השחקן גפן ברקאי (24) נוכח על מסכי ישראל תקופה ארוכה. ב־2012 שיחק תפקיד ראשי בסדרה "יומני החופש הגדול", שעליה זכה בפרס שחקן השנה בטקס נבחרי הילדים. משם התניע קריירה פורייה בסדרות נוער. המבוגרים יותר זוכרים את ברקאי מתרגל פוזות פוטוגניות כפרזנטור של אופנת רנואר, לצד ניבר מדר ויהודה לוי, כששמו משתרבב אינספור פעמים למדורי הרכילות בזכות רומן לוהט עם מדר, שהגיע לקיצו לפני כשנה. ועכשיו הוא עושה את הצעד הגדול ביותר בקריירה שלו: נכנס לתפקיד ראשי בסיטקום "זה לא הגיל" (קשת 12), בתפקיד בן זוגה הצעיר של מירי מסיקה, ונדמה שמעכשיו רק השמיים הם הגבול שלו.

"הסדרה מספרת על ישי בן, גולש בן 23, שנמצא במערכת יחסים עם עורכת דין בת 40 בשם טליה רובינסון, שאותה מגלמת מירי מסיקה, והם מתאהבים בטירוף", מספר בפרמיירת הסרט ברקאי. "הסדרה מתחילה כשישי מעדכן את טליה שהוא עובר לגור עמה ועם שלושת ילדיה. בנה הבכור דניאל (דוד שאול) הוא חבר טוב שלו, אבל המצב החדש בלתי הפיך. חייבים לקחת את זה צעד אחד קדימה ולספר לילדים. משם זה רק הולך ומסתבך. הסדרה עוסקת באופן שבו הסביבה מקבלת את הזוג המוזר, כולל כל מה שהם עוברים ביחד. כשהם ביחד זה לא מוזר. הקושי נוצר בדרך שבה הסביבה רואה את סיפור אהבתם החריג. הדברים שהם צריכים לעבור - מאתגרים מאוד".

"ישי הוא נשמה טובה ממש. כולו לב אחד גדול. הוא משיג את כל מה שהוא רוצה בחיוך, מהלב, עם אפס מניפולציות ואפס דרכים לא ישרות. הוא נורא ישר, טוב לב, ומאוד אוהב את הילדים ואת טליה. הוא מנסה למצוא את המקום שלו בבית, ומגיע למסקנה שאם הוא לא יכול להיות אבא, אז לפחות חבר, או סוג של חבר, או אבא שהוא גם חבר. מין קונסטלציה מוזרה כזאת".

איך התחברת לסיפור האהבה הבלתי אפשרי הזה?
"לא ייחסתי לפער הגילים משמעות. האהבה היא אותה האהבה. ישי התאהב בטליה בדיוק כמו שאני מתאהב במישהי בגילי. אלא שהאחריות שהוא צריך לקחת עליו הפעם - הרבה יותר גדולה. זה קצת דומה לי. כשהייתי בן 16 ורציתי לשחק אותה מבוגר כדי לעבוד, סימנתי לעצמי את המטרה ואמרתי לעצמי: 'אם זה מה שצריך לעשות כדי לגרום לזה לעבוד, אז אעשה את זה'. זה מה שישי עשה הרבה פעמים, גם בלי להבין כל כך מול מה הוא עומד".

גפן ברקאי, מירי מסיקה,
גפן ברקאי, מירי מסיקה,


איך היה בצילומים?
"זה מסוג הסדרות שבדרך כלל מצלמים באולפן. הפעם צילמנו את הכל בלוקיישנים, כדי שזה ירגיש אמיתי. הייתה השקעה מאוד גדולה בסדרה".

סיפור אהבה בין גבר צעיר ואישה מבוגרת חוזר על עצמו אינספור פעמים בתרבות. מאיפה זה מגיע?
"פער גילים זה משהו לא קונבנציונלי, וזה תמיד עובד".

איך היה לצלם סצינות אינטימיות?
"זאת עבודה. אנחנו מאוד מקצועיים. אין בזה אלמנט מיני, חוץ מההיבט של הנראות בדבר. אתה צריך להבין שיש 800 אנשי צוות מסביב, והכל מאוד פרקטי".

איך היה לעבוד לצדה של מירי?
"מאוד כיף. החיבור שלנו מאוד מעניין. אנחנו אנשים מאוד שונים, אבל זה מה שיצר תערובת מעניינת וכיפית".