בימים אלו, כאשר כל המשק נמצא במשבר, בגלל התפשטות נגיף הקורונה וצעדי הממשלה במטרה להלחם בו, גם ערוצי הטלוויזיה נקלעו לבעיה בגלל הקטנת תקציבי הפרסום שמממנים את פעילותם. מנכ"ל "רשת 13", אבי בן טל, הוציא מכתב לעובדי הזכיינית בו הודיע על קיצוצים בחברה: "מצבה הפיננסי הקשה של החברה מחייב אותנו כהנהלת החברה לגבש שורת צעדים שמטרתם לשמור את 'רשת 13' ו'חדשות 13' שעומדות בזכות עצמן, על אף המציאות הקשה והמשבר שפוקד אותנו".

בן טל התייחס לשורת הצמצומים בהם נקטה החברה בתחילת המשבר והוסיף: "בימים הקרובים נודיע על צעדים נוספים שמטרתם לשמור על 'רשת 13'".

בהודעה שהוציאה "רשת 13", נכתב: "לאור החרפת ההשפעה של משבר הקורונה על המשק בכלל ועל שוק הטלוויזיה המסחרית בפרט, "רשת 13" נאלצת לבצע שורת צעדי התייעלות נוספים במטרה להתאים את המצב הפיננסי של החברה לתנאי השוק ולהאטה הדרמטית בפרסום, זאת לצד עליית עלויות התוכן בעת הזו".

רביב דרוקר (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)
רביב דרוקר (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)

עוד נכתב בהודעה: "'רשת 13' ניהלה בימים האחרונים שיחות עם כלל חברות הפקה איתן עובדת החברה באופן קבוע, והודיעה להן על דחייה של חלק מהתשלומים. כזכור, עם תחילת משבר הקורונה הודיעה רשת על עצירתן של חלק מההפקות שכבר יצאו לדרך ובהן משחקי השף, אמבוש, אבודים, צילום גמר קומדי סטאר ועצירתה באמצע של זוג מנצח. במקביל, צעדי ההתייעלות הפנימיים ברשת 13 נמשכים. כזכור, רשת 13 הודיעה על קיצוץ שכר רוחבי של 10% להנהלת החברה ולעובדים העובדים ממשרדי החברה, זאת בנוסף לקיצוצי שכר ומשרה בהיקף של 30% לעובדים מהבית והן הוצאה של עובדים נוספים לחל"ת". 

רביב דרוקר, מגיש "המקור" רביב דרוקר, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "אנחנו קוראים לבעלי המניות - לן בלווטניק ואודי אנג'ל, יו"ר הדירקטוריון, נדב טופולסקי ומנכ"ל רשת, אבי בן טל, לשתף את הכתבים, התחקירנים המפיקים, הצלמים וכל האנשים שנמצאים ממש עכשיו בבתי החולים ובאולפנים בכוונותיהם, באמצעות שיח עם ועד העובדים".

"בימים בהם לחברה יש משמעות חיונית במיוחד", הוסיף דרוקר". "נדמה לנו שהמינימום הנדרש הוא שהנהלת החברה תיכנס למו"מ עם ועד העובדים, כפי שנעשה בכל משבר בעבר, כדי לייצר ביחד תוכנית סבירה שתשאיר את חברת החדשות שרירית וחזקה".

היום נאלצת החברה להודיע על הוצאתם לחל"ת של מספר תוכניות המופקות על ידי רשת וחדשות 13 ובהן "הדוח היומי", "חדשות היום" עם מירי נבו ואלי אילדיס, "מהדורת חמש" עם יעקב איילון ו"מאסט" בהובלת שי לי שינדלר ועמית קוטלר.

מגיש החדשות הוותיק יעקב אילון התייחס אף הוא בחשבון הטוויטר שלו לקיצוצים בערוץ: ״מהדורת חמש של רשת יצרה הרגל צפיה משכנע ומבודל מהמתחרים בעלויות הפקה צנועות ויעילות. קשה לי לראות את התועלת שבהורדתה״.


 דחיית התשלומים לחברות ההפקה, קיצוצי השכר הרוחביים, עצירת ההפקות החיצוניות כמו גם הפנימיות הינן חלק מגיבוש שורה של צעדי התייעלות על ידי מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, יחד עם הנהלת החברה, במטרה לצאת ממשבר הקורונה כחברה מחוזקת, עצמאית, וזאת תוך התאמות למצב הנוכחי ונקיטה בכל הפעולות הדרושות להחזר חובות לספקים מחד ולהמשך קיומה כחברה חזקה ויציבה מנגד.
 
לפני כשבוע הורה בן טל על פינוי מיידי וסגירת האולפן של חדשות 13 בבית הורד בגבעתיים. המעבר יבוא לסיומו עד סוף השבוע הנוכחי. סגירת האולפן תקטין מעט את ההוצאות של רשת.

בן טל שנכנס לתפקיד לפני חודש בלבד, הנחה את מנהלי החברה להגיש תוכנית עבודה מסודרת במטרה לצמצם משמעותית את עלויות החברה בכל אחת מהמחלקות כמו גם בחברת חדשות 13. לצעדים הנוכחיים צפויים להצטרף מהלכים נוספים, זאת בהתאם לנעשה בשוק, תוך בחינה יומיומית של המצב.

בן טל אמר היום: "בלית ברירה - רשת החלה בביצוע שורת צעדי התייעלות מהותיים ולא פשוטים במטרה לשמור על חוסנה כגוף תקשורת עצמאי ומוביל. אנו נפעל בכל החזיתות בכדי לשמר את רשת 13, את עובדיה, את ספקיה ושותפיה בטח ובטח בתקופה שחשיבותה כחברת טלוויזיה וכחברת חדשות הופכת קריטית עבור הציבור כולו. אנו מקווים כי שותפינו לדרך יקבלו בהבנה את העובדה שנאלצנו, בלית ברירה, לדחות חלק מהתשלומים כמו גם את הקפאתן של חלק מההפקות שתוכננו. ימים טרופים אלה מייצרים מציאות שבה נדרשת אחריות לאומית - של רשת 13 וחדשות 13 כלפי ציבור צופי הטלוויזיה, עבור עובדיה וספקיה וככה ננהג, אך מדובר גם באחריות שצריכה להילקח על ידי המדינה כלפי ערוצי הטלוויזיה המסחרית שנמצאים במצב בלתי אפשרי שכן מחד הרייטינג ושיעורי הצפייה גבוהים ביותר אולם מאידך, ההכנסות ירדו בלמעלה מ-60% בכל ערב שידור. אני יחד עם הנהלת רשת 13 נחושים לצלוח את המשבר הנוכחי".