הרב אלימלך פירר החליט לבטל את ערב ההתרמה לאגודת "עזרה למרפא" בו היה אמור להתקיים מופע מחווה לשירי הזמר שלמה ארצי, זאת על רקע הסערה הציבורית שעוררה העובדה כי ההופעה תתקיים ללא השתתפות נשים. העיתונאית אורלי וילנאי ("רשת 13"), שהייתה אמורה לקחת חלק באירוע, התייחסה בתוכניתה של איריס קול ב-103FM, לביטול מופע ההתרמה, וסיפרה על התחקיר שערכה על השף רפי כהן: "היה הכי מצליח בישראל וכיום הומלס".


"לפני שהוחלט לבטל את האירוע התבקשתי קצת באיחור להצטרף ולהנחות את הטקס כדי שיהיו נשים באירוע", סיפרה וילנאי, "כמובן שהסכמתי כי לרב פירר זכויות רבות".



"לפני 20 שנה כשרק הייתי כתבת מתחילה בערוץ הראשון, הגעתי לראיין אותו עם מכנסיים והוא שלח אותי הביתה להחליף לחצאית כי הוא אמר שלא מתראיין לאישה עם מכנסיים. נסעתי הביתה והחלפתי לחצאית אך היום הוא כבר לא עושה את זה. היום הוא פתוח לכל צורה של לבוש שתגיע אליו. אני מספרת את זה להראות לכם שהוא יודע להשתנות ולהתאים את עצמו לרוח התקופה. לכן גם אותה הדרת נשים וחוסר היכולת לשמוע נשים לא הייתה צריכה להגיע ממנו. נורא עצוב לי שביטלו את האירוע אך זה כנראה מתבקש. לא מדירים נשים ב-2019. זה לא יכול לקרות".

הרב פירר. צלם : Tammy Kazhdan
הרב פירר. צלם : Tammy Kazhdan


אני מסכימה איתך. נעבור לתוכנית שלכם אודות התחקיר על השף רפי פרץ ממסעדת רפאל.
"מסעדה מושלמת ומאוד יקרה".

אבל זה היה שווה. לא הרגשת מאוכזב כששילמת. היינו הולכים למסעדה באירועים מיוחדים. מה קרה שם?
"בשנת 2014, 13 שנים אחרי שפתח את המסעדה הוא מתמוטט וחושב שגונבים ממנו כסף. מאז הוא ממשיך לנהל את המסעדה במשך שלוש שנים אך לא חוזר לעצמו. הוא רדוף עד הקריסה הגדולה. ב-2017 המסעדה נסגרת והוא נכנס לחובות אדירים. אנחנו בדקנו כל מיני שמועות על דברים שהוא עושה מאז וגילינו סיפור טרגי מחריד. האיש שהיה השף הכי מצליח בארץ בגיל 25 גר היום באוטו. הוא איבד שני בתים בנווה צדק. הוא מבוקש על ידי גורמים עבריינים, הוא מתחבא ובורח מכל אחד מהם. יש תלונות במשטרה שהוא מסכן אנשים אחרים ואת עצמו. הוא נאלץ לגנוב כדי לפרנס את עצמו. דברים איומים ונוראיים שהאיש הזה עובר. הגענו עם יוזמה גדולה של אנשים מאוד טובים שרוצים לעזור לו אך הוא מסרב לקבל אותה. הציעו לו לפתוח מסעדה אבל הוא לא משתף פעולה. זה מאוד עצוב. יהיו מי שיגידו שמדובר בסיפור צהוב ושאנחנו יורדים לחייו אך הוא צריך עזרה והוא חייב לקבל אותה".



דיברתם עם בני משפחתו? הוא בקשר איתם?
"הגענו לאמא שלו שאמרה בנימוס שבלתי אפשרי לעזור לו".

הוא סרב לשוחח אתכם.
"כמובן".

זה לתפוס אדם בשעותיו הקשות ביותר. לא סתם הוא הודף כל עזרה אפשרית.
"אני עובדת קצת אחר מעיתונאים. אני לא מחפשת סקופים ולא מאושרת כשאני צדה מישהו. אני משתמשת בכוח העיתונאי כדי לעזור לאנשים לשפר את חייהם, גם אם אני עושה את זה מאחורי הקלעים. השף רפי היה אחד המדוברים בארץ, על כשרונו והצלחותיו. היום כשכל כך הרבה אנשים נפגעים ממנו, הסיפור הזה צריך להיות במודעות הסביבה, גם כדי לשכנע אותו לקבל את אותה העזרה. יש המון אנשים שלמרות שהוא פגע בהם עדיין רוצים ומאמינים במגע הקסם שלו. להיות עיתונאי מבחינתי זה לעשות טוב לאנשים גם אם בדרך אתה חושף דברים".

גם הענף הזה מאוד מורכב. כמה זה קשור למבנה האישיות שלו?
"זה ענף מאוד תובעני בצורה בלתי רגילה. אנשים משלמים מחיר מאוד כבר. האיש הגיע בגיל מאוד צעיר להצלחה הזאת. הוא שינה את פני הקולינריה בישראל. ההצלחה שלו הייתה מטאורית. יכול להיות שזה היה קשה לו לעיכול. הוא היה לבד בהכל והעומס הזה אולי היה קשה לו. יכול להיות שגם העול הכלכלי מאוד הלחיץ אותו והוא החליט לצאת מהמשחק הזה. אבי לוי שזכה במאסטר שף והיה נרקומן לשעבר סיפר לנו שיש תרופה לדברים האלו הוא רק צריך לרצות לקבל אותה".