בית המשפט קיים היום (ראשון) דיון בבקשה הזמר אייל גולן למנוע את שידורו המתוכנן של סרטם של אורלי וילנאי וגיא מרוז, שנקרא "פרשת אייל גולן"  ובמסגרתו יוצגו ראיונות עם הבנות הצעירות שקיימו עם הזמר יחסי מין (פרשת "משחקי חברה"). עורך הדין קובי קמר, עורך דינו של הזמר,  התראיין בתוכנית "שש עם אמנון לוי" בערוץ 13 והסביר, בזמן שהוא ממתין להחלטת בית המשפט, מדוע מרשו מעוניין למנוע את שידור הסרט אודותיו.



למה אתם רוצים למנוע את שידור התחקיר?


"אתה שואל אבל מקדים בהכרזות. היה תחקיר, נערכו ראיונות והושקעה עבודה רבה. זכותם לשדר את זה ואם היו שם חומרים פוגעניים היינו מגישים תביעה. הראיונות שנלקחו מאייל במהלך עריכת התוכנית הוצגו ככתבה שאמורה לפרגן לו ולתמוך בו, ולהראות כיצד הוא השתקם מן הפרשה הקודמת".



יש הוכחות?


"יש הסכמה לכך בעל פה וגם במסרונים". 



אין אף מסרון שבו אורלי או גיא אומרים שהכתבה תהיה חיובית. אני לא מכיר שום עיתונאי שיבטיח כתבה חיובית.


"תציג את המסרונים. לא חשבתי שאני צריך להציג אותם בתוכנית אז לא באתי מוכן. מרשי הביע את דאגתו מפאת העומד להתרחש, אך אורלי כותבת שם 'תסמוך עליי, זאת מילה שלי'. זה אומר שהיא הבטיחה ושתקיים".



השאלה האם זה אומר שזה יהיה חיובי.


"אם אדם מביע דאגה, זה אומר שזה יהיה רע בהתאם למובטח".



עצם ההבטחה לא כתובה.


"זו חקירה נגדית. אתה עובד בערוץ שישדר את זה ושידרת תוכניות בשם חופש הביטוי שפגעו באנשים".



הטענה שלכם היא שהראיון נלקח לא בצדק כי הוא חשב שהוא בא להתראיין לכתבה אחת, והתראיין למשהו אחר.
"אמרו לו שרוצים להראות בסרט איך הוא משתקם מן הפרשה הקודמת. בשלב מאוחר יותר התברר שהם אספו ראיונות וראיות מאנשים שמכפישים את אייל". 



לא חייבים לצייר להם את כל התמונה. לא חייבים לתת להם רשימה של כל מי שמתראיין.


"אפשר להציג מקצת מן הראיונות, מדגמים".



אין דבר כזה, זה לא משהו שנהוג לעשות.


"מדובר במגה-סטאר שלא מתראיין בקלות ולא מספק את הסחורה ככה. אמרו לו שימסרו לו את הראיונות להגהה ושאם זה ימצא חן בעיניו זה ייכנס לשידור. ביקשנו שעד שהטענות יתבררו , בית המשפט יעצור את שידור התוכנית".



יש עניין ציבורי שזה ישודר, ואם זה לא ישודר תהיה פגיעה חמורה. הוא עשה מעשים חמורים.


"עניין ציבורי היא מציצנות לשמה. ההורים של הבנות האומללות עשו שטות. עכשיו הם מפתים אותן להתלונן. הן בחרו אז החלטות הקשורות לגופן. זה היה בהסכמה. היוזמה לראיונות של הבנות הייתה יוזמה של אורלי. למשטרה יש סמכות והיא לוחצת להשגת ראיות. לעומתה, אתם גוף מסחרי שרוצה להשיג רייטינג".