מכירים את זה שאתם יושבים בארוחה משפחתית ופתאום אחד המבוגרים בשולחן שולף את הפלאפון ומקריא לכולם סטטוסים מצחיקים וויראליים במיוחד, כשאת חלקם כבר הכרתם מזמן ואתם צוחקים מנימוס?



עכשיו רק תחליפו את השולחן החגיגי באולפן הקבוע של התכנית, את בני המשפחה בפאנל הקבוע של הקומיקאים המוכרים ואת הסטטוסים? ובכן, בפאנצ'ים המתבססים על אירועי השנה האחרונה, שאת חלקם כבר הספקתם ממזמן למחוק מהזיכרון (כמו '2025', הפורמט הכושל שיצר ארז טל והוזכר שוב ושוב בירידות על המנחה לאורך התכנית).



שנתיים חלפו מאז הסתיימה העונה הקודמת של "מועדון לילה". את חברי הפאנל אתם כבר מכירים מהעונות הקודמות: ישראל קטורזה, הקומיקאי היחיד שיכול להצחיק גם כשהוא על Mute, אורי חזקיה, שהפיכתו לאב לא פגמה בבדיחות המקוריות והשנונות שלו, אבי נוסבאום, שהוא וקרחתו בעיקר משמשים כקונטרה לחזקיה בדסק המשותף שלהם ומיה דגן שעשתה קאמבק מהעונה הראשונה ונותרה בדיוק אותו דבר - בתוספת בדיחות מהחיים כאם לבתה, אמליה.





על כל התזמורת מנצח כאמור, ארז טל, שלא ברור למה - לא טרח להסתיר (או לפחות לנסות) את העובדה שהוא קורא מהפרומפטר את כל התסריט של התכנית כולל קטעים שאמורים להיראות ספונטניים לחלוטין.



הבעיה העיקרית של העונה הנוכחית היא שלמרות שהפינות הקלאסיות כדוגמת "מה קרה?" ו"זה מעצבן" מהוות בסיס טוב לבדיחות שנונות ומקוריות, היחס לצופים נותר כפי שהיה ב-2006, עם עלייתה של התכנית. הפאנצ'ים לא מספיק מתוחכמים ומתאימים לעידן שלנו, בו אחרי כל תקרית אקטואלית משעשעת הרשת מוצפת בסטטוסים מצחיקים שמזכירים עד זהים לבדיחות של חברי הפאנל. בשנת 2019, לא יהיה מוגזם לצפות מתכנית הומור לדבר על האירועים העדכניים ביותר ולא רק על סנדוויץ' טונה מסכן שאפילו הבחורה שנפגעה ממנו כבר התגברה עליו.




שני אלמנטים נוספים שהיו בעונות הקודמות ולא התחדשו הם טל פרידמן, שמפציע בכל פרק כדמות ביזארית אחרת, הפעם כאמא התימניה של רונאלדיניו. היא מגלה לנו כי הכדורגלן המהולל הוא בעצם ילד תימני חובב לחוח שצריך להתאפס על חייו משום שהוא בן 38 ועדיין לא נשוי. בפועל, לא משנה מה פרידמן יגיד, כל עוד הוא נכנס ל'טריפ' האופייני ולרצף הדיבור הקדחתני שלו - הפאנל נקרע מצחוק, הקהל בעקבותיו - והאמת, גם אנחנו.

האלמנט השני הוא האורחים, והפעם: נטע ברזילי שעל אף היותה אחת מהכוכבות הוורבליות שנמצאות בקרבנו, שימשה בעיקר כקולב, וחבל. יכול היה להיות משעשע לראות את הזמרת המתוקה והחייכנית עוקצת את חברי הפאנל כפי שעשו למשל סטטיק ובן אל, שחזרו לביקור לאחד שסגרו את הפרק האחרון בעונה הקודמת והבריקו בהנחתה של כמה פאנצ'ים לא רעים בכלל. כמובן שלבסוף הם גם פינקו במחרוזת להיטים, בה חברי הפאנל רקדו כאילו היו תיכוניסטים בנשף הסיום. באופן מוזר ולא קשור כלל, גם המנצח של נינג'ה ישראל, גיל מרנץ, הגיע לביקור ונעלם לאחר דקות אחדות בלי שום מטרה ניכרת לעין (במיוחד כשהתכנית שלו כבר הסתיימה).



אפילו החלק שדובר עליו עוד בפרומואים כהבטחה משעשעת, בו אביגדור ליברמן כביכול מתראיין לפאנל (ע"י שימוש טכנולוגיית Deepfake המבוססת על בינה מלאכותית ומשמשת ליצירת סרטונים מזויפים) בשורה התחתונה, לא סיפק את הסחורה. הרגע המצחיק ביותר היה כאשר אורי חזקיה מציע לליברמן חולצה במידה קטנה מאוד כי ביבי אמר עליו שהוא שמאל (Small).

האמת, זה מבאס ואפילו מרגיז. התכנית מורכבת מתסריטאים ובמאים מוכשרים למדי, חברי הפאנל הם שחקנים וקומיקאים עם ניסיון מצטבר של 100 שנה, אנחנו חיים במדינה שמספקת אירועים לצחוק עליהם בקצב של אחד לשלוש שניות, אז למה גם בעונה השביעית - "מועדון לילה" לא מממשת את הפוטנציאל?

בשונה מתכניות נוספות בז'אנר כמו "ארץ נהדרת" ו"גב האומה", "מועדון לילה" מחזיקה ביתרון משמעותי מבחינת הצופים והוא היכולת והרצון לספק תוכן הומוריסטי נקי מפוליטיקה וסכסוכים. כל שנותר הוא לקוות שבפרקים הבאים חברי הפאנל יידעו למנף את היכולת הזו, אם לא ע"י פינות חדשות - אז לפחות בהומור קצת יותר מתוחכם ושנון ובהפחתה של אורחים. בקצב הזה, לא בא לי לעבור סלקציה למועדון הזה בפעם הבאה.

מועדון לילה, קשת 12- שלישי ב 21:15