יודעים איפה אוזה? ראיתם בזמן האחרון את קשקשתא? "כאן חינוכית" יוצאת ב"מבצע" להשבת בובות החינוכית שאבדו במרוצת השנים ושמקום הימצאן לא נודע עד היום, ממש כמו בימי החזרת הציוד של צה"ל. במסגרת המבצע, הוצבו מחוץ לאתרי התאגיד תיבות שאליהן אפשר יהיה להשיב את הבובות באנונימיות ומבלי לספק הסברים.



כחלק מהמבצע המיוחד, רתמו ב"כאן חינוכית" את הבובה האהובה מ"פרפר נחמד", שלא הופיעה על המסך מזה 20, בסרטון, בשיתוף עיריית תל אביב, בו היא יוצאת לחפש את חבריה האבודים.





לקראת עליית לוח השידורים החדש של "כאן חינוכית" ב-22.12.19, מבקש "כאן תאגיד השידור הישראלי" להשיב לידיו את הבובות האהובות שכיכבו בתוכניות הילדים בשנות ה-70 וה-80, ושמהוות חלק בלתי נפרד מזהותה של "כאן חינוכית". בין הבובות האבודות: בץ, אוזה, נולי, ושבי לבית "פרפר נחמד", קישקשתא ועוד.



כצעד משלים למבצע, מקיים "כאן תאגיד השידור הישראלי" שיתוף פעולה עם מותג "טרה", שבמסגרתו יפורסמו על קרטוני החלב מודעות נעדרים. המודעות מתרכזות ב-5 דמויות מרכזיות מתוך 14 הבובות שנעלמו - דמויות "פרפר נחמד"- אוזה, בץ, נולי ושבי (שיצרה יהודית גרינשפן) ובנוסף, קשקשתא המקורי מהתוכנית "מה פתאום?". 


קרטוני החלב של "טרה" עם תמונות הבובות האבודות. צילום: סטודיו 0304
קרטוני החלב של "טרה" עם תמונות הבובות האבודות. צילום: סטודיו 0304


לשם הצלחת המבצע, יוצבו למשך החודש הקרוב תיבות להחזרת הבובות מחוץ למשרדי התאגיד בשלושה מיקומים: כנפי נשרים 23 בירושלים, יונה קרמניצקי 6 בתל אביב, צלע ההר 44 במודיעין. התיבות מעוצבות בדומה לעמודים מהם הופעלו בובות "פרפר נחמד", גובהן 190 ס"מ וקוטרן 110 ס"מ ובכל אחת מהן אשנב המאפשר לשלשל את הבובות פנימה באנונימיות. 

"כאן חינוכית". באדיבות כאן
"כאן חינוכית". באדיבות כאן


"כאן חינוכית" החלה את שידוריה באוגוסט 2018, ופועלת במתכונתה החדשה כערוץ לילדים ולנוער המשדר 24 שעות ביממה. במסגרת עליית הלוח החדש, שיושק ב-22.12.19, יעלו לאוויר 7 הפקות חדשות, כמה מהן חדשות ואחרות הן עונות חדשות של הסדרות האהובות של כ"אן חינוכית", כגון "ילדי בית העץ", "גלילאו", "להציל את חיות הבר" ועוד.