זה היה אחד הרגעים היותר מרגשים ואמיתיים באח הגדול לעונותיו, כאשר יוסי שפך ליבו בפני האח וסיפר בכנות על כמה שהחוויה בבית היטיבה עימו, כי לרגע הוא שכח את אותה תקופה קשה בחייו כאשר חלה בסרטן. לבי יצא אליו. זה היה רגע נקי וטהור מכול אסטרטגיה או רצון להתמסכן ולעורר רחמים וזו הייתה הפעם הראשונה בעונה שהאמנתי לדייר.

בתוך גנון האח הגדול, יוסי הוא המבוגר האחראי שמתנהג באופן הכי אותנטי ולא מחפש את המצלמות בשביל לעשות דאווינים ופוזות.

אחריו, בתור של הדיירים היותר אמינים, הוא ניר, שאף הוא מתנהל בצורה בוגרת עם סדר יום קבוע, ולא חש את הצורך להיות שונה ממי שהוא באמת, או לעשות מאמץ מיוחד למצוא חן בעיני הצופים. כדובר "שוברים שתיקה" הוא מחזיק בדיעות שבעיני רבים הן מקוממות והוא אפילו נתפס כבוגד, אך הוא לא מתרשם מדעת קהל ודבק לגמרי בדרכו, והכול בשקט ושלווה, וזה אולי סוד קסמו בעיני הרבה צופות שהתאהבו בו מעבר לראש למרות שהוא לא נראה כמו אחיו התאום של בראדלי קופר.

בסולם הפופולריות בתוך בית האח, ניר התחיל נמוך כאשר רוב הבית מעמיד אותו להדחה פעם אחר פעם, אך ברבות הימים רכש את אמון הדיירים בגלל נועם הליכותיו, והיום, אפילו עולים אליו לרגל לשאול בעצתו. ניר ניחן ביכולת הכלה וסבלנות ונראה שהוא מקבל הכול באהבה, אבל אתמול הסתבר שזה לא מדויק. על רשימת ההדחה שהוא הרכיב, נמנים כל אותם דיירים שבעבר העמידו אותו להדחה בגלל דעותיו, ולמרות שהוא עטף במילים יפות את הנימוקים לבחירתם, וכמה שהוא למד להכיר במשך הזמן את הצדדים היותר מחמיאים שלהם, מסתבר שהוא לרגע לא שכח או סלח, ובאצבע מאשימה הראה להם את הדרך החוצה. טוב, לפחות גילינו שהוא אנושי, הוא גם יודע לנטור ולנקום ורחוק מלהיות המלאך גבריאל.

אני אישית מוצאת שהוא גיק, בעל אינטליגנציה גבוהה יותר משאר הדיירים, אך לא אתפלא שכשם שהיום, כדובר "שוברים שתיקה", הוא מלשין לגופים בינלאומיים על פעולות צה"ל (והלוואי שאתבדה והוא יוכיח שזאת רק אגדה אורבנית, כי עד היום הוא לא טרח לעשות זאת), גם כילד, הוא היה ה"מלשינון" של הכיתה, שבשם הצדק וההגינות רץ לספר למורה שילד אחר למשל העתיק במבחן, או גנב למישהו את הקלמר.

בפרק של אתמול אפילו קצת נרתעתי מהתגובה המוזרה משהו, כאשר הוא תיאר לליאור כמה ריח של אישה הוא נפלא, כשהוא מדגים שאיפת אוויר לתוך ריאותיו ומתענג על הרגע. כמובן שבני בן העשר שהוא בדחן לא קטן, התחיל להציק לאחותו הגדולה ולרחרח אותה, בשביל לבדוק אם יש לה ריח של ילדה, בעוד היא צורחת עליו שיעזוב אותה לנפשה.

אותי כמובן סיקרן לדעת איזה בושם שמה נעם שגרם לניר לחכות לה בלילה עם עיניים פקוחות, שתבוא לישון לצידו, אחרי שהלוליטה התגפפה עם פול ורגע לפני כן ביקשה שימשש לה את השרירים ברגליים. הייתי מצפה מניר הבוגר והרציונלי, שיעצור רגע ויעשה חושבים, אם בכלל זה יאה שגבר בגילו ירייר בגלל ילדונת בת 22 וירמוז לה שהוא מעוניין. מצד שני, לדניאלה פיק זה הצליח עם טרנטינו, וגם למקרון נשיא צרפת עם מורתו הקשישה. שלא לדבר על ג'יין אייר שהתאהבה קשות ברוצ'סטר.   

מה שבטוח (לפחות בטוח יותר ממספר הנדבקים בקורונה כפי שאירן מצהירה), שכשם שניר הצליח להתחבב על הדיירים, הוא גם התחבב על האח הגדול, והאחרון יעשה את הכול על מנת להביא אותו לגמר, על אפו וחמתו של "הצל" ושכמותו.

גם אין לי כמעט ספק שאסיף, הנמסיס של ניר, יגיע לגמר, למרות הרגשות האמביוולנטיות שהוא מעורר אצל הצופים, שחלקם אפילו סולדים ממנו ולא מאמינים להצגות הצדקנות שלו, כפי שהם מכנים את התנהגותו. אסיף הוא האנטי גיבור הקלאסי, שכנראה עליו הוא כותב בסיפוריו. הוא אכול לבטים וחוסר ביטחון, אך עוצמתו באה לידי ביטוי דווקא כשהוא מודה בחולשותיו ובצורך שלו להיות נאהב ונערץ. הוא גם לא מתבייש להגיד בקול שהוא מקנא באחרים שמצליחים בקלות להתיידד ולהתחבב, בעוד הוא נשאר בודד וגלמוד בצמרת, או על הקאנטים של פינת העישון. לי יש סימפטיה לאיש המיוסר הזה.

לגבי כל השאר שהתרחש בפרק של אתמול, הריבים והצעקות המטופשות,   אין מה להגיד, חוץ מזה שילדי הגנון שיחקו בקקה