איש התקשורת ירון לונדון הגיב היום (רביעי) לסערה שנוצרה בעקבות דבריו אמש בתוכנית אותה מגיש יחד עם גאולה אבן ב"כאן 11". כזכור, לונדון גילה אתמול בתוכנית "גאולה ולונדון" כי הניח את ידו על שד של אישה שלא הכיר בעת שהשניים הזדמנו, לראשונה, במעלית בבניין מגורים לפני שנים רבות.



"עלה בדעתי הסיפור הזה, החוויה שלי, שאישה טופחת על בטני ואומרת "נו באמת". זו הייתה השפלה של גופי במגע לא רצוי", אמר לונדון בפתיחת התוכנית בהגשתו, "ואז עשיתי את המעשה שתיארתי ששמתי את ידי על שדה השמאלית. אפשר לטעון 'לא מגיבים בתוקפנות על תוקפנות' או שאפשר להגיד 'נניח שזה היה גבר מה היה קורה', אני חושב שזאת הייתה תגובה הולמת לגסותה. עכשיו השאלה היא מהו השד, האם הוא נכס מקודש? נשים מתפשטות היום, ומראות את שתיהן. כלומר תפקיד השד מותנה במבט הגברי".



עוד הוסיף לונדון: "אם זה מבט חושק אז הוא איבר מיני. אם הוא ניטראלי אז אישה מניקה ואז הוא לא איבר מיני. לכן גם להתנהגותי לא הייתה שום משמעות מינית. זו הייתה תקיפה כפי שהייתי תוקף גבר".



לונדון אמר אתמול בתוכנית: "כבר סיפרתי את זה ועוררתי צחוק, אבל גם רעשים. פעם נסעתי במעלית בבניין רב קומות, ואישה שהיה ברור, על פי מדיה, שהיא עורכת דין הדורה... עלינו שנינו במעלית, ותוך כדי עלייה בנסיעה היא עושה לי ככה (טופח על בטנה של אבן) ואומרת לי: "מה זה לונדון, מה זה? זה כבר לא מה שהיה".



"עכשיו", המשיך לונדון, "אני הנחתי את היד על השד שלה, ואמרתי: 'גם זה כבר לא מה שהיה'".  אבן ההמומה השיבה: "מה? זה מזעזע". מ"כאן" נמסר אמש: "הדברים שנאמרו על ידי ירון לונדון אינם מקובלים וייבדקו עמו".



אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה בתגובה: "דבריו של ירון לונדון הם בדיוק הסיבה שבגללה אסור להמעיט לרגע בחשיבותו של קמפיין #MeToo. הקלות הבלתי נסבלת שבה גבר מוכר וידוע מרשה לעצמו להטריד מינית אישה ומתרץ את התנהגותו הנלוזה בעלבון היא מתן לגיטימציה לאלימות. צר לי שאותה אישה לא התלוננה בזמן אמת. צר לי שמר לונדון רואה לנכון להתגאות בהתנהגותו. אני מצפה ממנהליו של לונדון בתאגיד השידור הציבורי להבהיר את עמדת התאגיד בצורה נחרצת וחד־משמעית".