זאת לא הפעם הראשונה שבה נחשפת משטרת ישראל במלוא קלונה, והפרקליטות במערומיה. אך בניגוד לעונה הראשונה והמטלטלת של הדוקו־פשע "צל של אמת", שעסקה ברצח הנערה תאיר ראדה, חושפת העונה השנייה דווקא את הפגיעות של יוצריה. נכון, הם הצליחו להנפיק בשנית מסמך דוקומנטרי מרתק, שקרוב לוודאי יעורר שיח מחודש על זהות רוצח כביש החוף, אך מאחר שפרשת עמוס ברנס, שהורשע ברצח רחל הלר וזוכה אחרי שנים רבות, כבר סוקרה בהרחבה, פענוח התעלומה אפקטיבי פחות ומעט מאכזב. אולי בגלל שהפעם הפתרון לא מונח, כמו בעונה הראשונה, לפתחו של הצופה.



ארבעת פרקי הסדרה עוסקים במקרי הרצח המזעזעים והאכזריים עד אימה של החיילת רחל הלר ושל עוד ארבע צעירות: ז'קלין סמית, עירית יעקבי, ליאונור בן לולו, ואורלי דובי. הציבור דרש תשובות, והמשטרה מיהרה להנפיק חשוד. לפני שהם עצרו את ברנס בחשד לרצח הלר, הם חשדו גם ביורם ביכונסקי, בן זוגה של הלר, שראה אותה אחרון, ונחקר באכזריות, חרף נכותו. מעניין שדווקא את הפרט הקטן הזה, השמיטו יוצרי הסדרה, אבל זה אולי מה שמייצג את ההבדל בין שתי העונות. הפעם לא נקבל תיאוריות סותרות, חשודים נוספים  וטיעוני הפרכה מצמררים, למשל  מציאת גופה נוספת לאחר הרשעתו של שלמה חליווה ברצח אורלי דובי, מה שמקשה על הצבעתו כרוצח.





שלמה חליווה, מי שמרצה עונש מאסר על אונס ורצח אורלי דובי ומשמש כחשוד העיקרי של יוצרי הסדרה, מיהר לאיים עליהם, מחשש שוועדת השחרורים תטרפד את צאתו לחופשי ב־2024.



"אסור שאיש מאיתנו יקפוץ למסקנות ויחרוץ דין, על סמך נרטיב כזה או אחר", אמרו יוצרי הסדרה בנוגע לרומן זדורוב, עם צאת "מי רצח את תאיר ראדה?", העונה הראשונה של הסדרה. האם יוכלו לומר זאת גם כעת, כשנראה שהם חרצו את דינו בעצמם?