את הפרק של אתמול לא הייתי אפילו מגדירה כמשעמם, כי משעמם אומרים על תוכן מסוים, ופה לא היה שום תוכן שאפשר להדביק לו שם תואר כזה או אחר. הוא פשוט היה סתמי ולא תרם דבר לעלילה. בעצם, העלילה כבר תקועה מזה זמן רב, ואם קיווינו שהדיירים החדשים יצליחו להניע אותה ולהפיח בה חיים, אז קיווינו לשווא.

אלון מפתח תקווה, הדייר היחידי שעוד יכול היה איכשהו להוציא את הסיפור המקרטע מקפאונו, הודח, ומה שנשאר הן דמויות אפורות שלא מעזות לשבש את סדר היום הקבוע והבנאלי בבית האח הגדול, שבו לא קורה שום דבר חדש או מפתיע. מלחששים שאלון הודח כי הוא הביא מידע מבחוץ. ביג דיל. אפשר לחשוב שלא היו גאונים כמוהו גם בעונות אחרות. אבל הם זכו לנזיפה בלבד ונגמר הסיפור. אלא אם כן, ההצקות של אלון, ה"פטריוט" הימני, שהופנו כלפי ניר, הטרידו את מנוחתו של העורך והוא העדיף שקט תעשייתי, או סיפור רומן מוזר ולא אמין בין תקווה וליאור, על פני וויכוחים פוליטים סוערים. וכך נשארנו עם עלילה פלקטית חסרת עומק, ודמויות שמרצדות על המסך ללא כיוון או מטרה. עדיף כבר לצפות בסרט מצויר, שם לפחות הכול זז מהר יותר.

זוכרים את נופר מור שנכנסה באמצע העונה על מנת לחבל ברומן של אליאב ודנית? היא הבטיחה שתקלקל לזוג המאוהב, וקיימה. בעונה הנוכחית, נכנסה נועם האקסית של ליאור והיא כולה מתחשבת ואפילו מעודדת את ה-so called רומן בין תקווה וליאור, ומצהירה שאין זוג יותר מתאים מהם, כאשר לכל עין בוחנת, זה נראה כמו ילד שמתרפק על אימו ומחפש את חסותה, ולא בדיוק תשוקה מינית.

הרי עוד לפני שליאור התוודה בחדר האח הגדול שהוא אוהב את תקווה אך לא נמשך אליה, היה ברור שאהבת בשרים אין שם בין השניים, לפחות לא מצידו, ובטח לא עם כל הנשיקות על הלחי והליטופים בראש. אז על מי אתם עובדים? בעיקר כשליאור דורש מתקווה שתיכנס מיד לחדר האח ותתנצל קבל עם ועדה על כך שהיא עצבנה כביכול את ליאור, כאשר אמרה לו שכפיר בא לבית האח בשבילה.

תקווה מצידה, אצה רצה לחדר האח לעשות את אשר הוטל עליה. רגע מביך ביותר בשבילה למהר לרצות את הגבר, ומביך עוד יותר בשביל ליאור שגילה את פרצופו האמיתי ועד כמה הוא שחקן. הרי חשוב לו שהדברים ייאמרו ויושמעו בחדר האח כי רוב הסיכויים שזה ישודר במשדר המרכזי. שלא לדבר על הקונפרונטציה המתוחה שהייתה בינו ובין כפיר, שבה כל אחד מהם שיחק את המאצ'ו האולטימטיבי והפגינה בדיוק את ההיפך: התנהגות אנטי גברית בלשון המעטה.

אני כבר מעדיפה את השקט של ניר שלא מנסה להצטייר כרודף שמלות, ודווקא בגלל זה נראה פי אלף יותר גברי משני הקזנובות בגרוש. בנוסף לכך, הכתף הקרה לה זוכה נעם מצד ליאור, כל כך ילדותית ולא סקסית, שרק השד יודע מה מצאו בו תקווה וירדן.

ייזקף לזכותה של נעם, שלא באה לבית האח על מנת לחפש רומנים כאילו זאת משאת נפשה היחידה של כל אישה בעולם המודרני של 2020. כמו שאר הבנות, שכל סיבת הקיום שלהן בבית האח בעונה הנוכחית היא למצוא גבר להתחתן איתו. שיפנו לאתר השידוכים של פנינה רוזנבלום, למה הן צריכות לעייף אותנו עם הנזקקות הפתטית הזאת לגבר, בתוכנית טלוויזיה שהייתה אמורה לבדר ולשעשע ולספק חומר למחשבה, מלבד לפברק סיפורי אהבה צולעים.

גם סיפור הידידות האמיצה בין יוסי וגדי, כמו נלקח מסיפורי חלם לילדים. יוסי סיפר לגדי ברצינות תהומית ופנים מודאגות שאודליה (או מישהי אחרת, מי בכלל זוכר ולמה זה חשוב!?) רוצה שהוא ייאמץ אותה. אז קודם כול, יוסי, היא לא התכוונה שבאמת תאמץ אותה באופן חוקי, זה היה מטאפורי בלבד. שנית, גדי, שהוא אבא לילד בעצמו, נבהל נורא שיוסי עלול לשכוח אותו אם הוא יאמץ בת אחרת. האם לחומרי תוכן כאלה ייחלנו בעונה 10 של האח הגדול?

אבל מי אנחנו שנשפוט או נעיב על שמחתם של שני המנחים שזחוחים מאושר על כל מה שקורה או לא בבית האח, כאילו הם חלק מאחת העלילות הכי מרתקות שנראו אי פעם על המסך.