"מלך הרייטיג", דודו טופז (1946-2009) היה בימי שיאו הצבר האולטימטיבי: בחור יפה תואר, מוכשר, מצחיק ומצליח ברמה יוצאת דופן ברדיו ובטלוויזיה. בנו של שחקן התיאטרון אליהו גולדנברג החל את דרכו המקצועית בלהקת הגדנ"ע כסולן הלהקה בשיר "נח היה איש צדיק ותמים" וכבר אז בלט בכריזמה יוצאת הדופן שלו.


בפודקאסט המיוחד של "מילים ולחן" ב-103FM חזר דודי פטימר אל ימי הזוהר של טופז, אל המערכונים הגדולים, השירים שכתב כפזמונאי לזמרים כיגאל בשן, אבי טולדנו וגלי עטרי ולרגעי השיא הטלוויזיונים שהפכו למורשת עבורו ועבורנו לתרבות בידור מקומית.



כמו כן, השתתפו בפודקאסט כמה משותפיו לדרך שחלקו זיכרונות מהאדם והחבר: ציפי שביט חזרה לילדות המשותפת עם טופז ולסיפור מאחורי תכנית החייזרים המיתולוגית (שביט גילמה את משה החייזר), אבי טולדנו חזר לפרויקט שירי שארל אזנאבור שטופז כתב מילותיו והוא ביצע ולשיר "זירת חיי" שהוא הלחין למילותיו של טופז ובעצם מבטא נבואה אישית של טופז על סופו המר. גם יואל ריפל, שותפו של טופז לכתיבת המערכונים והשירים מספר על העבודה לצידו ועל יצירת אחד הלהיטים הגדולים של טופז כמבצע: "שיר יפני" ("יקצם ציקי ציקי צם").



בהקשר לקטע ששבר את שיאי הרייטינג בשנות ה-90 שבו גרם טופז למדינה שלמה להשתכנע שיש חייזרים, מספרת ציפי שביט: "דודו צלצל אליי ב-3 בלילה כישנתי. ואמר שיש לו רעיון להביא חייזרים לאולפן והחליט שאני אהיה החייזר. הוא לא שאל אם אני מוכנה או מסכימה ועוד לפני שאמרתי לו 'לא' הוא קבע עובדה ולמחרת מוקדם בבוקר כבר הייתה מלבישה ומאפרת שהתאימי לי בגדים של חייזר".

דודו טופז עם ציפי שביט, ה"חייזר" ב"הראשון בבידור" . צילום מסך
דודו טופז עם ציפי שביט, ה"חייזר" ב"הראשון בבידור" . צילום מסך


טולדנו סיפר: "דודו כתב לי את השיר 'זירת חיי' שהוא בעצם נבואה שמגשימה את עצמה ועד היום כשאני מופיע איתו ואני נזכר בסיפורו של דוד ואני מצטמרר".

"זירת חיי: 'עת הייתי ילד, כבר היה מובן \ העולם אכזר, רע ומסוכן  \ אנשים בחלד, לא יודעים רחם \ אם רוצים לחיות, יש להלחם \ על רגלי ניצבתי, באגרוף מוכן \ מול כולם הכרזתי, לא אזוז מכאן \ כל ימי עוברים עלי בתוך זירה \ על ידי תמיד חובש את הכפפות \ כל ימי אני מכה בחזרה \ רק במסתרים אמחה את הדמעות \ בסיבוב הבא, מול פני ניצבה \ יריבה עיקשת, בחורה יפה \ היא הלמה ביופי, והכתה בחן \ מול אישה נותרתי , כסר מגן \ ואם בי נותר, פצע כאן בלב \ זה היה כדאי, עם כל הכאב \ שוב אני בודד, בין החבלים \ סיבובים רבים, עוד נכונו לי \ ואיני פוחד, אם כי לא אדע \ מי יריב יהיה לי, בסיבוב הבא \ ולכן תמיד, במצב היכון  \ בו אני עומד, להכות ראשון \ ואתם סביב לי, מחכים ליום \ בו אכרע על ברך, ואפול פתאום \ אז עלי תעוטו בהמוניכם \ מבשרי לקרוע בציפורניכם \ לא תזכו לראות, את היום הזה \ פה אני עומד, ועוד אני מכה".



בשנות ה-70 התפרסם בעיקר בתכניות רדיו בהן השתתף כ"לצון נופל על לצון" ובשעשועוני הטלוויזיה שהגיש בהם "שחק אותה", "צא מזה", "זה מה יש" ו"תן קו". בשנת 1981 עלה לכותרות לראשונה כפרובוקטור כשקרא למצביעי הליכוד "צ'חצ'חים", מה שגרם לו כמעט ולהרוס את הקריירה המצליחה במו ידיו.

טופז הצליח בכישרונו לפלס דרכו חזרה לפסגה ובשנת 1984 העלה את תכנית היחיד המצליחה "פליטת פה" שמתוכה נולד אחד ממערכוני הדגל שלו – "משפחה בטיול" או אם תרצו "משה אורנג'דה". בסוף שנות ה-80 חזר לטלוויזיה ובשנות ה-90, לאחר תקופה בה הנחה לסירוגין עם רבקהל'ה מיכאלי את "סופשבוע" בערוץ הראשון, הנחה טופז את תכניות הבידור והאירוח "רשות הבידור" ו"הראשון בבידור" ששודרו בערוץ 2 הצעיר ובהן שבר את שיאי הרייטינג של כל הזמנים כשהוא זוכה לכינוי "מלך הרייטינג".



בין הקטעים הזכורים מהתכניות זה הקטע בו גרם למדינה שלמה להאמין שקיימים חייזרים, נשך את נטליה אוריירו וחשף את החזה של כוכבת הפורנו צ'וצ'ולינה. כל אלה הפכו את טופז לא רק לאיש טלוויזיה אהוד וחזק שעוזר לאנשים ומחלק מתנות, אלא גם לפרובוקטור לא קטן.

בתכניותיו גילה לראשונה לעולם כמה מהכישרונות הגדולים בתעשיית הבידור כשהוא אחראי להופעות הבכורה של אמנים כמו צביקה הדר, אורנה בנאי, עידן אלתרמן ואבי גרייניק, אלי ומריאנו, נאור ציון ועוד רבים וטובים.

טופז היה מכור לסם שנקרא רייטינג וכשהוא לא מצא עצמו משתלב בטלוויזיה בין הדורות המתחלפים, זה הוביל אותו כנראה לשיגעון שבסופו של דבר גרם לו לשים קץ לחייו בתא המעצר ברמלה בשנת 2009.