לידיעת הציבור, יש יום גירושים בינלאומי. הוא מתקיים ביום הראשון בשבוע הראשון אחרי 1 בינואר. את החג הזה, שבישראל הוא מוכר פחות, גם מכיוון שלא נהגה מדרבנן וגם לא מדאורייתא, הגו דווקא עורכי דין, ודווקא הגויים שבהם. הרעיון לחגיגות נולד מתוך שאותם עורכי דין הבחינו בקפיצה ברישומים לגירושים מיד אחרי 1 בינואר, יום פתיחת השנה החדשה. הסיבה, כך הייתה ההערכה, היא שהמעוניינים בפרידה ביקשו לדחות את "הבשורה" לבני זוגם כדי לא לפגוע בשמחת החג, וגם, באותה נשימה, לדחות את הבשורה בעצמם, לעצמם, להתחלה חדשה לשנה החדשה. עד כדי כך, אגב, גדל העניין בגירושים אחרי 1 בינואר, שארגון תמיכה אמריקאי העוסק במשברי נישואים וגירושים רשם עלייה של לא פחות מ־84% בפניות אליו בשלושת הימים הראשונים שאחרי תחילת השנה החדשה.

אז לכבוד הטיימינג החגיגי הנ"ל בחר ערוץ יס דוקו להעלות את סדרת התוכניות "טיפול זוגי", העוסקת בזוגות הנמצאים באזור האפור שבין קצה הרצון להמשיך לקיים את הנישואים לבין סף הגירושים. אז קודם כל, לא להחמיץ את "טיפול זוגי". ראשית, משום שזה בטוח יעצבן את הרברפי שגם לגירושים עושים חג. ושנית, וחשוב מכך, מכיוון ש"טיפול זוגי" היא תוכנית נהדרת שמדביקה את הצופה לכיסא.

זו תוכנית ריאליטי, מפני שהזוגות המגיעים לטיפול אינם שחקנים המדקלמים תסריט אלא אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות. וגם הפסיכולוגית "אמיתית" - ד"ר אורנה גורלניק, ישראלית לשעבר המתגוררת כבר שנים רבות בארצות הברית ונחשבת למובילה בתחומה. ובעיקר, גם אם הזוגות השונים מתיישבים על ספת המטופלים שלה עם בעיות שונות, בסופו של מפגש, כל הזוגות סובלים לפחות ממכנה משותף אחד: חוסר קשב זה לזה. וגם חוסר מודעות לחוסר הקשב.

לא מלמדים להקשיב בבית הספר. גם לא באוניברסיטה. נולדים עם הכישרון החשוב לזה. בדרך כלל לא. ב"טיפול זוגי" יש גם דרמה מהחיים ממש, וגם שיעור בהקשבה. שווה לצפות. שווה להקשיב.

"טיפול זוגי", ימים א'־ג', 21:30, יס דוקו ויס VOD