אחרי ההצלחה האדירה של הדרמה "בשבילה גיבורים עפים", שזכתה לביקורות משבחות, רייטינג גבוה ופרסים יוקרתיים, יוצר הסדרה עומרי גבעון חזר עם הדרמה היוקרתית "ביום שהאדמה רעדה" שעלתה אמש בזכיינית "קשת 12". הסדרה החדשה של גבעון עוסקת בשלוש גופות שהתגלו לאחר רעידת אדמה מסתורית, שה-DNA שלהן תואם לשלושה אנשים חיים - ומכאן מתחיל סיפור מתח מלא פרטים ותהפוכות.



השקת הסדרה הקודמת של גבעון, "בשבילה גיבורים עפים" במאי 2018, כחצי שנה אחרי פיצול ערוץ 2, הניבה נתון נאה לזכיינית "קשת" - 16.9 אחוזי רייטינג. כעת, אחרי הציפייה הארוכה והפרומואים המבטיחים, הצליח פרק הבכורה של הסדרה החדשה לגרוף 24 אחוזים, ושבור את השיא להשקת סדרת דרמה מאז פיצול ערוץ 2. הפרק השני ששודר מיד אחריו הצליח להשיג נתון גבוה גם הוא, ולנחות על 20 אחוזי רייטינג.





מול הדרמה המדוברת, השידור החוזר של "גידי ואהרוני" של "רשת 13" גרף 7.8 אחוזים, כשלעומת זאת "כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "זמן אמת" שקיבלה 2.3 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 19.8 אחוזים ב"קשת 12" ו-7.4 ב"רשת 13", בעוד שמהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 3.6 אחוזים בלבד.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה "קשת 12" עם התוכניות "שש עם עודד בן עמי", שגרפה 10 אחוזים, ו"תוכנית חיסכון" שהביאה 13.2 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת 13" שידרה את  "לפני החדשות" שקיבלה 4 אחוזים, ואת "ברקוד" שקיבלה 4.3 אחוזים. תאגיד השידור הציבור, ששידר את "קופ ראשית", הגיע אל החדשות עם 1.6 אחוזים.