כל הבאז סביב הנושא "יחסינו לאן" שהיה אמש בפרק, והצורך המשווע למצוא חתן, כאילו לא הספיק לנו הפרק הקודם שאף הוא עסק כולו באותו נושא, כאשר ידוע לכולנו שאף אחד לא באמת מאוהב באף אחד, באמת כבר הגדיש את הסאה.

חשבתם שירדן פתאום מאוהבת באדם אחרי שחיזרה במרץ אחרי ליאור? אתמול בסוויטה כשהשניים הלכו לישון, היה ברור שלא. "בוא נישן ראש וזנב", לא אומרת מישהי שמאוהבת. הרי ברור לכולם שהיא מתרפקת על אדם בשביל לעצבן את ליאור או בכדי להיות רלוונטית למצלמות. לבי על אדם החלשלוש שתמיד מחפש מושא להערצה להישען עליו ולהיתמך בו, והפעם זאת ירדן. 

חשבתם שליאור מאוהב קשות בתקווה? תחשבו שוב. לתקווה שמתחילה להטיל ספק ברגשות של ליאור כלפיה, הוא אומר בערך ככה: "נראה לך שאני לא אוהב אותך? (מישהו שם התבלבל בין לאהוב ולהיות מאוהב). אז מה אם אף פעם לא יצאתי עם שמנה? (תמיד יש פעם ראשונה). יאללה קומי, רוצה לאכול משהו?", תקווה עונה ביובש, ממש כמו "החבר" שלה שעדיין לא החליט שהוא חבר שלה, "לא, אכלתי כבר". ולא תגידו שהשיחה הסתיימה בנשיקה לוהטת וחיבוק הדוק.

ומה היה בנסט כאשר יוסי הציק לליאור עם שאלות מטרידות לגבי הקשר שלו עם תקווה? ליאור ענה לו באותה צורה כפי שענה פעם לירדן. "בינתיים כיף לנו, אבל המבחן האמיתי יהיה בחוץ". מעניין מה הוא אומר לנשים שהכיר מחוץ לבית האח: "בינתיים אל תצפי שיקרה משהו רציני בינינו. אולי במקום אחר ובזמן אחר". האיש מחזר סדרתי המאוהב יותר ברעיון החיזור, מאשר באובייקט אחריו הוא מחזר.

חוץ מזה, כשמישהו אומר "אני אוהב אותה אבל אני לא נמשך אליה", כפי שאמר ליאור בחדר האח, לא יעזור בית דין, גם אם ילגום לתוכו כמויות של שיקויי אהבה.

מי שבכל זאת הצליח להצחיק אותי אתמול היה יוסי. אפילו חשבתי שיהיה נחמד אם היו מצרפים אותו לצמד השדכנים של "חתונה ממבט ראשון", אותו צמד שברצינות תהומית מקשקש על תיאוריות  בפסיכולוגיה, אבל לא מצליח לזקוף לעצמו הצלחות מזהירות. יוסי מלכתחילה היה מקלקל לזוגות הנשואים, וכך היה חוסך להם ולנו הרבה זמן וכאב ראש, מלצפות במערכת יחסים שמלכתחילה אין לה סיכוי.

אמנם אין ליוסי הרבה "אינטליגנציה רגשית" כפי שבצדק סיפרה תקווה לניר, כי כאשר יוסי שאל את ליאור: "תגיד ת'אמת, ההורים שלך בכלל יסכימו שתצא עם אתיופית?" או "זה לא מפריע לך שתקווה בעלת מימדים"? (משהו כזה), הוא לא בדיוק הפגין פה רגישות יוצאת דופן. למה בכלל להזכיר לליאור שתקווה היא לא מודל היופי שלו? ואולי ליאור בכלל חושב שתקווה היא רפונזל הבלונדינית בעלת עיני השקד? יוסי התכוון לטוב, אך יצא מסכסך, ובלי כוונה הכניס פקפוקים לליבה של תקווה. הוא עוד עף על עצמו כאשר לחש לתקווה: "את יודעת ששאלתי את ליאור את השאלות, שלך לא היה אומץ לשאול נכון?". תקווה הנהנה, אבל בעצם נעלבה. ואולי בכלל תקווה באמת האמינה שהיא הפכה למלכת הכיתה המחוזרת? למה לקלקל לה? אז פ'סדר, יוסי הוא לא פסיכולוג כמו שני הפוצים ב"אהבה ממבט ראשון", אבל לפחות הוא לא מוכר אשליות, והוא מנפץ אותן לפני שהן מתנפצות בעצמן.

המנחים הבטיחו לנו ערב שכמותו לא היה בכל העונות. שטויות. הדחות מדומות כבר היו בעונות קודמות, והפעם, ניר זכה למחווה הזאת מצד האח. ניר בהחלט מצליח לחבב את עצמו על שאר הדיירים (למרות שלא ראיתי שם שברון לב ובכיות מצד חבריו בזמן הדחתו), עובדה שבניגוד לפעמים קודמות, הפעם רק אסיף העמיד אותו להדחה. מה שאומר, שאלה שרצו להדיחו בפעמים קודמות, שיקרו ביג טיים כשהם טענו שזה בגלל הדיעות שלו. 

אסיף,  זכה בעיני לנקודות זכות רבות כשביטל כל סיכוי לרומן עם הדיירת המחזרת החדשה שירלי, מתוך כבוד ואהבה שלא דעכה בינו למעיין אדם שבטוח התמוגגה אמש לצפות באקס הנאמן שלה על המסך. הוא גם בחור יותר איכותי ואינטילגנטי מרוב דיירי העונה ואת זה אי אפשר לקחת ממנו.

אמש, בתוכנית של רינה מצליח, ליברמן ביקש ממנה להגיש שאילתות לאישים כאלה ואחרים. גם לי יש שאילתה לניר: "אתה טוען שזה שקר שאתה מלשין על צה"ל בחו"ל, כפי שטענת לאסיף. במקום להכחיש, למה שלא תוכיח שזה שקר, ואז אולי יהיה לך סיכוי טוב לנצח?

שאילתה נוספת להפקה: איך הדחתם את אלון והעלמתם אותו באישון לילה, מבלי להיפרד ממנו בסגנון כמו: "היית דייר מעניין ותודה שהסכמת להשתתף בתוכנית, אך הפרת את הכללים ועל כן עליך לעזוב את הבית". קצת מעליב לא?