חברת התקשורת HOT חשפה אתמול באירוע רב משתתפים את פעילותה בתחום התוכן הטלוויזיוני. בין הסדרות החדשות שנחשפו אתמול: “שנות הירח” של אביב גפן; תוכנית המערכונים של אלי בן דוד “שקופים”, עם גורי אלפי ויובל סמו; “בוגד”, מאת רון לשם (אופוריה) בכיכובם של ליאור אשכנזי, עוז זהבי וניב סולטן, ו”מחוברים עוטף עזה”, דוקו ריאלטי על גיל ההתבגרות בעוטף.
HOT היא קבוצת התקשורת שחצתה בשנת 2019 את רף מיליון הלקוחות. בעשור האחרון השקיעה החברה יותר משני מיליארד שקלים ביותר מ־800 סדרות.

 זה קרה בזמן שתוכניות הריאליטי כבשו את המסך וענקיות סטרימניג נטולות מחויבות לתוכן מקומי - סלקום, פרטנר ונטפליקס - קנו אחיזה צרכנית. מדי שנה משקיעה הוט 150 מיליון שקל בסדרות מיובאות ובהפקות מקור.

לדברי המנכ”לית טל גרנות גולדשטיין, הוט השקיעה בהפקות ישראליות מקוריות ואלה קיבלו מקום נכבד על המסך בישראל ובבמות בינלאומיות. “כדי ששוק התקשורת יוכל להמשיך ולהשקיע ביצירה ובתשתיות מתקדמות, יש לעשות חישוב מסלול מחדש ושינויים מהותיים בשוק התקשורת. אם לא יחול שינוי, יש סיכוי שהוט לא תוכל להשקיע בהפקות מקור בשנים הבאות”, הבהירה גרנות.

טל גרנות גולדשטיין. צילום: רמי זרנגר
טל גרנות גולדשטיין. צילום: רמי זרנגר

בהתייחס להצעת הרכש לקניית מניות פרטנר הוסיפה: “אנחנו עדים בשנים האחרונות להידרדרות במצב החברות בשוק התקשורת ובחוסנן. אלה מתבטאים בפרמטרים תפעוליים, בתוכניות התייעלות ובפיטורי עובדים, בעזיבה של בעלי שליטה מישראל ובהתרחקות של משקיעים. הגשנו הצעה לרכוש את מניות פרטנר תמורת 3.5 מיליארד שקל, כי המגמות בשוק ברורות ועומדים בפני שוק התקשורת אתגרים עצומים ברמה הטכנולוגית, הדורשים השקעות כבדות מורכבות וארוכות טווח”.

נדב חנין, סמנכ”ל התוכן והחדשנות של HOT מסר כי השנה יהיו עונות החדשות של הסדרות  “שבאבניקים”, מלכות, JUDA, “מצולמים” ועונה נוספת של “מחוברים - עוטף עזה”. הסדרה שהובילה בטבלאות הצפייה ב־2019 הייתה הדוקו ריאליטי “מצולמים”.