זה לא סוד שהפקת "הכוכב הבא לאירוויזיון" לא יכלה לחלום על גמר מעניין ומותח יותר מזה שייערך ממש הערב. האחד ג'ינג'י מהפנט שממוטט את קרן פלס גם כשהוא מקנח את האף, השנייה מסוגלת להביא אולפן שלם לידי דמעות תוך דקה, השלישית בעלת הלוק הנכון שמשתלב בהרמוניה מושלמת עם הקול הדקיק והרביעית היא אגם של כישרון ומוזיקליות שטרם נתקלנו בה בפורמט זה.

יודעים מה? מספיקה תזכורת קטנה להרכבי הגמר בעונות הקודמות כדי להבין כמה לא ברורה מאליו העובדה שכל אחד ואחת מהפיינליסטים העונה באמת ראוי לייצג אותנו: לפני שנה בלבד, כולנו הימרנו שקובי מרימי או מאיה בוסקילה יהיו אלה שיקחו את הגמר (גם אם קיווינו אחרת), וב-2018 היו אלה מרגי ונטע ברזילי שהיו ההימור המרכזי, כשריקי בן ארי וחן אהרוני (מי זכר בכלל שהגיע לגמר?) השתרכו הרחק מאחור. כשמרבית תשומת הלב מוקדשת בדרך כלל לפיינליסט אחד או שניים – קשה לתאר את הלך הרוח בגמר כשכל הימור על כל אחד מארבעת הפיינליסטים נראה ריאלי לגמרי.

2020 היא השנה בה אנחנו צריכים להפציץ: ליישם את מה שלמדנו מהניצחון של נטע, מההפסד של קובי ומהטרנדים המובילים בעולם. הנציגה שלנו לא צריכה להיות הזמרת הכי טובה (כמו עדן אלנה), המוזיקלית ביותר (כמו גאיה שאקי) או עם הקוליות הכובשת של אור עמרמי ברוקמן. אנחנו בפתחו של עשור סובב חדשנות, ורסטיליות ופריצת גבולות, והנציג שלנו צריך לדבר בדיוק את השפה הזו. אמרו לי אתם – יש מישהו שיכול לעשות זאת טוב יותר מאלה-לי להב? 

בשירים הקצביים גילינו שהיא יודעת לרקוד ולשיר באופן יוצא דופן, בביצועים השקטים שלה גילינו שהיא מרגשת כמו אישה בשלה ובוגרת, גורמת לנו לשכוח שהיא נולדה אחרי שנינט טייב ניצחה ב"כוכב נולד", ובראיונות איתה נחשפנו לאישיות הכריזמטית והחיננית שתכבוש כל מראיין שינסה לקבל סקופ מהנציגה הישראלית התוססת. שלא נדבר על המראה העכשווי והמהפנט שלה, אשר בליווי סוללת הסטיילינג שתתלווה אליה – יקבל גם לוק תואם והיסטרי שיקשה להוריד ממנה את העיניים. 

עכשיו רק נוסיף לכך מעורבות רבה ברשתות החברתיות ו-80K עוקבים (רובם כנראה תוצרת הארץ), שסביר להניח שיתרבו מהר יותר מהזמן שלוקח לאיתי לוי להזכיר תימנים בפרק של הפורמט. בקיצור, מדובר בפסיפס שמכיל גרוב, סטייל, תמימות, שבבי סקסיות ואפילו נגיעה של קיי-פופ, מה אנחנו צריכים יותר מזה? 

כל שנותר הוא לצייד אותה בשיר אנרגטי ובועט (שלא תחזור ל-Home שלה כבר בחצי הגמר), להלביש אותה באאוטפיט לוהט ולהקיף אותה בנבחרת רקדנים שייתפרו יחד לנאמבר בלתי נשכח.

ואם אתם מעריצים של אור, עדן או גאיה - הרשו לי לומר בנימה אישית: גאיה שאקי היא המועמדת המוכשרת בעיניי בכל התחרות, עדן כוכבת עם פוטנציאל בינלאומי ואור עמרמי ברוקמן? בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לקחת את המקום הראשון (אם יצליח לשרוד את סחף המחמאות שיגרוף). 

אבל בעיניי, וסלחו לי מראש על משחק המילים הגרוע – אלה-לי להב היא הקלף המנצח שלנו כדי להעלות את הבמה ההולנדית בלהבות (באופן שלא יצריך מכבי אש, אם אפשר). עכשיו רק נותר לשופטים ולקהל לחשוב כמוני ויאללה, הולנד מחכה לנו. בהצלחה!