רונן פייגנבוים הוא הדייר הראשון שזכור לי מכל עונות "האח הגדול" שהודח מהבית כשהוא לא מתבייש להציג מול המסך את האכזבה הגדולה והתסכול מהדחתו. הוא היה בטוח שהוא יישאר עד הגמר, גם אני הייתי בטוחה שהוא יגיע לשלבים מאוחרים במשחק, בכל זאת הוא בין הדיירים הבולטים העונה ששילמו מחיר כבד של חשיפה,  כאשר שיתף על מצבו הכלכלי הקשה, על הקשר עם אבא שייע פייגנבוים, וכשחשף את כולנו למערכת היחסים הסבוכה שלו עם ביתו שנכנסה לבית. הוא היה צריך לשקול להיחשף במינונים יותר קטנים, ולא לתת את הכל כבר על ההתחלה. מה נתנה לו כל החשיפה הזאת? גורנישט מינגורנישט.

כמו שיצא אמש מהבית עם פרצוף נפול, בלי הצגות ומניירות של צביעות, כך גם בלט העונה כדייר אותנטי, נטול מסכות, כשבוכה כשכואב לו וצוחק כשמצחיקים אותו, איש עקרונות, שנותן פייט ראוי ולא מפחד לעמוד על שלו גם עם זה יוביל ליריבות עם הדיירים החזקים ביותר בבית, דמות ורסטילית מעניינת, וחבל לכולנו שהוא מחוץ למשחק.

לעומתו מעמדו של ליאור מטיל הטרור בבית נשאר איתן, ואני בספק אם מישהו קנה אתמול את עוד אחד מהמשחקים המבוימים שלו, כשהחליט לוותר על תקציב המותרות מתוך לויאליות חברתית עלק ולא בכדי לרכוש את אהדת הקהל. לעומתו רונן שנותר אותנטי לעצמו סירב לוותר על התקציב אלא אם כן הקבוצה השנייה תוותר על סיגריות, אבל מצא את עצמו במהרה מחוץ לבית. כי נראה שקהל הצופים והמסמסים של האח הגדול מעדיף לצפות על המסך בצביעות ומשחק.

אני עדיין תוהה עם הקשר המתפתח בין ליאור לתקווה מהמפה של ליאור, מלא בכוונות טהורות, ואם כן מבטיחה לזקוף לזכותו נקודות. מה שבטוח שסופסוף הרי לנו עונה ראשונה בלי רומנים מאולצים, והרומן המרגש היחיד שנרקם בבית מתרחש בין גד ליוסי. ובעוד אחרים מתאמצים לזכות בזמן מסך בכל דרך אפשרית, גד סולל לו בנונשלנטיות את דרכו הבטוחה לגמר ודרכו הבטוחה לליבם של בני הנוער שצופים בריאלטי, ראיתי זאת אמש באהדה הגדולה שזכה לקבל מילדיי.

אז רונן בחוץ וניר שהיה מבודד בבית כבר מוקף בחברים, ועל תקן הקורבן השבועי מנצח אסיף שעשה ככל יכולתו לבודד את ניר ולבסוף בודד רק את עצמו. ומבלי ששם לב, מי שמוחרם בבית, זוכה במהרה לאהדת הקהל. אסיף נכנס לחדר האח הגדול לבכות שוב על מר גורלו ועל מצבו הכלכלי שאולי יביא לו גם את הניצחון, ועל הדרך חשף בפנינו את הפרט העסיסי ביותר על מערכת היחסים שלו עם האקסית הידוענית מעיין אדם ,שמימנה את רוב הוצאות הדירה המשותפת שלהם, עוד כשהיו זוג. לא בטוח שמעיין תחיה בשלום עם החשיפה הזאת, אבל שאפו לאישה כלבבי, שהולכת עם הלב ולא עם השטרות שבארנק.

ואיך אפשר שלא להתייחס לקומדיית הטעויות שהתרחשה אמש בשמי נווה אילן. מצאתי את עצמי צוחקת לדעת על התקרית המביכה של אמלי, חגית ומסוק הצעת הנישואים. תקרית שלא הייתה יכולה להכתב בתסריטי הקומדיות המשובחים ביותר. אני לא יודעת מה היה יותר מביך אמש, האחת אמלי שמה, שחשבה בטעות שבן זוגה שלח לה מסוק הצעת הנישואים והתרגשה עד דמעות, או האחרת שכבר התחילה בהכנות לחתונה, קבעה מועד ליום הגדול בחייה, כשאין לה מושג מי החתן המיועד שיצעד איתה בשביל החופה. הבטתי בשתיים בחצי חיוך ובחצי רחמים, אלו הנשים שמייצגות אותנו בבית האח הגדול? שרק מחכות בשיא עליבותן שמישהו כבר ייקח אותן?

זאת ללא ספק עונה של גברים בבית האח הגדול, הייתה זאת אמלי הראשונה שקלטה זאת כבר מתוך הבית. הנשים שלוהקו העונה רק מחכות להתחתן ולהיות נאהבות, החל מתקווה, ירדן אמלי וחגית. בעידן שבו נשים מנסות להוכיח את עצמאותן ויכולתיהן בעולם גברי קשוח, בעידן שבו מתגייסות לצה"ל ונלחמות על זכותן להתקבל ליחידות קרביות, כמה עצוב מאידך לראות נשים באח הגדול צווחות מאושר שאיזשהו גבר אלמוני מוכן לתפוס עליהן חסות. פתטי.