איש התקשורת חנוך דאום, מי שהיה במשך שנים מזוהה עם מחנה הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם היום (שלישי) פוסט מפתיע בו הוא קורא למתפקדי הליכוד לתמוך דווקא ביריב המר שלו מבית, חבר הכנסת גדעון סער.



"ליכודניקים אהובים שלום", כתב העיתונאי. "רציתי שתדעו שאם הייתי מתפקד ליכוד, הייתי מצביע לגדעון סער. עכשיו תראו: גם אני כמוכם חושב שנתניהו עשה דברים אדירים לטובת ישראל. גם אני כמוכם מאמין שעומדת לו חזקת החפות (בשונה מחלקכם, אני סבור שהתיקים שלו חמורים בחלקם, אבל אני מכיר בכך שרבים מכם חשים אחרת ומכבד זאת. בית המשפט יכריע). גם אני כמוכם מבין שיש כמה צבועים קולניים בשמאל (אהוד ברק ושות׳) שלא באמת מודאגים משלטון החוק אלא סתם בא להם להפיל את נתניהו והם רוכבים על הגל המשפטי. אני גם מעריך את הנאמנות שיש במחנה הלאומי למנהיג ומת על הנרטיב המשפחתי. זה יפה בעיני".




"ואחרי שאמרתי את כל זה, אם דעתי שווה משהו בעיניכם ואם אתם עדיין מתלבטים, אנא הצביעו לגדעון סער", הוסיף דאום. "מדוע? כי מעבר להיותו איש אידאולוגי וממלכתי, ומעבר לכך שאדם כמוהו יכניס שקט למערכת ויוכל לאחות את הקרעים שיש בינינו, הוא גם האיש שיוכל להביא ניצחון".



"זו האמת הפשוטה: אם גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד הוא יקים ממשלה רחבה שהליכוד יעמוד בראשה. הוא אפילו לא יזדקק לרוטציה. נתניהו, במקרה הטוב, יחלץ בחירות נוספות ובמקרה הסביר יותר - ישלח את הימין לאופוזיציה. זו השורה התחתונה: אם נתניהו יעמוד בראש הליכוד יש סיכוי לא רע בכלל שתקום פה קואליציית אוסלו".



"ואני מודה שבאופן אישי אני בדעה שנתניהו מיצה והוא צריך ללכת בכבוד ובעסקה כלשהי לביתו, אבל גם אם אתם סבורים אחרת (וכאמור, אני באמת מכבד זאת) עם נתניהו אנחנו הולכים לאופוזיציה. עם סער לא".



בנימין נתניהו, גדעון סער. צלם : הדס פרוש,אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בנימין נתניהו, גדעון סער. צלם : הדס פרוש,אוליבייה פיטוסי, פלאש 90