פורמט משעמם ומיושן: גם נבחרת הסטנדאפיסטים המגוונת והמוכשרת לא הופכת את "קומדי סטאר" לריאליטי מוצלח. הפורמט לא מהודק, הסרטונים מייגעים, הפאנצ'ים צפויים ולא באמת קריטי מי ינצח בסוף. אז למה צביקה הדר לא מפסיק לצחוק בהגזמה?

אחרי צפייה בפרק הראשון של "קומדי סטאר", זוהי המסקנה העיקרית: הליהוק של נטע אלחמיסטר לתפקיד שופטת בריאליטי הקומיקאים החדש – הוא כנראה לא הדבר הכי מוזר בתוכנית. 


לכאורה, הרעיון לא רע בכלל: אחרי רצף ארוך של תוכניות ריאליטי עבור כישרונות בתחום המוזיקה, הספורט והבישול – נכון דווקא לקחת את תחום הקומיקאים אשר נפוץ כל כך עד שכל כותב סטטוסים בפייסבוק הוא קומיקאי בפוטנציה, וליצור תוכנית מציאות עבור סטנדאפיסטים שכבר נמצאים מספר שנים בתעשייה – בין אם על הבמות, ברשתות החברתיות או בטלוויזיה. ואכן, נבחרת הקומיקאים מכילה אנשים מוכשרים, ובייחוד שומרת על גיוון מגדרי ועדתי שלא תמיד רואים בתוכניות שכאלה  – ביניהם אושרית סרוסי המדהימה, המוכרת כמילעל מ"זאת וזאתי", עידן ניידיץ המוכר בזכות הסרטונים הויראליים שיצר עם ילדיו, מור חן שכיכבה ב"יס מן" ומופיעה שנים במועדי סטנד-אפ, גיורא זינגר ויוסי גבני משלישיית "בערך" המצליחה ועוד. 

אך גם הליהוק המדויק לא עוזר לתוכנית להתעלות ולחדש. הפורמט עצמו מסורבל ומייגע: בכל פרק מתחרים חמישה קומיקאים וכל אחד מהם יוצר סרטון ויראלי (שברוב המקרים הוא ארוך, חזרתי וצפוי אשר גרם לי לתהות האם השופטים מאמינים לעצמם כשהם אומרים שהם נקרעו מצחוק). הסרטון עומד לבחינת השופטים – נטע אלחמיסטר, גיא עמיר וחנן סביון – אשר בוחרים האם 'להדליק' את המועמד, כלומר האם התחברו לסרטון שלו, מה שנקרא 'לתת כחול' בז'רגון "הכוכב הבא". מבין חמשת המועמדים, השניים הטובים ביותר מתחרים בקרב סטנד-אפ ולסיום, המנצח מוכתר כ"קומדי סטאר" של הערב. בין סרטון לסרטון, הקומיקאים מריצים פאנצ'ים בהתאם לסרטון האחרון שעמד לבחינה, מה שנראה יותר כמו חיקוי של "מועדון לילה" ומלווה בעיקר בצחוק מוגזם עד מאוד מצד צביקה הדר, משל הבין שאם הוא לא יצחק – אף אחד לא יצחק.

נטע אלחימיסטר, צביקה הדר, מיה דגן. צילום: אביב חופי
נטע אלחימיסטר, צביקה הדר, מיה דגן. צילום: אביב חופי


כזכור, לא מעט גבות הורמו לנוכח העובדה שנטע אלחמיסטר לוהקה כשופטת לפורמט שכזה, ולאחר שנימקה כי היא מגיעה על תקן המומחית לתוכן ויראלי (לאור 1.6 מיליון העוקבים שבאמתחתה), ציפינו לראות אותה מנמקת את דעותיה באופן שונה ונבדל מזה של עמיר וסביון, שותפיה לשולחן. בפועל, כצפוי - שיפוטה לא נבדל מזה של עמיתיה לשולחן, ועל אף היותה וורבלית ונעימה להפליא – עדיין לא ברור לחלוטין איך היותה אושיית רשת תורמת לבחירת ה"קומדי סטאר" הבא, והמחשבה כי אחת מהקומיקאיות המקצועיות, שגם נמצאות ברשת כמו ליטל שוורץ או עדי אשכנזי, יכלה למלא את מקומה לא לגמרי התעופפה מהראש.

באופן כללי,  משהו מרגיש פשוט מיושן בדרך בה התוכנית מנוהלת: החל מהעריכה עצמה – האופן בו תמונות המועמדים רצו על המסך משל היו מספרים בלוטו, הצגת הנקודות של הקומיקאים אשר הזכירה לי את נינט ושירי בחצי הגמר של "כוכב נולד" ומיעוט הקהל (עשרות בודדות) שתפקידו היה בעיקר לצחוק מבדיחות הקרש של צביקה הדר. אמנם הדר ידוע כקומיקאי ותיק ומוכשר עם ארסנל מרשים בתעשיית הבידור, אך עם כל הניסיון לחדש ולהתעלות על "האקדמיה לצחוק" הכושלת מלפני שני עשורים, נראה כי יידרש שינוי די רציני כדי לגרום לנו לצחוק מ"קומדי סטאר" גם ברגעים שאושרית סרוסי לא על המסך.