לא בכל יום בתעשיית הבידור הישראלית שמחה ועצב מתנגשים בעוצמה שכזו. בפרמיירה של הסרט "ענת אלימלך: הילדה הכי יפה בירושלים", שישודר הערב ב-21:15 ב"קשת 12", חגגו השחקנים אגם רודברג ורוי מילר את היצירה הישראלית והתמודדו עם הטרגדיה שזעזעה את עולם הבידור הישראלי בסוף שנות ה-90.

הספר המצליח דוד אפוטה, קידם את קריירת הדוגמנות של בת זוגו הצעירה, עד שזו נסקה לגובה רב, וגרמה לו להתקפי קנאה קשים שהסתיימו בכך שרצח אותה והתאבד. כעבור יותר מ-20 שנה, סיפורם מקבל חיים חדשים.

אגם רודברג: "זו הייתה חוויה מעניינת ומאתגרת והמשפחה של ענת אלימלך פתחה את הלב, הבית ואת הדברים הכי כמוסים שהם היו יכולים להגיד לי ולתת לי, מבחינת הבגדים שלה, והתכשיטים שלה ובאיזה בושם היא הייתה משתמשת".

רוי מילר: "אלו היו נעליים שקשה להיכנס אליהן. זה לא רק רע, זה המון אפור, הייתה המון אהבה בסיפור. זה ברבה יותר מורכב מזה שאנשים חושבים שהם הולכים לראות סיפור על מערכת יחסים אלימה מהתחלה ועד סופה".

ענת אלימלך (צילום: רויטרס)
ענת אלימלך (צילום: רויטרס)


גידי מרון, תסריטאי: "הייתי 30 שנה עיתונאי לפני שהייתי תסריטאי, עשיתי אלפי סיפורים ואף סיפור לא נגע בי כמו הסיפור של ענת. חלקתי חדר עם גיל ריבה ותמיד הוא היה מדבר עם דוד אפוטה. אני הייתי עיתונאי פלילי ולא עניין אותי השטויות של גיל, וכשקרתה הטרגדיה אמרתי 'זה סיפור צהוב'. פתאום כשחזרתי לסיפור, הבנתי את הטרגדיה הנוראית, זה היכה בי ב'בום' ענק".

כחלק מקידום הסרט ב'אולפן שישי' חשפה רודברג בראיון כי חוותה גם היא מערכת יחסים אובססיבית בעברה כשאמרה: "אני גם הייתי במערכת יחסים אובססיבית, הוא היה מתקשר 20 פעם בשעה, אחותי אמרה לי שהבחירה האחרונה שלי במערכת היחסים הזו תהיה אם להקבר בשקית זבל כתומה או שקית זבל שחורה".

השתמשת בחוויות שלך בעבודה על הסרט?
אגם: "כשאתה חווה משהו דומה למשהו שעוברת דמות שאתה הולך לשחק, אז אתה תמיד משתמש בזה". 

רוי מילר, אגם רודברג, שי לי שינדלר (צילום: רפי דלויה)
רוי מילר, אגם רודברג, שי לי שינדלר (צילום: רפי דלויה)

רוי מילר: "בסופו של דבר הוא רצח, הוא רצח בסופו של דבר וגמר את החיים שלו. המרוכבות הייתה להבין מי הוא, פגשתי הרבה אנשים שעבדו איתו, שבילו איתו, ניסיתי להבין את המהות של האדם, למה היה לו כל כך רע? לאיזה עומקים נפשיים הוא הגיע שגרמו לו לעשות את הדבר המזעזע הזה, איך אדם שיש לו הכל בחיים, כסף, הכרה ואהבה מדרדר לכזה מצב".


אגם: "הלוואי ולא היינו פה היום, והלוואי והטרגדיה זו לא הייתה קוראת, אבל היא קרתה לצערי, ואני מקווה שנלמד מזה משהו".