אודליה, אסיף, גדי, ירדן ותקוה - זוהי חמישיית הגמר של "האח הגדול". (גם אתם שמעתם בראשכם את גיא אומר את זה?) למעט ירדן ותקוה, שהן אותו בן אדם בוורסיה שונה - ועל כך ארחיב בהמשך, אני די מחבבת את השאר, כאשר חסרונו של יוסי ממש בולט. אז למי מגיע לזכות השנה? (בטוח שלא לתקוה), ולמה אני לא סגורה על זהותו של גדי - הכל בטור שלפניכם.  קפה שחור חזק או תה עם נענע - ומתחילים:

אם יכולתי להעניק את הפרס, הייתי מעניקה אותו לאודליה סויסה. מבחינתי, מי שעובד הכי קשה - הוא זה שצריך לקבל הכי הרבה כסף (שמעת אבא בשמיים?). אודליה בהחלט נכנסה לבית האח  על תקן הסטריאוטיפ של "עקרת בית חולת ניקיון מהפריפריה" אך לצד כל אלה גילינו אישה עם שמחת חיים שלא נגמרת, נתינה אינסופית ואנגלית של הנסיך צ'ארלס. 

 

מה שעוד אני אוהבת אצל אודליה הוא שהיא אדם אשר שמח בחלקו. בקלות ובמהירות דמותה של אודליה יכלה להיכנס למשבצת של המזרחי העילג שחש מקופח. אבל איזה קיפוח בראש שלכם? "תפוס, תפוס, תפוס תסובב לה את הראש - ותראה לה מי הבוס!". אני שרופה על אודליה - היא לא מנסה להתבכיין על העבר שלה, היא לא מתחשבנת עם מי שנח בזמן שהיא קורעת את התחת, היא לא מתקטננת מול מי שלא אוכל את האוכל שלה והיא בעיקר מראה לנו שמוסר עבודה זה משהו שאו שיש לך או שאין לך. למרות אהבתי הגדולה - ברור לי שהיא לא תיקח מקום ראשון אבל אני בהחלט רואה אותה בעונה הבאה של הישרדות. אוהבת אותך אודליה, בזכותך אבקר במלון הנחשק "אירוס המדבר" שבירוחם.

העובדה שאסיף אלקיים בגמר היא בהחלט הפתעה בעיניי. עונה שלמה צפיתי בו ואני לא יכולה להצביע על תכונות שמאפיינות אותו למעט העובדה שהוא חכם מאד וחבר טוב. שלא תתבלבלו, אני בהחלט בעדו! אבל אסיף הוא פרש בודד שלא קילף את כל השכבות שלו. הוא לרוב צופה מהצד - עם נשמה של זקן ולוק של מישהו שהולך לחתונה של החבר הכי טוב שלו. לצערי, הוא לא עשה את העונה ולא הייתה איתו שום התפתחות דרמטית. הוא אפילו לא הצהיר שהוא מוכן לעשות עם מעיין אדם ילד - בזמן שהוא חפר לנו עליה בכל הזדמנות. אסיף, Life happens while you're busy making other plans. שמעת? 

כשראיתי את תעודת הזהות של גדי פניבילוב - הייתי בטוחה שתוך שני פרקים הוא חוזר לאיזו מערה. גדי לימד אותי לא מעט על החיים - בעיקר לא לשפוט ישר גברים פרימיטיביים ולדעת שיש מצב שמתחת לערמת הבורות - יש וואחד לב. גדי ניחן באינטליגנציה רגשית מטורפת והוא הגבר הכי רגיש שנראה על המסך, אז למה יש בלבי ספק שהכל זאת הצגה אחת גדולה?

מודה, אני חצויה לגביו. הפער בין הטמבליות שלו לבין הרגישות שלו - גדול מידי.  מסכימה, גם אודליה לא סיימה תואר ראשון באוקספורד - אבל אודליה היא לא טמבלית, היא עושה דברים עם היגיון. בעוד שגדי, גם כשהוא מכין תה עם נענע - הוא עושה זאת ללא היגיון בסיסי. אולי אני קשוחה איתו, יש מצב שגדי הוא לא הטמבל שהוא מציג לנו? וועליה, הוא כזה חמוד ואני לא רוצה לעשות לו עוול. ימים יגידו. בכל מקרה הוא בטוח יקבל איזה קמפיין לנוזל ניקוי - אך הוא לא יהיה הזוכה הגדול. 

