שני שיאים מאד משמעותיים נשברו בפרק "האח הגדול" של אמש, השיער הפזור של ירדן וכניסת הדיירים החדשים לבית או למען דיוק, הגברים החדשים לבית ותיכף נרחיב בעניין.

אומנם הפרק חג כולו סביב הרומן הביזרי של ליאור דואק ותקווה, יש משיכה, אין משיכה, תהיה נשיקה או לא תהיה, ומה מתרחש שם בין הסדינים ומתחת לשמיכות בלילה. מה שמחזיר אותי שתי עונות אחורה לפלאשים מהרומן שהיה ולא היה, בין לירז אסייג וסמואל חגאי. גם אז הוא אהב את קרבתה, הנוכחות שלה, הידיים הנעימות שליטפו אותו, הוא הסתנוור מפניה היפות ונהנה מהשיחות שלהם, אך הודה בלב כבד בחדר האח הגדול שיש אהבה גדולה, אבל אין משיכה. טקסט זהה לזה שחשף אמש ליאור בחדר האח הגדול.

ושוב אני שואלת את עצמי האם ליאור עשה מרתון של כל עונות האח הגדול והחליט לעשות העתק הדבק לכל הסצנות הטובות ששודרו? ואם עד היום העברתי ביקורת על כך שאין לו אישיות משל עצמו והכל משחק ואסטרטגיה, אני לוקחת את דבריי בחזרה כי גם לדעת ללקט סצנות טובות מעונות העבר ולשחזר אותן זאת אומנות.

אבל הכל מחוויר ומתגמד אל מול התסרוקת הפזורה והמחמיאה של ירדן. צעד קיצוני שנקטה הדיירת ככל הנראה בעצתו של גילי אלגבלי הסטייליסט שעיצב לה את השיער בפרק הקודם במסגרת משימת הטלפון. ירדן החליטה סופסוף להיפרד לשלום מהקוקו הצמוד הרמטי ולתת לשיער לנשום בחופשיות על ראשה. ולפתע התגלתה לה בחורה יפהפייה, ומתווי פנים נוקשות ובולטות שהדגישו את עודפי הסיליקון והניתוחים המוגזמים, השיער הפזור העניק לה מראה עדין ורך שמעטר את פניה היפות וכמו לכלוכית שהפכה לסינדרלה בזכות מטה הקסמים של גילה, (הסטייליסט) הצליחה ירדן למשוך את תשומת הלב של עדשות המצלמה ותשומת הלב שלי.

אמש נכנסו שישה דיירים חדשים לבית, ונראה כי האח הגדול סופסוף שמע את זעקתי וזעקת הקהילה וקהל הצופות של האח הגדול, והכניס לשם שינוי לבית גברים לוהטים ומסוקסים, לפחות רק שניים מתוכם. נראה כי בכל העונות הליהוק היה שטנץ קבוע של נשים יפות, יפות מאוד וגברים חזקים ובמקרה הטוב גם נאים, מה שחיזק מודלים ישנים של מגדר, על תפקיד האישה ותפקיד הגבר בעולם הזה וחבל שכך. הכניסה השנייה לבית הביאה איתה משב רוח מרענן.

פול טשיגאן, בן 26 מחיפה, נוצרי וארמני, רווק מסוקס שהשתתף בעבר בשתי עונות של "נינג׳ה ישראל". נראה כי טשיגאן הוא לא רק חתיך אלא דמות רב גונית מעניינת ואם ירדן לא תפסול אותו בגלל הלאום הרי לנו רומן פוטוגני בבית.

כפיר כהן בן 34 מתל אביב דמות מוכרת וידועה לכל בלייני העיר הגדולה, כששימש ברמן שנים במועדון החתול והכלב, וכבש את כל נשות הביצה, עומד להעפיל בקסמיו על הנוכחות של ליאור בבית. כפיר יבלוט בזכות הפרובוקטיביות שלו, ונראה כי גם הוא ינסה את מזלו עם ירדן ונראה מי הטוב מהשניים שיזכה בה.

אלון וולקוביצקי, עורך דין פלילי בן 47 רווק וידוע בדעותיו הימניות, הוא ינסה את מזלו עם חגית, בספק אם חגית תהנה לחיזוריו, במידה וכן היא תפסיד את כל האמפטיה שזכתה לה עד כה מקהל הצופים בבית על הדמות הקורבנית והבודדה שהיא. אני צופה שאלון ימצא את עצמו במהרה עושה את דרכו חזרה מאולפני נווה אילן לישון כפיות עם הכלבה שלו.

מזירת הנשים החדשות שנכנסו לבית:

אודליה סוויסה בת ה-34 מירוחם נשואה פלוס ארבעה, דמות עממית שחסרה בבית, מלאה באנרגיות קולניות אבל אם מישהו לא ישתיק אותה והיא תמשיך עם הצהלולים מחרישי האוזניים שלה, אני מקווה שהיא והעממיות שלה יעופו באותה מהירות שבה היא נכנסה לבית.

נעם לוי, בת 22 מגני תקוה, סטודנטית לחינוך מיוחד ובעלת עבר רומנטי עם הדייר ליאור דואק, מה שאמור להכניס מקלות בגלגלים ברומן המתבשל בין תקווה לליאור בדיוק הקליימקס שנדרש בשלב הזה של העונה

והדיירת האחרונה שירלי סידיק, בת 25 מתל אביב, ברמנית ומאפרת במקצועה, מעבר לזה אין לי עוד מה לומר עליה.

נראה כי בחירת הדיירים החדשים היא נטו על מנת ליצור רומנים מאולצים בבית שלא התרחשו עד כה ולא סיפקו תוכן ליוצר העונה והרי לנו תוכנית שידוכים ולא האח הגדול במיטבו.