"לא מזמן מישהו עשה הרצאה על 'הפיג'מות'. משהו פילוסופי כבד עם תזה מאחוריו. שם נפל לי האסימון שעשינו משהו גדול". כך אומר יובל סגל, שחקן־מדבב־תסריטאי, שהתברג לנבחרת "הפיג'מות" בעונה השנייה, והיה אחד מכותבי סדרת הקאלט שרצה בהצלחה היסטרית בין השנים 2015־2003.

"אני מבין את הגודל של 'הפיג'מות' כשעוברים לידי בני 30 פלוס, קוראים לי 'נתן' ואומרים לי 'גדלנו עלייך'", אומר סגל. "לפני כמה זמן שיחקתי בסרט סטודנטים של 'סם שפיגל', ופתאום אומרים לי שם: 'איזה כיף, נתן מהפיג'מות'. זה היה מדהים".

בימים אלו חוזר סגל למסך בעונה השלישית של הסדרה "אחותי קפצה כיתה" (ימי א'־ד', 14:50, ערוץ yes kIDZ). "התחלנו לכתוב את העונה השלישית לפני שנה, וחשבנו איך נעשה עונה שתהיה מגניבה וחדשה", הוא מספר. "אני חושב שהצלחנו ובגדול. לרוני (בר מיניאלי) יש אהבה חדשה; יש דמות חדשה, זוהר איציק, שמשחקת דין הפנר; ויש פרק בסגנון 'ריק ומורטי' ו'בחזרה לעתיד', עם קפיצות בזמן. מי שמכיר את השפה של 'הפיג'מות', סרטי נונסנס של שנות ה־80 וה־90, יאהב את העונה הזו".

"אני ממשיך לשחק את בכר, מורה שמנסה להיות חביב התלמידים, ועושה את זה בצורה די פתטית. בעונה החדשה הוא מנסה למצוא אהבה ולצאת לדייט בפעם הראשונה. הוא מנסה להיות אחד מהחבר'ה הצעירים, ואין מצב שזה יקרה. זה משהו שאני חווה עכשיו. יש סדרת רשת שביימתי, 'אחשלירוח', שמשחקים בה לי בירן וקרן רובין. שואלים אותי: 'איך זה לעבוד עם החבר'ה הצעירים?', ואני חושב לעצמי, רגע, אבל אני החבר'ה הצעירים. הראש שלי נשאר בגיל 16, אבל הפז"ם שלי 39".

יש סיכוי לאיחוד של "הפיג'מות"?

"כל הזמן שואלים אותי ברחוב, גם בפייסבוק: 'מתי תהיה עונה עשירית?'. אני מת שתהיה. לא רק אנחנו רוצים. כולם רוצים. הלוואי שמישהו ירים את הכפפה. אפילו לא עונה שלמה, אלא פיצ'ר אחד שיסגור את הפיג'מות. זה ישמח את כולם. מבחינתי זה עוד יכול לקרות. אני כבר מדמיין את הפיג'מות מזדקנים בחלוקי בית וכפכפים. ב'אחשלירוח' היה מיני־איחוד עם עודד פז, אילן רוזנפלד ויניב פולישוק. יש שם סצינה שעודד שובר את הקיר הרביעי, ואומר: 'רוצים עונה עשירית', כמו שהוא היה אומר בכל סוף פרק של 'הפיג'מות'".

סגל, יליד תל אביב, החל דרכו ב"רחוב סומסום" בגיל שש, ולמד בבית הספר למשחק New Actors Workshop בניו יורק. אחרי השתתפותו בסדרת הלהיט "הפיג'מות", הפך מבוקש בעולם תוכניות הילדים, בהן "מנדלבאום בלש פרטי", ספין־אוף ל"הפיג'מות". הפריצה שלו לעולם המבוגרים הייתה ב"להעיר את הדב" (קשת 12), שם שיחק לראשונה את דמות הנבל. "פתאום הייתה לי הזדמנות לעשות את הרע, המוזר והמלחיץ. עד היום אנשים מזהים אותי ברחוב, וקצת מפחדים ממני", משחזר סגל.

בקרוב יחזור סגל לבמה בהצגה "טוק טוק", שעלתה לראשונה בצרפת ב־2005 ומאז הספיקה לכבוש בגרסאות מקומיות 30 מדינות. המחזה, שיעלה בחודש הבא, מביא לקדמת הבמה שש דמויות שסובלות מהפרעה כפייתית אובססיבית (OCD). הדמויות נפגשות בחדר המתנה של פסיכיאטר מפורסם, הידוע ביכולותיו הנדירות לסייע למטופליו ולפתור את בעיותיהם. הפסיכיאטר מאחר להגיע וכל אחת מהדמויות עוברת התמודדות לא פשוטה בזמן ההמתנה. "אנחנו עושים פיפי במכנסיים בחזרות. זה כאוס מוחלט", מתמצת סגל את חוויית "טוק טוק".