אמש צפינו בעוד אחד מאותם פרקי "האח הגדול" שאין בהם כלום ושום דבר מלבד קשקשת חסרת טעם וצעקות התלהבות מחרישות אוזניים (בעיקר מכיוון אודליה, שהפעם עלתה גם לי על העצבים) שנשמעו יותר ויותר ככל שהנמכתי את הווליום.

ומי האורח שריגש כל כך את ילדי הגן? דנה אינטרנשונל, שאני לא מבינה למה היא לא מדברת בקולה הטבעי, והאמינו לי שיש לה קול כזה, שמענו אותו בראיונות שהיא מעניקה לתקשורת. אז למה לתת לו גוון מתקתק ומתחנף של חדר מיטות? ואחרי סשן של מילים וביטויים מהג'רגון העממי שהיא השמיעה לדיירים ובקשה מהם לאמץ, מילים שגם אם נבטא את האותיות שלהן מהסוף להתחלה, הן נשמעות אותו דבר, היא פינתה מקומה לאח גדול אחר, שתפס פיקוד בהיעדרו של האח הגדול הקבוע.

ובכל זאת, מכול "החרטבונה" (בלשון אודליה) שדנה ניסתה למכור למסכנים האלה בבידוד מזה 3 חודשים בבית האח, המשוועים לכל ביקור של אורח מבחוץ והיו מקבלים בצהלה ובשמחה אפילו את  נסראללה, היא קלעה בול כשייעצה לירדן שתשכח מליאור, כי היא הרבה יותר חכמה ואינטליגנטית ממנו. מה שנכון - נכון. סוף סוף יש לנו אחות גדולה שמדברת דוגרי בלי התייפייפות ואומרת מה שהיא חושבת.

בובת הרד בנד שגם הגיעה לביקור קצר לשחק את תפקיד האח הגדול, הייתה חביבה, אולי משעשעת, אך לא יותר מזה. בקיצור, לא משהו. באופן כללי, הייתה לי הרגשה שכולם שם צחקו בבית יותר במין היסטריה של פורקן, מאשר צחוק בריא ואמיתי.

ואז הגיע אורן חזן למלא את תפקיד האח הגדול, וכהרגלו הצליח להוציא כמה מהם משלוותם. ניר איבד את זה לגמרי והאמת היא, שאתמול ירד לי ממנו. אפילו הידע שהוא מפגין, כבר לא עושה לי את זה, ואם לומר את האמת, מול חבורה של אנשים שלא יודעים מה פירוש המילה "דמגוגיה", דוגמת ליאור, בוודאי שמישהו כמו ניר נחשב פרופסור למדעי המוח.

ניר מנסה במשך עונה שלימה, למכור לנו דמות שלווה, מכילה וסבלנית, גם כאשר הכי עולבים בו. להזכירכם שגדי בזמנו חיקה את ניר בצורה משפילה ודורסנית, ואילו האחרון שמר על קור רוח מקפיא ופשוט התעלם, גם כאשר גדי הציק לו שוב ושוב כמו ילד בהפרעה, ולחש לו באוזן משפטים מכוערים ומעצבנים. מעריציו של ניר מקהל הצופים, התמוגגו מיכולת הספיגה שלו. אני לעומת זאת, מצאתי שחוסר התגובה שלו הייתה פתטית, כי גדי בהחלט היה אז ראוי שיקבל חתיכת כאפה (מילולית כמובן) לפנים. ומה עשה אמש ניר? התנהג בדיוק כמו שגדי בזמנו התנהג כלפיו. כשהוא מתהלך עצבני ממקום למקום, הוא לא הרפה לרגע מחזן, והעליב אותו שוב ושוב באובססיביות ותוקפנות לא נעימה שחשפה בפנינו ניר אחר. ניר שהוא ממש לא שליו, נינוח ומכיל. ואם הוא יודע לשלוף כך את ציפורניו, אין מתאים יותר ממנו להיות הדובר של שוברים שתיקה. הוא בטוח עושה להם עבודה מצוינת. הוא רק שוכח שכאשר הוא מכנה את אורן חזן כמסית הלאומי, שיבחן קודם את הארגון אותו הוא מייצג, שמסית את העולם נגדנו. מישהו ביקש סטנדרטים כפולים ולא קיבל? ניר כמובן יכחיש, אבל העונה עומדת להסתיים ועדיין אני מחכה שהוא יוכיח שזה שקר.

ליאור, השחקן דמיקולו, מיהר כל עוד נפשו בו לחדר האח על מנת להטיח בחזן האשמות על גבי האשמות, שמזמן כבר העלו עובש. ההבדל בינו ובין ניר הוא, שהאחרון, התכוון לכל מילה שהוא אמר על חזן, ואילו בשביל ליאור זאת הייתה עוד הזדמנות לעשות פרובוקציה שמצטלמת טוב. ואם לשפוט לפי "כמויות הידע" שנשפכות מליאור, אין לו לדעתי מושג וחצי מה עמדותיו הפוליטיות של חזן, והוא סתם נובח לעברו כמו רוטוויילר בעור של פודל. 

חזן עמד בכל ההתקפות האלה בכבוד וענה למתגרים בו, בעוקצנות שנונה ומבלי להתלהם כמוהם.

התרגיל שעשה האח הגדול כאשר עבד על כולם שהוא כביכול עצבני עליהם, וכאילו שכח לסגור את המקרופון אצלו בדסק והדיירים שמעו את הטרוניות שלו, שנמאס לו כבר 70 יום להתנהל מול הדיירים המעצבנים האלה, היה מצחיק מקורי, וסוף סוף, חשיבה מחוץ לקופסא, במקום השבלונה הקבועה הממוחזרת.