הסערה ממשיכה: שלושה חברי כנסת שלחו מכתבי גינוי, בעקבות דבריה של עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, במהלך מהדורת השישי בערוץ. על רקע התפשטות הקורונה, בעיקר בערים הנחשבות למוקדי המגזר החרדי, התבטאה מצליח בחריפות ואמרה: "מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות - לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים למדינה". 

"אני צריכה לתאר לכם מה קורה מה קורה שאברך יקבל צו גיוס, למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס? איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו רואים", הוסיפה מצליח. "החרדים צריכים ללמוד - הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואנחנו מקווים שהיו יסייעו לכל תושבי בני ברק לעבור את השבת, החג ואת התחלואה הקשה. אבל מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות". הבוקר, שלושה חברי כנסת - מאיר פרוש, יעקב טסלר ומשה ארבל הביעו גינוי לדבריה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש כתב בתגובה לדברים: "לא הגיוני שבזמן שעם ישראל מתאחד במאבק נגד המגפה מסכנת החיים, יושבת באולפני ערוץ 12 אישה שכל כולה הפצת שנאה והסתה והשחרת פניו של ציבור שלם. אני קורא לחברת החדשות להדיח לאלתר את הגב' מצליח על דבריה החמורים נגד הציבור החרדי, לא ניתן למסיתים לפלג בינינו".

ח"כ יעקב טסלר כתב: "על רקע התפשטות הנגיף, יש כאלו שנגיף השנאה מתפרץ להם ביתר שאת ומנצלים את ההזדמנות להסתה פרועה ונבזית נגד הציבור החרדי!  כלי תקשורת מרכזיים, כמו חדשות 12 וגלובס בוחרים בהסתה שקרית, במקום להיות רגישים וזהירים בזמן הזה! הם משקרים ללא הרף, ממקום של בורות מוחלטת, ומסיתים באופן חמור נגד הציבור החרדי, שברובו המוחלט מציית להוראות משרד הבריאות כפי שהורו גדולי ישראל. אני פונה לחברת החדשות: 'כששיח ההסתה והאלימות יגבר, אתם תהיו האחראים לכך! השנאה וההסתה חייבים להיפסק לאלתר, לא תוכלו להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה!'".

ח''כ מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ משה ארבל, כתב: "העיתונאית רינה מצליח ב"אולפן שישי" כנגד האוכלוסייה החרדית תוך שימוש במילים קשות, הכללות ושקרים גסים. ניכר כי עניינה של הכתבת אינו בעידוד האוכלוסייה להישמע להוראות משרד הבריאות כי אם בהסתה פרועה וקשה נגד הציבור החרדי, תוך אמירת שקרים בוטים, הכללות ועירוב מין בשאינו מינו. במסגרת מונולוג השנאה נדרשה הכתבת אף לאירועים שהתרחשו לפני כ-25 שנים. נדמה שרק במקרה נשמט מהמונולוג האשמת החרדים גם ברצח ארלוזורוב. כראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות אבקשך לפעול בהקדם כנגד הכתבת תוך עירוב היועץ המשפטי לממשלה והגורמים הרגולטוריים האמונים על חברת החדשות במידת הצורך".

כזכור, בעקבות דבריה הקשים, הותקפה על ידי כתבים אחרים שטענו שאמירותיה כוללניות, להם השיבה: "אגיד את מה שאני רוצה, אני רוצה להגיד שמדובר ברוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים שמונהגים על ידי העסקנים. עכשיו אנחנו מקבלים מהם את החזרה בתשובה. צריך לנצל את החזרה בתשובה הזו של חלקים גדולים מהחרדים כדי לפתח מערכת יחסים עם הציבור הזה, כי מערכת היחסים הקודמת הייתה לא נכונה, לא הוגנת ולא בריאה למדינה". את דבריה חתמה כשאמרה: "כל מי שיגיד שמדובר בשנאת חרדים - לא, מדובר באהבה ודאגה למדינה". 

בעקבות הדברים, ביקר אותה בחריפות בנו של ראש הממשלה, נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מותר לי להגיד איזה מקומות ואיזה תקופות מזכירים לי המונולוגים נוטפי הארס נגד החרדים של אמנון אברמוביץ׳ ורינה מצליח? או שרק ליאיר גולן מותר?".