המנצחת הגדולה של הריאליטי המוזיקלי של "קשת 12", "הכוכב הבא לאירוויזיון" היא עדן אלנה, שנבחרה אחרי משדר חגיגי וארוך במיוחד של כמעט ארבע שעות. אלנה תייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון שתיערך ברוטרדם ב-16 למאי.

רה"מ נתניהו מיהר לברך את הזוכה בחשבון הטוויטר שלו וצייץ רגעים ספורים בלבד לאחר ההכרזה: "עדן, את אלופה! סומכים עלייך שתחזירי את האירוויזיון הביתה!"

לאחר הזכייה, התראיינה אלנה בתכניתו של נדב בורנשטיין בערוץ 12 ואמרה בהתרגשות: "אני שמחה ומתרגשת בטירוף - כל כך רציתי את זה", אמרה אלנה בהתרגשות גלויה לאחר ההודעה על זכייתה בתחרות.

"אני מודה לקהל וכל כך שמחה שהזוכה היא אני. זה מדהים. זה כבוד גדול עבורי לייצג את מדינת ישראל. מעבר לכך - זה מדהים שאתיופית תייצג את המדינה בפעם הראשונה - זה מטריף אותי!" הוסיפה הזוכה. 

השיר אותו תבצע המנצחת על הבמה בהולנד ייבחר במשדר מיוחד שיופק ב"כאן 11". זוהי למעשה הפעם האחרונה בה הנציג הישראלי נבחר דרך פלטפורמת "הכוכב הבא", ומן השנה הבאה גם תהליך בחירת המתמודד הישראלי יתבצע בתאגיד השידור הישראלי.

ביום ראשון האחרון הפכו עדן אלנה, אור עמרמי ברוקמן, אלה לי להב וגאיה שאקי לרביעיית הגמר "הכוכב הבא", שהועבר בשידור חי ב"קשת 12". באירוע הגמר הופיעו סטטיק ובן אל, נועה קירל, שירי מימון ואיתי לוי ובשיאו נבחר נציג ישראל לאירוויזיון 2020.

הריאליטי המוזיקלי הפך מאז זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון למגנט רייטינג חזק במיוחד ומיתג אותו כתוכנית המוזיקה המובילה בישראל. ביום שני האחרון, הריאליטי המוזיקלי שבר את הצפייה של העונה בפרק חצי הגמר השני, לילה שני ברציפות, כשהפרק של מוצ"ש צבר 23.4 אחוזי רייטינג והפרק של ראשון גרף 23.9 אחוזים, עם זאת פרק "ניסוי הכלים" חווה ירידה קלה והגיע ל-20.1 אחוזים.

עם פתיחת העונה סיפר במאי התחרות, יואב צפיר בראיון לקיץ ברבנר במעריב: "כל הדיבורים על התערבות הפקה זה 2008, היום הכל חשוף. כשיש מתמודד חזק שהקהל לא מבין - יש 'סיי' להפקה, השופטים נכנסים לחדר ואני נותן את הנאום של 'מה יצליח באירוויזיון'. המטרה היא לא לאבד אנשים מוכשרים, אלא לתת צ'אנס נוסף. אתה הופך את זה לדרמה טלוויזיונית קטנה. כך זה היה עם שפיטה. ידעתי שהקהל לא יעכל אותה, ובאמת לא עיכלו אותה. אם להחזיר את שפיטה זה התערבות הפקה - אז טוב מאוד שיש התערבות, כי בלי שפיטה לא הייתה עונה מספיק טובה. אנחנו לא עושים את זה בפעם הראשונה, ולא בפעם השנייה".

יואב צפיר (צילום: יוסי אלוני)
יואב צפיר (צילום: יוסי אלוני)

"אי אפשר לזלזל בעניין האירוויזיון", הוסף צפיר. "זה מנוע אדיר שסחף אחריו מדינה שלמה, וזה הצליח - חמש שנים ברציפות עלינו לגמר האירוויזיון, ורק שלוש מדינות הצליחו לעשות את זה מתוך 40. האירוויזיון בארץ היה בלתי נשכח, וכל הדבר הזה חזק מאוד. ויש את אסי, רותם ואני, שדואגים להפוך אותה לתוכנית בידור. השירה והזמרים הם המרכז, ואנחנו עוטפים את זה בעטיפה של תוכנית בידור לכל דבר, זה לא קורה מעצמו".