בדרך כלל אני מתרחק מוויכוחים פוליטיים, מכיוון שאין בהם תועלת. הם מעצבנים, והיסטורית עוד לא התקיים אי־פעם ויכוח שבסופו א' אמר לב', אתה יודע מה, הטיעונים שלך שכנעו אותי, ומהבחירות הקרובות אני מפסיק להצביע מרצ ושם בקלפי פתק של עוצמה. מי שלא מקפיד על הכלל הבריא הזה, מוצא עצמו הולך הביתה רותח, את העצבים שופך על נהגים בדרך ועל המשפחה, כשבעצם היה יכול למנוע את כל העסק מראש ועכשיו לשבת עם המשפחה ברגוע ולצפות באתגר שכלי אמיתי כמו "הישרדות" או "המירוץ למיליון".



אלא שההתקפה של ראש הממשלה נגד ערוץ 12 היא כל כך נבזית ומסוכנת, עד שגם פציפיסט פוליטי כמוני לא יכול להרשות לעצמו לסתום את האוזניים ולכסות את העיניים ולהעמיד פנים שהוא חי באיזה איסלנד או ניו זילנד של שלטון הוגן ונאור. בנימין נתניהו - בלי קשר לימין או שמאל - הופך מערכת בחירות למלחמה פרועה ומביא אותה לסף דלתנו ממש, ולפני שאיזה חסיד מטומטם שלו יתפוס ברחוב עיתונאי ויתקע בו מכות רצח, או יעשה לו דברים גרועים מכך - חייב כל מי שיכול לצרוח בכל הכוח, שתפסיק, נתניהו, תפסיק.



הנה כמה טוקבקים למאמר של העיתונאי אמיר אורן בוואלה, בעקבות ההתקפה של נתניהו על ערוץ 12 וראשיו (השגיאות במקור): “עיתונאים פרשנים ומקבלי שעות שידור בתקשורת מטעם ובשרות השליט והשלטון גרועים ממחבלים אם דם על הידים ראינו את התוצאות"; “כמה רבנים שומרי המסורת והערכים היהודים יש אצלכם השמאלנים? (חוץ מהלהטבים) וכמה להטבים יש אצלכם השמאלנים וכמה יש בשס?"; “אתה נשמע כמו דחליל ימני משוח בווזליניהו, ממנזר העבדים השתקנים של עסקני הליכוד"; “מכפישי נתניהו הם בועלי עיזים שמשתתפים באופן קבוע בטקסים להנצחת מחבלים בולסים בקלאוות תוך כדי שישמעאלי מנשנש אותם"; “מעניין אם פינוקיו הזקן מודבק השיערות מסתער על העבריינית המורשעת לזולת זולת לזולת בלילה ומביא לה בדוגי חפוז ובורח דרך המנהרה"; “איזה פה ג'ורה יש למירי רקב.... מכפישה ומשקרת במצח נחושה. הלשון שלה שוב מלקקת את עכוזו של ביבי....למה נותנים לה פיתחון פה???? מסלפת ומשקרת!!!!!".





וכן הלאה מלוא הטנא. ולחשוב שכל האוצרות הללו היו נותרים חבויים בלבבותיהם של אזרחי ישראל הטובים אלמלא שיגר ראש ממשלתנו את טיל הקורנט שלו כלפי ערוץ 12. קיימת כמובן האפשרות שמטוב לב ודאגה עשה ראש ממשלתנו את כל זאת. כלומר, הבה נצייר מול עינינו את התמונה הפסטורלית של בנימין היושב - בנעלי בית - חבוק בזרועות רעייתו שרה הראשונה, מול מקלט הטלוויזיה (אפשר להעשיר את הפסטורליה בציור כוס שוקו ורוגלע על השולחן, ואולי גם את יאירי המשתעשע למרגלות אבא ואמא עם חיית מחמד), אחרי שצפו ב"הכלה מאיסטנבול" (“שרה'לה, אפשר לספר אותי כמו פארוק?"), ואז משודר פרק מהסדרה “הנערים", ולסתו של ראש הממשלה צונחת מטה בזעזוע.



כנשוך סדרה הוא מזנק מעל הספה. אני חייב לעשות משהו, הוא שואג מול התמונות המזעזעות המוקרנות לנגד עיניו, כשהוא מנער מעליו את שרה ויאיר המודאגים, המנסים להרגיע אותו לשווא. חרפה. אנטישמיות. מבאישים את שם ישראל בעמים. שומה עלי לעשות מעשה! עלי להציל את בני עמי! ומיד הוא מעיר משנתו את יועץ התקשורת, ובלי לחשוב פעמיים שופך את חמתו על ערוץ 12 - ובעליו - שהרי גורלו של עם ישראל כולו על הפרק.



