"ירד עלי מסך שחור. בתוך הגוף שלי, הלב שלי, המוח שלי, הייתי עצוב, כועס, עצבני וחסר מילים. הכל מהכל. הרגשתי את כל הרגשות בסלט". כה אמר הזמר שקד קוממי (28), באחד הרגעים היותר דרמטיים בעונה האחרונה של "הישרדות VIP", כשהעמידה אותו ליהיא גרינר במשימה, ראש בראש מול חברו הטוב ביותר למשחק, ג'וזי זירה, שבה יודח המפסיד מיידית מהתוכנית. היום משיקים שני החברים הטובים לראשונה דואט משותף, "באמצע החיים". "לא היה לי מושג שזה מה שהיא תעשה. לא דמיינתי בכלל שהיא תבחר בנו", נזכר קוממי ברגע שבו הודח ג'וזי בסוף המשימה.



יכול להיות שאם זה לא היה קורה, אחד מכם היה מנצח?
"הגעתי לחמישייה, אבל ביחד היינו מגיעים יותר רחוק".





אתה עדיין כועס על ליהיא?
"ממש לא. ברגע שסיימתי את המשחק ויצאתי, הכל נגמר. אני מבין שזה משחק, וזה מה יש. אנחנו חברים טובים. מה שהיה על האי, נשאר על האי".

שקד קוממי, ג'וזי זירה, "באמצע החיים"


בעריכה נראה שאתה קצת משתרך אחריו ואחרי החלטותיו. איך הרגשת עם זה?
"ג'וזי היה טוב במשימות. אני תמיד חשבתי על המהלכים. הוא אדם אמוציונלי שדיבר הרבה במועצת השבט, וזה היה אחד הדברים שפעלו לרעתו. אנשים אמרו: 'ג'וזי מסוכן' ורצו להדיח אותו. כשהוא הלך, הוא אמר שהם אולי לא יודעים, אבל הוא הכוח ושקד המוח. כלומר אני זה שתכננתי את המהלכים. בפרקים הראשונים הפריע לי שלא הציגו את זה מספיק. שאלתי למה לא מראים את זה וזה? אבל בסופו של דבר עושים טלוויזיה, מראים דרמות, רוצים להראות אנשים שמושכים אש. אחרי שג'וזי הלך, לא היה מי שיעשה את הדרמות, ואז ראו את המהלכים והקלאס שלי. הייתי מפעיל את זה ומפעיל את זאת, בלי לנאום במועצה".




איך החלטתם להוציא שיר ביחד?
"מבחינתנו, 'באמצע החיים' הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ. עד היום לא עשיתי דואט עם מישהו ששר איתי בשפה אחרת. ג'וזי, די.ג'יי במקצועו, עושה מוזיקה כל החיים. פה הוא שר לראשונה, וזה שילוב של שירה שלי עם ראפ בצרפתית. המשכנו את החברות גם בארץ. עשינו מופע משותף, ועכשיו אני מארח אותו בשיר. אני שמח שהכרתי את ג'וזי. למרות שזה קרה בסיטואציה כזאת, כשרעבים, וכל היום עצבנים, וזה לא קל. אנחנו משתפים פעולה גם בביזנס וגם בפלז'ר". כמו כל מתמודדי עונת ה־VIP של "הישרדות", קוממי לא הגיע לתוכנית אנונימי. הוא הוציא עד היום שלושה אלבומים, ומרגע שהחל לכתוב ולהלחין לעצמו, הקריירה שלו תפסה תאוצה. "פתאום שירים כמו 'מקווה שטוב לך', 'בלי שקל בכיסים' ו'יום בלי עבודה', התחילו להיות מושמעים בכל הארץ", הוא אומר. "אז הבנתי שאני בדרך הנכונה".



בעקבות "הישרדות" חווה קוממי משבר שגרם לו לגנוז כמה משיריו. "לקח לי כמה חודשים לחזור לעצמי", הוא מגלה. "אתה נמצא ב'הישרדות' במצבי קיצון, ועובר דברים לא הכי נוחים וכיפיים. כשחזרתי לישון על מיטה, פתאום לא היה לי נוח. הווייבים שלי השתנו. חזרתי לשמוע שירים שהקלטתי לפני 'הישרדות', ושיניתי את דעתי עליהם. עברתי ב'הישרדות' טראומות. לא אכלתי. לא שתיתי. אם בא לי עכשיו קולה - אין קולה. אתה מוצא את עצמך במשחק מטורף. כל מי שדיברתי איתו, חווה אותם דברים. עם הזמן, חזרתי לעצמי".





שקד קוממי: "בהישרדות ירד עלי מסך שחור, בגוף, הלב ובמוח"
"אם לפני זה הכירו אותי 85% מהאוכלוסייה בארץ, היום מכירים אותי 99%. אני מקווה שאהבו אותי. שגם מי שלא הכיר אותי, התאהב במה שראה על המסך. קיבלתי יותר מ־200 הודעות כאלו ברשתות החברתיות. גילו מי אני ומה אני. זה עשה לקריירה שלי רק טוב".



מה היה הרגע הכי קשה בתוכנית?
"כשהודיעו לי שסבא שלי נפטר. הביאו לי מכתב מהארץ ובאותו רגע רציתי לחזור. קראתי את המכתב, והבנתי שהודיעו לי רק בגלל שהם כבר קמו מהשבעה. לא לפני. אם זה היה לפני, הייתי חוזר. הם רצו שאמשיך במשחק. לא השאירו לי יותר מדי ברירה. אז נשארתי".