בתחילה זה היה לא יותר מקוריוז. "יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כתב בטוויטר ש–". אחר כך הפך "יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כתב בטוויטר ש–" לאישיות חשובה בפני עצמה. לא ברור למה. נכון, בנו של ראש הממשלה, אבל בנו של הוא לא חכם גדול, בטח לא מעמיק. לא הוליך את סיירת מטכ"ל. לא ניהל חברת הייטק. לא הוביל מפעלות מתנדבים לסיוע לעניי ירושלים. בסך הכל הבן של. יצא מרחמה של רעיית ראש הממשלה. והתקשורת באיזה פרץ התרגשות היסטרי כרעה ברך לרגליה של הבועה שהיא יצרה ומאז מדשדשת על המקום בקוצר רוח מדי יום ולא מוצאת מנוחה לעצמה עד שכבודו, "יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כתב בטוויטר ש–".



בדרך כלל הטוויט מגיע מספר שעות אחרי האירוע גורר התגובה - למשל, נגיד אחרי שאיזה סמוטריץ' מקלל את אבא. הטוויט העולה לרשת חמום מוח בטיבו. תמימים עשויים לחשוב לתומם שרק עתה הבחין נתניהו הצעיר בדברי סמוטריץ' ומיד ירה, באופן חמום מוח, את תגובתו. אחרים עשויים לחשוב שאותו נתניהו צעיר שמע את דברי סמוטריץ' מיד כשנאמרו, ועד שעלתה לרשת תגובתו נערכו מספר שיחות טלפון שניסחו היטב את תגובתו הלכאורה חמומת המוח, אבל לסברה זו אין הוכחות, ועלינו לקבל בעניין זה את טענת ראש הממשלה שיאיר הוא אדם בוגר העומד בפני עצמו וכל טענה כי הוא פועל בתיאום עם הוריו מופרכת מיסודה לחלוטין.





לזכותו של נתניהו הצעיר אפשר לטעון כי ניתן לשער - אם גם לא להזדהות עם סגנונו - מהם מקורות הזעם שנראה כי הוא תמיד מתאמבט בהם. הוא גדל, מה שנקרא, בשטח אש, הן כבנו של ראש ממשלה שהותקף תקשורתית באופן חסר תקדים, וגם בבית שעל פי פרסומים רבים לא התנהל על מי מנוחות. אז אחיו הצעיר בחר במסלול מילוט לאוסטרליה וניו זילנד. יאיר נתניהו הלך בנתיב הרועש יותר של השתוללויות ברשת.



כך שלמרות היסטוריית העשייה הדלה שלו, וגם אם לא בצדק זכה לכך, יאיר נתניהו התמקם במרכז הציבוריות התקשורתית שלנו, והכתבה עליו בערוץ היו־טיוב של כאן, "המושך בחוטים: ההשפעה של יאיר נתניהו על הפוליטיקה הישראלית" - היא בהחלט במקומה ומעוררת סקרנות. אלא שהתוצרת המוגשת לציבור היא דוגמה עצובה לעבודה מפוהקת ועצלה, שמי שיוצא ממנה עם תוספת ידע קטנטונת על נתניהו הצעיר, שיעשה כעצת הגששים ויקום. לא כתבה חוקרת ומחדשת אנו מקבלים כאן אלא אוסף שימורים משומשים שכבר טעמנו, ידענו, שמענו וקראנו. הנה יאיר נואם בחו"ל. הנה הוא ליד אובמה ואבא. ושמעתם שנסע עם מאבטח למועדון חשפניות? ועל המיליארדר פאקר ודירת הפאר שמעתם? ושאמיר אוחנה מינוי שלו?



הכל לכאורה, כמובן, אבל איפה מישהו שמספר בעילום שם על מהלכים של נתניהו הצעיר במרכז הליכוד? איפה הקלטות של חברי מרכז מתחנפים? האם אוחנה באמת מתחנף אליו? האם מישהו מהם הביא לו מתנות ליומולדת? איפה מישהו שנכח בשיחה פנימית (לכאורה, כן) שבה ראה את אבא ראש הממשלה סופג צעקות ומתקפל מפני הבן היקר? ככה מושכים בחוטים, לא?



בטח שיאיר נתניהו ראוי לכתבה. התקשורת אחראית עליו. היא המציאה אותו, היא פמפמה אותו, ועכשיו היא צריכה לשלם. אלא שיאיר נתניהו, והצופים, ראויים להרבה יותר מהטיפול העצל שהעניקו לו בכאן. דווקא לשכת ראש הממשלה מתבלת את הכתבה התפלה בתגובה היסטרית. שוב התנכלות של כאן 11 למשפחת נתניהו, מודיעה הלשכה. איזה התנכלות ואיזה בטיח. התבטלות יש כאן, לא התנכלות. כאן 11 סתם נמנמו בעיניים פקוחות ויצא להם סיפור בטלני שבעצם די מפרגן לילד מוכשר שאולי (ואולי לא) ילך בדרכו של אביו. אבל משפחת נתניהו, אחוזת רפלקס פרנואידי, קפצה לשמיים. לך תדע, אולי את התגובה על יאיר נתניהו כתב הבן של ראש הממשלה.



"המושך בחוטים: ההשפעה של יאיר נתניהו על הפוליטיקה הישראלית", כאן 11, ערוץ היו־טיוב