיר, נתן לי מקום לא לפחד מזה כמו שפחדתי קודם. זו מראה. אתה לומד על עצמך המון. כשהופעתי בתוכנית, וצפיתי בה וזה נתן לי להעריך את עצמי, בדרכים בהן התמודדתי עם דברים מסוימים, וגם דברים שלא חשבתי שאוכל להתמודד איתם, הנקודות החלשות שלי, הסקתי מסקנות לגבי דברים בהם הייתי נוהגת אחרת. הבנתי שאנשים פרגנו לי מסביב ואהבו אותי, זה חיזק את זה שאני שווה הרבה יותר ממה שהייתי קודם. זה מעלה את הביטחון העצמי. התחתנתי עם בעלי בזכות 'חתונה ממבט ראשון'".

את תולה את הנישואין בתוכנית?
"כן. לפני התוכנית יצאתי עם אלדד ל-3 דייטים. אחרי התוכנית התחתנו, ואני נשואה כבר חצי שנה. זה קשור לזה שבאתי יותר מוכנה, לא באתי לשפוט את האדם שנמצא מולי, אלא להכיר אותו באמת. כמו שלימדו אותנו דרך התוכנית, לא לחפש את הדברים הגרועים בו, אלא להכיר ולתת צ'אנס לקשר. אלה דברים שלקחתי מהתהליך".

יש לך טיפ למשתתפי התוכנית?
"שייהנו מהתקופה, זו תקופה מאתגרת. גם עצם העניין שאתה הופך לסלב, אתה טועם את 5 דקות התהילה. ליהנות מהמקום של לתת צ'אנס ולהתמסר לתהליך וליהנות מהחוויה. גם אם זה לא יצליח, זה יפתח דרכים אחרות".

רלי לוי עם בעלה אלדד זעירא. צילום: רונן פדידה
רלי לוי עם בעלה אלדד זעירא. צילום: רונן פדידה