וישנה כמובן האפשרות הנוספת, שאומנם רק לבב רשעים ייטה אליה, שפרסומיו של גיא פלג לא באים לו טוב בכלל ועולים לו על העצבים, וכדי לסתום לפלג וחבריו את הפה הוא שולח איום לא מרומז בכלל לבעלי הערוץ שאם לא ישתיקו אותו יפגע להם בכיס. ואם זה אומר לתמרן חלק ממעריציו שעדיין לא הבינו כי הם בובות על חוט בידו, לשסות אותם זה בזה עד זוב דם על הידיים, להט"בים, בועלי עזים, ווזליניהו, זה מעניין את הסבתא שלו. ואם זה אומר שפה ושם עיתונאי יחטוף מכות, ואולי גם גרוע מזה, אני משוכנע שזה מעניין את הסבתא של הסבתא שלו.



אומרים על בנימין נתניהו שהוא ברוך כישרונות. אולי. לא פגשתי בו מקרוב, לא ישבתי איתו בישיבות, לא ראיתי אותו ברגעים הקשים של קבלת החלטות מכריעות. נתניהו שאני רואה הוא בעיקר אדם חסר מעצורים, שבתאוות השלטון שלו הולך רחוק יותר מכל ראש ממשלה שהיה פה. ולא נתניהו הזה יתערב לי בהרגלי הצפייה בטלוויזיה כי זה מתאים למזימותיו הפוליטיות. ולקשת 12 מגיע הפיצוי המועט הזה שאני בכוחותי הדלים יכול לתרום.



אז ראשית, באשר ל"הנערים", מדובר בסדרת המתח הטובה ביותר שנוצרה בארץ. היא איננה, אומר שנית, איננה סדרה דוקומנטרית המחויבת להציג מציאות אובייקטיבית, אלא רשאית לבחור לעצמה את הזווית שבה היא מתבוננת על האירועים. אין בסדרה כדי להקל במעשיהם של רוצחי שלושת הנערים היהודים - הלוואי שרוצחיהם ייצלו בגיהינום, כפי שאין כוונה להקל במעשי רוצחיו של הנער הפלסטיני - הלוואי שרוצחיו ייצלו בגיהינום. הסדרה מרתקת במפגש הבלתי מוכר שלה עם המחלקה היהודית בשב"כ, ובמאבקה של המחלקה בקיצונים היהודים. מומלצת בגדול - ימי שלישי ב־21:00, הוט, יס, פרטנר, סלקום TV.



"מאסטר שף": לא צריך להוסיף מילים. כבר כמעט שלא נותרו ערים בעולם בלי העגבניות של אייל שני - ימי שני ורביעי ב־21:15.



ולא נשכח את "ארץ נהדרת", ו"אופירה וברקוביץ'", ו"נינג'ה ישראל", ו"יצאת צדיק" - יש בקשת 12 שפע רב. רק הושט היד, צופה נכבד, וגע בו. בואו בהמוניכם, בני ישראל, לצפות בקשת 12. שיתעסק כבוד ראש הממשלה בעבודה שלו ויפתור קודם את בעיות עוטף עזה ואת הצפיפות הבלתי נסבלת בבתי החולים, וישאיר את ביקורת הטלוויזיה לאנשים האמונים על כך.



***



"נשיא ברזיל נגד האמזונס", סלקום TV


לציפורים אין עצים לבנות עליהם קנים? לשבטי האינדיאנים אין מקומות לגור בהם? לעולם אין אוויר? אל תבלבלו לבולסונארו את המוח. לאזרחים שלו אין מה לאכול



20% מריאת החמצן של כדור הארץ שוכנים ביער הגשם באזור האמזונס בברזיל. כבר שבועות משתוללות ביער שריפות ענק המכלות שטחי יער עצומים, והאחרון שנראה מוטרד מהעניין הוא מיודענו נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. התחקיר “נשיא ברזיל נגד האמזונס" מנסה להסביר את מה שמצטייר בעיני העולם כהתנהגות תמוהה של הנשיא הברזילאי.



ייאמר כבר כאן בשלב מוקדם - תחקיר מעמיק לא תמצאו כאן. מקסימום גירוד קל, קצרצר וחד־צדדי של פני השטח. אבל למרות המגרעות הללו ניתן לקבל מושג כלשהו על אדישותו של בולסונארו. באזור האמזונס קיימים מרבצי פחם. על פי ההערכות, גם זהב ניתן להפיק במקומות שונים. המשמעות הראשונית של אלה היא מקומות עבודה. ברזיל ענייה, מפגרת בהתפתחותה, ובולסונארו, בריוני בהתנהגותו ככל שיהיה, נבחר על טיקט ההבטחה לשפר את המצב הכלכלי של אזרחיו. השריפות, מקריות או לא, מבצעות עבור בולסונארו את בירוא היערות, שאז יוכל להעביר לשטחים שהתפנו את הטרקטורים לתחילת החפירות והוצאת המזומנים מהאדמה. לציפורים לא יהיו עצים לבנות עליהם קנים? לשבטי האינדיאנים אין מקומות לגור בהם? לעולם לא יהיה אוויר לנשימה? אל תבלבלו לבולסונארו את המוח. לאזרחים שלו אין מה לאכול.