בתחילת השבוע פורסם כי הפרקליטות בוחנת אפשרות שציפי רפאלי תיקח על עצמה את כל האשמה ותשב במאסר במקום בתה, הדוגמנית והמגישה בר רפאלי, במסגרת עבירות המס בה מואשמת. לפי הדיווח, ב"רשת 13", ציפי רפאלי צפויה לרצות עונש מאסר של כשנה וחצי אם אכן תודה באשמה בעסקת הטיעון, בעוד בתה תשלח לעבודות שירות למען הקהילה בלבד. עם זאת, גורמים בפרקליטות סבורים כי עונש של שירות לקהילה איננו מספיק לנוכח חומרת העבירות. השאלה שעולה היא האם עסקת הטיעון היא בגדר "הנחת סלב" עבור הדוגמנית, שקיבלה עונה מקל, או שדווקא במקרה של "למען יראו וייראו", שאזרח אחר לא היה מקבל עליו עונש חמור במיוחד, ומדוע בעצם קובי פרץ נאלץ לשבת בכלא בעוד רפאלי צפויה לשלם כנס.

עו"ד אליהן סרור, לשעבר חוקר ברשות המיסים סיפר בכתבה ל"רשת 13": "אני חושב שהמדינה מבינה שיהיה לה קשה להרשיע את בר עצמה. ולכן הם יורדים מהסיפור הזה והולכים על הסיפור של האמא שאומרת 'אני עשיתי', 'אני טיפלתי', 'אני לקחתי'... היא לקחה לעצמה הכל. עכשיו זה הזמן לחזור לאחור. אני לא זוכר שראיתי כתב אישום פלילי על אדם שהוא תושב או לא תושב ישראל, הייתי הרבה שנים בתוך והמערכת ואני יכול להגיד שגם אנשי המערכת הם בסופו של דבר שני אדם. ברור שאם אתה מדבר על האזור הפלילי, אתה רוצה לייצר הרתעה ואיך אתה מייצר הרתעה? על ידי דמויות מוכרות, ואתר אומר 'גם הבן אדם המוכר הזה, עשו לו כך וכך ותקפו אותו באזור הפלילי'. גם החוקרים עצמם נהנים מכותרת של 'עצרנו את זה, חקרנו את זה'".

בר רפאלי, ציפי רפאלי. צלם: רפי דלויה
בר רפאלי, ציפי רפאלי. צלם: רפי דלויה

ישראל בונדק, אמרגן וממובילי מחאת "הפנתרים השחורים", סיפר בכתבה: "מדובר בדוגמנית מהבית הנכון, מהבית שהוא מאוד מאוד משפיע ומקושר, וזו התוצאה. המדהים פה ביותר שהנאשמת יכולה להעביר את האשמה למישהו אחר שייקח אותה והוא יכול לשבת במקומה. אין ספק שבין המקרה הנוכחי של בר רפאלי לבין הזמרים המזרחים יש הבדל של שמיים וארץ, ורואים את זה על פני השטח, ורואים את זה הן מבחינת החקירות, הן מבחינת המעצרים והן מבחינת העונשים".

"מערכת המשפט מחמירה יותר עם אנשים שהם ידוענים", טוענת בכתבה מנגד הסקסולוגית המפורסמת איריס בר און, שהורשעה בעלמת מס וישבה בכלא במשך 8 חודשים. "וזה כי יש להם איזשהו משפט, 'למען יראו וייראו'". אני הרגשתי שהשתמשו בי להעביר מסר, אבל לצערי המסר לא עבר".

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורה של רפאלי במהלך חודש מאי האחרון והורה עליה לשלם כ-8 מיליון שקל. בנוסף, קבע בית המשפט כי עליה לשלם הוצאות משפט בסך 120,000 ש"ח. רפאלי חשודה בהעלמת מס בסך עשרות מיליוני שקלים בין השנים 2009 ל-2010, בהם טענה כי חיה בחו"ל. בנוסף היא חשודה באי דיווח על הנחות הסלב שקיבלה במשך השנים.