לאחר שחזרו אל פרשת אייל גולן והקטינות בסרט מיוחד, חוזרים העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז לפרשה אחרת, שהסעירה את המדינה בשבועות האחרונים - הנערים הישראלים בקפריסין. בסרט שישודר הערב (חמישי) ב"רשת 13" בשעה 21:15 מציגים אורלי וגיא תחקיר חדש העוסק באירועים באיה נאפה, ומעלים שאלות בקשר למה שבאמת התרחש שם.



"הנערים תושאלו מיד עם מעצרם ומסרו גרסאות סותרות", אומרת וילנאי בסרט. "חקירה מסודרת יותר התקיימה רק לאחר שהגיע עורך הדין, אז גם העדויות הפכו לסדורות יותר. מ-12 החשודים נלקחו דיגמות דנ"א שנשלחו לבדיקה".

"גרסאות סותרות": הצצה בלעדית לתחקיר של אורלי וגיא בפרשת הנערים בקפריסין


"לפני שאני הגעתי הם לא נחקרו. החקירה הראשונה הייתה אחרי הארכת המעצר, הם לא נחקרו לפני", טוען בסרט עו"ד ניר יסולביץ', המייצג את החשודים.



עצרו אותם ולא שאלו אותם כלום?
"אני אומר לך שעצרו אותם..."



"חשוד מספר אחת סיפר לשוטרים בזירה בחקירה בעל פה תחילה...", מקריאה וילנאי.
"מה זה חקירה בעל פה?"



חקירה בעל פה זה בזירה עצמה כשעצרו אותם, "בהתחלה טען שלא קיים יחסי מין עם אף בחורה, לאחר מכן אמר שהיו לו יחסי מין עם בחורה מאנגליה, יחד עם עוד חבר. ואף אחד ממדינתו לא היה נוכח. אחר כך שינה את הגרסה".
"אז אני אענה לך. מה שאת מדברת כרגע זו חקירה פרונטלית, סוג של תשאול שהיה  בתוך הזירה ולא חקירה 'לפי הספר'. כשאני הגעתי החקירה הייתה לפי הספר, עם מתורגמנית ואותה גרסה הובילה לזה שהוא היום בישראל".



תגובתו של עו"ד ניר יסלוביץ: "החזרה מהודאתה של מתלוננת השווא היא עוד ספין אופרטוניסטי של המתלוננת, הניסיון להטיל דופי ביסודיות החקירה ולזרות חול בעיני הציבור מביך בעיני ולראייה אפילו עורך דינה התפטר היום כמו להוכיח כי יש קשיים בהתנהלות ובאמינות של המתלוננת".