כשחבורה של אנשים לא מבריקים מתכנסים בבית אחד אין מה להתפלא שלא יצליחו לרתק אותנו למסך במשך שלושה חודשים רצופים. הפרק של אתמול היה המשעמם ביותר בתולדות היסטוריית הריאלטי של "האח הגדול" ונראה כי גם האח הגדול בעצמו, שכל כך התאמץ ללקט חומרים מעניינים במהלך השבוע אך ללא הצלחה, הרים ידיים וניסה בכוח לסגור פינה של שעה וחצי המבוססת על גביע קוטג' שלא נגמר או הריח הממכר של נועם, רק כדי לצאת מתוך חובה לגוף המשדר.

ולמרות הייאוש הגדול "האח הגדול" ניסה להראות כאילו הוא מפיח קצת חיים בבית ואין כמו תעמולת בחירות במשימת תפקיד ראש ממשלת הבית, שתלהיט מחדש את הרוחות. אבל גם פה לא דובים ולא יער, ומשימה שיכלה להביא לגבהים חדשים הסתיימה בקול ענות חלושה.

אני אתעלם מהנאום הצווחני של אודליה שנשאה מחוץ לבית מול קהל הצופים, על העצמה נשית, מטבח ומה שביניהם, כי יש דברים שהשתיקה יפה להם.

אני אתעכב דווקא על הדייר החביב ביותר בבית שהועמד להדחה, מה שגרם לכל הדיירים להיות בלחץ נוראי אם יודח. יוסי לקח את המשימה ברצינות יתרה כאילו היה מדובר בתפקיד חייו. הוא היה כל כך נרגש לעמוד שם מעונב ומחוייט בדוכן הנואמים באולפני נווה אילן בין שני דגלי ישראל שידיו רעדו ללא שליטה וגרמו לי לחשוש לשלומו הבריאותי. ליבי יצא אל אותו איש מבוגר רחב לב, צנוע ונעים הליכות, משכין השלום שנאלץ לרקוד את מחול השדים המטופש הזה רק בכדי להטמע בין הצעירים הנלהבים שחולמים על זמן מסך ופרסום ולמלא אחר הוראות הבית.  

ואילו אסיף שזוכה בשבועיים האחרונים לחרם מדיירי הבית בין היתר כי סירב לשתף פעולה עם משימה שאינה מוסרית לטעמו מבלי לתת הסבר מה לא מוסרי בה,  נותר בודד וגלמוד במערכה. נראה כי מדובר באסטרטגיה בה פצח במתכוון כדי להיות המנודה והמוחרם שזוכה לשנאת הבית אבל לאהבת הקהל. אסיף עלה לדוכן הנואמים והצליח להתיש אותנו כשהוא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות כי הוא בטוח שכשיצא מבית האח הגדול בני גנץ יפנה אליו ויחליף אותו בישראל בכר.

ליאור ממשיך להציג לנו את פניו של הישראלי המכוער, וככל שהוא יותר אגריסיבי ולוחמני כך הוא זוכה לאהדת הקהל והבית וחבל שכך.  מה שמשקף לנו את הצד הפחות מחמיא של החברה הישראלית שנהנית לראות דם ניגר ואש בעיניים, כחברה שסוגדת לערכים כוחניים קולניים ואלימים במקום שתתחקה אחר נועם הליכות, שיח תרבותי מחבק ומכיל. עד כמה שניסה להציג רוך מול בחירת ליבו בבית, תקווה, יצא לו המרצע מהשק וגם אותה תקף כי העזה לומר להוד מעלתו לסתום את פיו. "אף אחד לא יגיד לי לסתום", כי הוד מעלתו זוכה רק לנתינים שנושקים לרגליו ומקבלים בחיוך והבנה את כל מצבי הרוח הסוערים שלו. אם ליאור ינצח זאת תהיה תעודת עניות לריאלטי של האח הגדול.

ההדחה של כפיר לא הייתה הפתעה, הוא נכנס לבית כשמלכתחילה סיכוייו לשרוד את הוותיקים קלושים. מדי עונה נכנסים קבוצה של פרייארים בשיאה של התוכנית, וחולמים להיות הראשונים לפצח את הנוסחה ולנצח את הגמר. עד היום למעלה מ-12 עונות של הריאלטי הפופולרי, אף דייר מכניסת הדיירים השנייה לא לקח את העונה, מדוע הם חושבים שמשהו ישתנה? בדיוק כמו שתוצאות הבחירות הבאות לא ישנו את התמונה, ונמשיך לסבב בחירות רביעי ונוסף.

צפיתי שכפיר יפצח ברומן עם ירדן כמו שרמז בפרופיל כניסה שלו לבית, ציפיתי שיהווה מכשול או חזית ראויה לליאור כמו שהבטיח וגם התחיל בקטנות אבל הוא נסוג במהירות האור עם הזנב בין הרגליים.  כפיר ייאלץ לצפות יחד עם הצופים בבית את חבריו לכניסה השנייה המודחים הבאים מהבית.