אין הרבה רגעים בהם אפשר להודות שהפרומואים צדקו, בייחוד כאלה של "האח הגדול". אך הפעם, הבטיחו לנו דרמה והיא אכן קרתה – רק  שהזרקור הופנה לאדם הלא נכון.

בשונה ממשימות שרובן סובבות סביב מותג מסחרי כלשהו, הפעם דיירי האח הגדול התבקשו לעשות את מה שהם עושים מדי יום ביומו – טלוויזיה. מלבד תוכנית בישול כושלת בהנחייתו של אדם (שניצל את הבמה בעיקר כדי לעקוץ את תקוה ולהחזיר לה על מה שעוללה לו בשבועות האחרונים), האקשן האמיתי התרחש במהדורה המרכזית, שהגישו אסיף וירדן – מבלי לדעת איזה אייטמים מעניינים יאלצו לשדר במהלכה.

אם המהדורה המרכזית שלנו בימים אלה נמתחת על 6 שעות ומורכבת בעיקר מפרופסורים חמורי סבר, המהדורה של האח הייתה קצרה, עניינית ותוססת במיוחד. האייטם הראשון שנחשף היה המזימה של תקוה, אליה סחבה גם את אודליה – שכללה דרך משוכללת במיוחד לגניבת סיגריות מדיירים אחרים, מה שגרר כמובן המון צחוקים מכל דיירי הבית (ובצדק, כשתקוה מדברת בלחש ומתפעלת את המצב כאילו הנאצים בדרך זה באמת קורע מצחוק). אני רק שאלה – האם היא הייתה מגיבה כך אם היו גונבים ממנה כך את הסיגריות? ועוד אחת אם יורשה לי, והאם ליאור היה צוחק ככה גם – ולא רודף אחרי הצדק כפי שמנסה לעשות תמיד?

האייטם השני, שכצפוי עסק במשולש הכי מתוח בבית – חשף שיחה אינטימית למדי (שהוזכרה פה גם בטור הקודם) בין ירדן לליאור, סמי-אקסים בבית האח, בה ירדן משתפת את ליאור בכך שקשה לה לראות אותו ממשיך הלאה אך היא נאלצת לקבל את המצב, והוא בתגובה חברית להפליא – מחמיא לה על הדרך שעברה ומנסה לשפר לה את מצב הרוח, במה שנראה כרגע אמיתי של כנות וקירבה. עכשיו דמיינו סאונד של הרגע הדרמטי ביותר בסרט:  מבט חדור שנאה של תקוה, מבט בטוח בעצמו ומחויך של ירדן, פרצוף "אלוהים תעזור לי" של ליאור, פרצוף "נקלעתי לסיטואציה" של אסיף. עם סיום שידור הקטע, ליאור החל לגמגם (לראשונה בתוכנית) וזרק משפטים מביכים, משפילים ומעליבים כמו "אמרתי את זה לירדן רק כדי שתרגיש טוב"ו "רציתי להרים לה" כדי להרגיע את שותפתו לפינות הסיגריה, סליחה – את בת הזוג שלו, לפני שתתפוצץ. קאם און בנאדם, תעמוד מאחורי המילים שלך.

זו לא בושה להיות גבר אמיתי ולהחמיא לאישה מכל הלב, כן – גם אם לפני שבועות בודדים התכרבלת איתה במיטה ועכשיו אתה כבר במקום אחר. זה מעשה חברי, נכון וג'נטלמני למדי. אז למה אתה מתקפל? איפה הליאור שהיה מתאבד על כל מילה לא מכבדת שנזרקה בבית? מה הוא היה אומר על הרגע הזה -שבחרת להשפיל את ירדן מול כל דיירי הבית, רק כדי לרצות את תקוה?

התגובה של ירדן לאחר ההפתעה הזו לא איחרה לבוא, והיא התפרקה בדמעות על אדם (שהחברות ביניהם מקסימה למדי), כנראה שכמו כל אחד מאיתנו היה מגיב. מפרק לפרק היא מצטיירת כדיירת הכי כנה ודוגרית בבית – תכונות שהפכו די נדירות אצל לא מעט דיירים.



ומאכזבה אחת בבית – לצמד הדיירים האהוב בבית, שכנראה שינויי מזג האוויר השפיעו עליהם לרעה, אחרת לא ברור מה עבר עליהם בשבוע האחרון: יוסי, שלרוב ידוע כאדם נעים וחביב, אך הפעם השתגע כשהחליט לגעור ולנזוף באודליה במשך דקות ארוכות מול דיירי הבית על כך שהשם ישמור, היא לא הכינה ג'חנון – ולא האמין למשמע אוזניו כשהיא קראה לו 'חרטטן' ב"גילו המופלג", לאחר שאכן חירטט איזה משהו. וגדי, שלקח על עצמו את תפקיד משכין השלום, למרות שברוב המקרים הוא דווקא מגדיל את הנזק (ראו ערך ריב שירלי ואדם מהפרק הקודם). טיפ ממני ברוח התקופה  – בפעם הבאה שאתה בוחר ליפול על מישהו עם נאום חוצב להבות, כדאי להימנע מלעשות זאת עם ירדן, חבל על הניסיון.

אסיים באופטימיות – עם מי צריך לדבר בערוץ 24 כדי שילהק את אודליה לתוכנית בישולים ומוזיקת דיכאון? אני שמה על מיוט ובאה לצפות, חכו לי.