אחת מנגנת על פסנתר, השנייה דיווה עם ניסיון של שנים, השלישית כוכבת פופ עם פוטנציאל בינלאומי והרביעית גורמת לאמדורסקי להכחיל את המסך תוך 3 שניות. אלה רק כמה מהזמרות הפוטנציאליות לזכייה בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא" וגם הפרק של אמש בתחרות הוכיח זאת. אז למרות שאור עמרמי ברוקמן נהדר ולואי עלי הוא אופציה לא רעה בכלל לזכייה, תהיה זו אחת מהזמרות שככל הנראה הולכת לנצח השנה.

אז חלקו השני של ספיישל עידן רייכל שודר אתמול, והורכב משירים מופלאים שהובילו את המועמדים לביצועים יוצאי דופן.

ראשון עלה רביב כנר, אליל הבנות, ששיתף בסיפור היכרותו עם עידן רייכל מהעבר (רייכל תרם סכום כסף משמעותי להקמת פינת הנצחה לחברו שנהרג ב"צוק איתן"), וביצע את "ממעמקים", שנבחר כשיר העשור הראשון של המילניום הנוכחי. הביצוע היה מהטובים של רביב בתחרות, הוא שר בנונשלנטיות אך עם המון רגש – מה שהוביל אותו להתפרק על כתפיו של רייכל בסוף השיר וחשף בפנינו גם את הצד השביר של כנר, לצד הכובע והקשיחות שאנחנו כבר מכירים. רביב זכה ל-85% ולמקום בטוח בעשירייה.

אחריו עלתה עדן זהר, שעל אף היותה מועמדת מוכשרת ואיכותית, היא דווקא לא נחשבת מהמועמדים לזכייה, וחבל. עדן ביצעה שיר בספרדית של רייכל והוכיחה שהיא יכולה להדהים את השופטים גם כשלא מבינים את המילים. היא נעה בביטחון על הבמה, הפגינה איכויות קוליות מרשימות ולמרות שהגיעה לאחוזים נאים במיוחד - מצאה עצמה בכיסא החם.

שלוש הנשים שעלו בהמשך מוטטו את השופטים, כל אחת בתורה: מורן אהרוני, בעלת הקול הגדול ביותר בתחרות, בחרה ב"אהבה כזו" שמושר במקור על ידי זהבה בן. בעיניי, מדובר בשיר ש"קטן" מדי על אהרוני, שכן הקול הענק שלה מאפשר לה לבחור כמעט כל שיר בעולם אך כמובן שגם אותו היא ביצעה בהצלחה כבירה והרימה את המסך בקלות.

אחריה, עלתה גאיה שאקי – הפייבוריטית שלי בתחרות – שכל שיר שהיא מבצעת הוא פשוט אגדה. שאקי, מצוידת בפאסון, קוליות וקול מהפנט ביצעה את "אולי הפעם", ושרה בעברית בפעם הראשונה בתחרות. יחד עם האקורדיון של רייכל והאלגנטיות שבה, היא הרימה את המסך והבטיחה את מקומה בצדק, בעשירייה הגדולה. הימור שלי: עוד שנה-שנתיים מהיום, היא כבר ממלאת זאפות, ואני בשורה הראשונה.

אלה לי להב, אחת מהפייבוריטיות המובילות בתחרות, הופיעה גם היא לראשונה בעברית על הבמה וביצעה את "מחכה" שכתבה ריטה. להב ביצעה לראשונה שיר רגוע, איטי, בליווי רייכל על הפסנתר והצליחה לרגש את השופטים בביצוע אינטליגנטי שביטא את יכולותיה הווקאליות באופן שעוד לא הכרנו. אני אישית מעדיפה אותה ככוכבת פופ אנרגטית ובועטת, ומניחה שזה יקרה בפרק הבא - כי גם היא הטיסה את המסך בקלות.

את הפרק חתם ביצוע של דוראל סעדון, שביצע את "לפני שייגמר". הביצוע היה חלש באופן משמעותי לעומת יתר הביצועים בתחרות ולכן, לא הצליח להרים את המסך - מה שהבטיח לאוהד שרגאי (שישב על הכיסא החם בחלקו הראשון של הספיישל) את מקומו בעשירייה.

בסופו של הערב נאלצו השופטים לבחור את מי להדיח: דוראל סעדון או עדן זהר. בעיניי, וכנראה גם בעיני השופטים- הבחירה הייתה ברורה. דוראל, למרות היותו זמר טוב וכריזמטי, הודח ועדן זהר המשיכה הלאה.

תראו, אני לא מקנאה בשופטים. בנבחרת נותרו עשרה מועמדים ולבחור מתוכם ארבעה שיגיעו לגמר נראית כמו משימה בלתי אפשרית. אחרי ביצועים רבים בפרקים האחרונים שזכו לחמישיית כחולים, הגיע הזמן שהשופטים יחזרו להשתמש גם בצדו האדום של המסך. אחרת, הבחירה תישאר בידם של עשרות הילדים שיושבים בקהל וצורחים כל פעם שאסי עזר עולה לבמה, ותסכימו איתי שזה יכול להיות קצת מסוכן. בסוף עוד נמצא את אסי ורותם מייצגים אותנו בהולנד. אמדורסקי, תראה להם איך עושים את זה נכון.