נכנסנו לשבוע האחרון של שלב האודישנים הראשון ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ואיתו גם המתמודדים האחרונים שיזכו בפעם האחרונה לצ'אנס לייצג אותנו באירוויזיון בפורמט זה (טרם העברת הבחירה לידיו של תאגיד השידור הציבורי).



יוסי אשר (30), אופה מגבעתיים, שלקח על עצמו את האתגר לבצע את "אין לי אהבה", להיטו הענק מהסבנטיז של שימי תבורי, אביו של השופט בן אל תבורי, מה שנראה כסיכון לא קטן.



אשר אמנם שר יפה, אבל ביצוע מרדים כזה יכול היה בקלות להחליף כדור שינה. בבתי השיר הוא די נתקע ושיעמם, אבל נפתח בפזמון, מה שלא הספיק לו בכדי לעבור (51%). בחירת שיר שגויה. מי שבכלל לא אהב שאשר נכנסיו לנעליו של תבורי הוא בנו, בן אל, שטען שיש שירים שלא צריך לבצע כי אינם מתאימים לקול שאינו שייך למבצע המקורי.



מי שכן הצילו אותו היו אסי ורותם שהעניקו לאשר "סייב" ונתנו לו את הצ'אנס לשפר עצמו בשלב הבא.





הבאה לנסות מזלה הייתה נוי הלפרין (30) מתל אביב, שחקנית ("הקאמרי") וזמרת שלאחר שביימה התעלפות בפני אסי ורותם (מתיחה של אסי על רותם) והקפיצה לה את הלב. התגובה של רותם לא הייתה נראתה מדי מופתעת, ואפילו קצת מבוימת. סלע הגישה למעולפת המזויפת כוס מים, לא הראתה בהלה יתר על המידה ואפילו טיפה חייכה כי כנראה הבינה שמדובר במתיחה, לאור העובדה שאמרה שמי שמתעלף באמת, לא מתעלף כמו שהבחורה הזו התעלפה (נפלה לפנים ולא לאחור), כך שסביר להניח שמהרגע הראשון הבינה שיש פה משהו חשוב וגם העובדה שעזר צחק וגיחך ולא הראה בהלה או התערבות בכלל, תרמה לכך.


לאחר תרגיל המתיחה, הלפרין התפנתה לבצע את Never Enough מ- The greatest Showman. בהתחלה נשמעה הלפרין כזמרת מיוזיקלס (מה שדי מגביל אותה בתחרות) די סגורה, אבל בהמשך, כשקיבלה יותר ביטחון ויצאה מההתרגשות, פתחה את קולה העוצמתי והוכיחה עצמה כווקאליסטית מצוינת. בסופו של דבר היא עברה עם 72%.



מאיה אליהו (19 וחצי), חיילת מזמרת מחולון שהיא גם מעריצה של קרן פלס, בחרה לבצע בצורה די צפויה את "שקופים" של פלס ורון בוחניק.

למן השנייה הראשונה שהיא פתחה קולה, ניכר שאליהו בעלת שפשוף קולי (א-לה זמרת טקסי בית ספר) אבל הביצוע היה די בוסרי, טכני, לא מלהיב ולא יותר מבסדר.




האחרונה להיבחן בפרק הזה, רון פרץ (26), בעלת תואר במוזיקה, וזמרת שיצא לי לעקוב אחריה ולראיינה למן הסינגל הראשון לפני כמה שנים, החליטה לקחת צ'אנס גדול ולבצע היפ הופ בערבית ספרותית (במסגרת חזרה לשורשים) פרי עטה, לא בדיוק הבחירה הלכאורה מתאימה את הקונספט.

השיר "אולי בזמן אחר", בוצע חציו בעברית וחציו בערבית, הציג יוצרת מיוחדת, מקורית, מלאת תעוזה ושונה בנוף, מהסוג שלא רואים ביומיום ובצדק עברה עם 81% והותירה את השופטים סקרנים ופעורי פה.