שניה לפני שנצלול לפרק ששודר אתמול, ווידוי: תודה לאל שהגענו כבר לשלב בתוכנית בו הפרק עוסק בכמה זוגות במקביל, ולא מתמקד בתגובות המשעממות של המשפחה והחברים כמעט 100% מהזמן. עכשיו, כשנרגענו: אפשר להתחיל

הפרומואים שהציפו את המסך השבוע הכינו אותנו לגבר ש"עליו כל אמא חולמת", "החתן המושלם", "פסגת השאיפות". אמש, הכרנו את ניר: הבחור בעל אלפי התארים האקדמאיים (כימיה, כימיה + מילה מפוצצת, פיזיקה ועוד תחום שהספקתי לשכוח), הפסל החובב והמוזיקאי המוכשר שאמנם זכה ביושר בהישגים רבים במהלך 40 שנותיו, אך באהבת חייו – עדיין לא. 

גם הפעם, ליווינו את המומחים בהתלבטות לשידוך. הפעם, היו אלה שתי כלות פוטנציאליות המייחלות בכל ליבן לשים קץ למסע החיפושים אחר האחד – אך זו הפעם הראשונה בה היינו עדים גם לרגע שובר הלב שבו אחת מהמועמדות מקבלת את המעטפה הנחשקת, רק שבתוכו מכתב המודיע על חוסר ההתאמה לאף חתן במאגר. לעומתה, הגר בת ה-39 – דווקא יכולה לחייך: הדוקטורנטית למדעי המוח והרופאה החריפה שבין משמרת למשמרת מתחילה כבר למאוס ב'לבד', היא שנבחרה להיות הכלה המיועדת.

עד כה, יכולנו לחזות מראש מכשול פוטנציאלי בכל אחד מהזוגות שהכרנו: אצל דובי ואריק – היה זה גיל הכלה, אצל דניס והדר – מוצא החתן ואצל רוני ונועם – העובדה שנועם מתנשא לגובה 1.65 בלבד. 

אמש, עם כל הביקורתיות והרצון לחפש ג'וס – עדיין לא מצאתי את הקאץ'. ייתכן שהסיבה לכך היא העובדה שמדובר בזוג מבוגר יחסית, אך עם זאת – לא בררן מדי (בכל זאת, חתונה ראשונה לשניהם) וייתכן שמדובר בעובדה ששניהם אנשים מתונים, מכילים, שעברו מספיק אתגרים בחיים (בואו, שמונה תארים אקדמאיים המתחלקים בשני אנשים בלבד זה אתגר בפני עצמו) – והבינו שאם הם ימשיכו להיות סקפטיים, הם גם ימשיכו לישון לבד. כך או כך – מעניין לדעת לאן הזוגיות הזו יכולה להתפתח.

אז כן, ניר אמנם גבר משכיל ושאפתן – אך לא התארים הם שהופכים אותו ל"חתן המושלם", אלא דווקא הרגעים הקטנים כמו המבט המרגיע שנשקף ממנו כשהגר הנרגשת צעדה אל החופה, אחיזת היד הבוטחת, הווידוי על הדמעות שעומדות בעיניו רגע לאחר שבירת הכוס, ובעיקר הדרך בה התמודד עם הרגע המביך של הערב – ריקוד הסלואו של החתן והכלה, בעודם מוקפים עשרות אנשים בוהים, במהלכו ווידא שהגר רגועה ונינוחה, גם כשברור שהוא סוער ונרגש לא פחות. ואם תשאלו אותי – אלה הדברים שיגרמו להגר להתאהב בניר, וקצת פחות הציונים שקיבל ב-MIT.