ירדן ותקוה, תקוה וירדן. אם תרדו לפרטים תגדלו שהן למעשה אותו בן אדם בוורסיה שונה. בתחילת העונה, ידה של ירדן הייתה על העליונה ולכן היא התנהגה כמו שתקוה מתנהגת בסוף העונה. ירדן התחילה כמלכת הכיתה שאף אחד לא רוצה להיכנס לפה שלה בזמן שתקוה הייתה המצחיקה של הבית ותו לא. ככל שהזמן עבר - היוצרות התהפכו. החברים של ירדן הלכו (מישהו זוכר את רונן?) בזמן שהחברים של תקוה צברו פופולריות ונשרו דקה לפני הגמר. אבל מי שלגמרי טרף את הקלפים היה ליאור שעד היום לא ברור מה הוא רוצה מתקוה - חברות, אהבה, שליטה או סיגריה.

אני יודעת שאתם אוהבים את תקוה, גם אני אוהבת נשים חכמות ותקוה בהחלט חכמה מאד. יחד עם זאת, קשה לי עם חוסר הרגישות שלה. מלבד יוסי וליאור - לא ראיתי שהיא הפגינה חום ואהבה כלפי יתר הדיירים. היא קשה לי מידי, בדיוק כפי שקשה לה להושיט יד ולתת חיבוק חם. גם ביריבות עם ירדן, תקוה לא ידעה להרפות - היא המשיכה והמשיכה עד שירדן לא הפסיקה לדמם. 

האמת, ירדן שחקנית לא קטנה והיא מייצרת בכי במהירות שהגוף שלי מייצר רעב אבל אם תנקו את הרעש - פניה תמיד לשלום. צבט לי לראות את חוסר הסימטריה בין תקוה לירדן בשבוע האחרון. ירדן פרגנה, הרימה וחיבקה את תקוה כשליאור ויוסי הלכו, בזמן שתקוה עדיין קשה כלפי ירדן. אפילו כשהדיירים צפו בתעודת הזהות שלהם תקוה עקצה את ירדן שאיך זה יכול להיות שהיא סיפרה שהיא מלכת הכיתה בזמן שהיא התבכיינה שהיו ילדות חזקות ממנה?

איך פעם אופירה אסייג אמרה על עצמה: "אני לא אוהבת לנצח - אני אוהבת להביס". המשפט המלחיץ הזה די מתאר לי את הקשר עם ירדן. תקוה לא רצתה לנצח את ירדן, היא רצתה להביס אותה.  גם האמירה של תקוה שהיא אוהבת את עצמה בכל גודל ומשקל לא מסתדרת לי עם הדרך שבה היא קיבלה את היחס של ליאור ומשגע אותי שאתם לא רואים את זה. ליאור אמר לה מפורשות שהוא לא נמשך אליך בגלל המשקל שלה ולמרות הנאום שהיא דפקה לנו - תקוה המשיכה לְרַצּוֹת אותו ולהאמין שהם יהיו ביחד אחרי שהם יצאו מבית האח. כאילו מה כבר יקרה בחוץ? ליאור ישתה כדור ויקפוץ עליך. מקווה שכל הקוראות שלי הפנימו - אישה חזקה לא מקבלת שום הערה לגבי המשקל שלה! מי שיאהב אותה לא יתנה את אהבתו בשום גרם, להפך - הוא יפרגן לה בלאפה. יכול להיות שלמרות ההצגה הגדולה והנאומים שלא היו מביישים את ביבי - אחרי 31 שנה, תקוה בסך הכל רצתה להיות מלכת הכיתה? 

אני מאמינה שהיא תיקח את המקום הראשון, על אף פי שלדעתי לא מגיע לה: היא עמדה על שלה רק מול חלשים ממנה, היא נתנה לגבר לעשות ממנה קרקס, היא ניצלה את המעמד שלה והיא לא עבדה קשה בתקתוק הבית, לרוב ראינו אותה בפינת העישון - בוחנת את הקהל.  אני לא חושבת שהיא בן אדם רע חלילה - אני חושבת שלא מגיע לה המקום הראשון.

אנשים יכולים להשתנות תוך 3 חודשים? ימים יגידו. ירדן נכנסה עם מלא התנשאות ופוזה ועל הדרך לימדה אותנו (ואני מקווה שגם את עצמה) שלא לעולם חוסן. יש כאלה שנולדים עם טוב לב וענווה ויש כאלה שמקבלים אותו אחרי כברת דרך. ירדן עשתה כברת דרך בתוכנית וזה ראוי להערכה. היא שחקנית במקום שבו כולם שחקנים והיא מלאת מגננות ופוזות. לפני שלושה חודשים, ירדן חשבה שתסיים את העונה כ"המרוקאית המגניבה עם הפה הגדול". היום, גם היא וגם אנחנו יודעים שכלב נובח - לא נושך, ושאם תהיה פשוט עצמך, בלי התנשאות ובלי פוזות - תרוויח הרבה יותר. 

מסכנה חמישיית הגמר - הבטיחו להם קונפטי, השקות ו- 15 דקות תהילה, והם יסיימו את העונה בבידוד מלא. מעניין מה יהיה התירוץ של ליאור עכשיו, בטח שהם לא יכולים להתקרב- בגלל הקורונה.