"לצערי הרב ככה זה עובד בארץ: פונים אלי לאודישנים, כמעט תמיד רק לדמות של ערבי. זו החלטה של במאי, כי זה מאוד פשוט להתגבר על העניין הטכני. לאחרונה התקשרו אלי מתיאטרון דימונה שאשחק יהודי במחזה 'דינה'. בסוף זה לא יצא לפועל. לצערי יצא לי לעשות מעט תפקידים של יהודי באודישנים". כך אומר השחקן הישאם סלימאן (41), ("פאודה", "בית לחם", "האח הגדול VIP"), המגלם את חאלד, קצין בדואי בדרגת סגן אלוף, בסדרה "כבודו" (yes), שעונתה השנייה עלתה לאוויר.



העונה השנייה של "כבודו" מעלה הילוך, המתח והסכנה גוברים. השופט מיכה אלקובי (יורם חטב), כשגבו אל הקיר, נהיה יותר גרוע מהעבריינים שבהם הוא נלחם. הגבולות בין שני צדי החוק - עבריין־משטרה־שופט - מיטשטשים העונה לחלוטין.
 
אחרי שהעונה הקודמת הסתיימה בדרמה ענקית, בעונה השנייה מגשים השופט אלקובי את חלומו ומתמנה לשופט בבית המשפט המחוזי. מנגד, הוא מוצא עצמו מסובך עד צוואר, לא רק עם משפחת הפשע בן עטר, אלא גם עם משפחת פשע קווקזית בדרום, הגדולה והאכזרית מכולן, שבראשה עומדים יוליה (יבגניה דודינה) ופתחוב (אלכס סנדרוביץ'), שמבינים כמה חשוב להשחיל לכיס שופט במחוזי. 
 

שי (ארז עובד), בנו של מיכה, מרצה עונש מאסר. מיכה סופר את הימים ליום ששי ישתחרר, אז יוכלו סוף־סוף לשכוח את כל מה שקרה ולחזור לחיים נורמליים. אלא ששי, המשתחרר מהכלא, הוא כבר לא שי שנכנס אליו. כשמיכה קולט את זה, זה כבר מאוחר מדי. חאלד (הישאם סלימאן), חברו הטוב של מיכה, שילם בחייו כשניסה לעזור לו. כל מה שנותר למיכה זה לעזור לנורה (לוסי אהריש), אלמנתו של חאלד. מה שמכניס אותו למלחמת ראש בראש מול משפחת הפשע מסרי, שרוצה לסגור את החשבון שיש לה עם חאלד - דרך נורה. תחושת האשמה שמיכה חש כלפי נורה והדאגה שלו לבנו - מנוצלות היטב על ידי משפחות הפשע.
 
"בעונה השנייה כאילו הרגו אותי, אבל אני חוזר לעולם כרוח הרפאים שלי והופך להיות המצפון והקול הפנימי של מיכה, השופט", אומר סלימאן. "זה היה אתגר משחקי בלתי רגיל. הסצינות היו כתובות בצורה אחרת מסצינות רגילות, והייתי צריך להתחבר אליהן. אבל הצלחתי ונהניתי. זה שונה מכל הדברים האחרים שעשיתי עד היום". 
 
נראה לך אמין ששופט יידרדר מוסרית עד כדי כך, כמו ב"כבודו"?
"שמענו כבר על פרשות שבהן אנשים שהגיעו הכי גבוה השתמשו בכוחם כדי לכופף את החוק לטובתם. הסדרה מראה איך הכל התחיל ממעמד כל כך גבוה, עד שהגיבור הפך למובטל ואיבד הכל. החברות בין הקצין הבדואי והשופט הופכת לסוגיה של מצפון. השופט בגד בחבר הכי טוב שלו ומחויב לשמור על אשתו. הוא מרגיש שהוא חייב לי, לחברו הטוב ביותר, שנהרג בשבילו. בפועל הצטלמתי לחלק מהסצינות על תקן פלאשבק. היה לי קל להתחבר, כי במציאות אנחנו חווים פלאשבקים כבני אדם. בדרמה אפשר לשים יותר דגש על פלאשבקים".
 
בתור מי שמגלם קצין בדואי, יצא לך להכיר את החברה הבדואית?
"אני חי בנצרת ומכיר את הבדואים משם. אבל התפקיד הזה לא ממש קשור לתרבות הבדואית. מה שעניין אותי זה יחסי החברות. זה סיפור שיכול לקרות. אני אומנם ערבי מוסלמי, ואין לי שום בעיה עם זה, אבל אני משחק דמות. עכשיו אני עובד על לשחק גם תפקידים של יהודים".
 
איך הייתה האווירה על הסט?
"נהניתי מאוד לעבוד על הסט עם רוני ניניו, במאי הסדרה. זו הייתה אחת ההפקות הכי טובות שהשתתפתי בהן. מגיעים מוכנים פיקס לסט. עובדים על הניואנסים הכי קטנים, אחרי שענו לנו על כל השאלות. זו סדרה שהוכיחה את עצמה בפרסים בקנה מידה ארצי ועולמי".
 
ואכן, העונה הראשונה של "כבודו", שהכתה גלים, זכתה בפרס הסדרה המצטיינת בפסטיבל "סירייס מאניה" 2017; כמו גם לרימייק של רשת SHOWTIME האמריקאית, בכיכובו של בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), שתצטלם במהלך השנה הקרובה. 
 
"כבודו" - עונה שנייה. ימי שני, 22:00, yes ACTION; וגם ב־yesVOD 
ו־STING TV