אני, שירי גיל רן, בת ריקי וראובן, רוצה להדליק משואה זאת לכבוד התוכנית "השרדות", שבזכותה זכינו לראות אתמול פרק של חתונה באורך מלא! ועכשיו, אחרי שצפיתי בכל הפרק, אני רוצה לכבות את המשואה. זה היה פרק עמוס, קשוח ומלא אמוציות ואני אפילו חיכיתי לפרסומת כדי שאוכל לשתות משהו ולהעביר את מה שנתקע לי בגרון. גיא זוארץ ומתחילים:

1. הפרק התחיל בניסיונות של מור להתקרב למאור. בזמן שמור ניסתה ליצור שיח מעניין על שניצלים רקובים ונענע שחורה, מאור שוב שכב על הספה ללא תועלת. אני חושבת שמגיעה למור מדליה על הסבלנות, אני הייתי מחממת לו את השניצלים ומגישה אותם עם מעט נענע למעלה, שלפחות יבלה קצת בשירותים.

2. מול דני, מאור טען מטאפורית שהדלת של מור סגורה ושהוא לא מצליח להיכנס/ מור סיפרה שהיא לא יכולה לישון כשיש אור בחדר (רמת אמינות: דובי לא מתרגשת מהנדל"ן של אריק). מאור טען שאצלו מגיעה הקרבה ורק אח"כ השיח, ובמילים אחרות, הוא אמר קודם נשכב ואח"כ נדבר! 

3. מור הזמינה את מאור לפגישה עם חברים שלה, שהתבררה כטעות פטאלית. עוד בתחילת הפגישה מאור מצא על מה לקטר ("הייתי בטוח שיהיו פה זוגות") ולאחר שהבנים שבחבורה הגיעו זה הלך והדרדר. החברים של מור לא הפסיקו לרדת על חוסר האינטימיות שלהם בקשר ולמעשה תפסו את הצד של מאור, אשכרה עשו לה לינץ', בעוד שמאור דיבר סוף סוף. אחרי שמור בעצמה נפתחה מול המשפחה והחברים של מאור בפרק הקודם, הפעם היא נעלבה שהוא עשה זאת ליד החברים שלה. בגדול, אני בצד של מור, אולם הפעם הגמל לא ראה את הדבשת של עצמו.

4. אפרופו גמל, כנראה שזה היה הקש ששבר את גבו. מור כעסה לא רק על הפגישה, היא כעסה על כל הקשר ובצדק. מאור אפאטי אליה - הוא לא יודע לפתח שיחה, להראות חיבה, להחמיא, לרגש או להתנהג כמו מי שרוצה בקשר. אם לוקחים למאור את הכורסא - אין לו מה לעשות בחיים. נכון, יצא לה קצת דרמה קווין אחרי שהוא אמר לה "אני מסכים - את צודקת", אבל אני לגמרי מבינה אותה. למאור לא אכפת ממור, הוא רוצה אינטימיות מינית איתה ולכן נשאר בקשר. למה מור נשארת בקשר? נו טוב, היא קנתה קולקציית בגדים שלמה מהאתר "שיין" ועדיין לא חשפה את כולה, עוד 52 שמלות והיא תזרוק אותו. 

חתונה ממבט ראשון, מאור, מור (צילום: צילום מסך)
חתונה ממבט ראשון, מאור, מור (צילום: צילום מסך)

5. מתחשק לי להקיא מהסאחיות של דנית ואמיר. איך יודעים שאין לזוג חיי סקס וזה באשמת הגבר? הגבר מנסה להיות גבר טוב בתוך הבית, רק שהאישה לא תבוא אליו בתלונות,  וזאת באמצעות - ניקיון, קניות וחיים נוחים ומשעממים ( עכשיו אתן מבינות למה בני הזוג שלנו לא תמיד שומרים על הסדר?). אמיר עושה זאת מצוין, רק שהוא מנקה ממש גרוע! אני חושבת שהתעוורתי: הוא ניקה שולחן עם מגבון צהוב חרוש, טאטא והעביר את הלכלוכים ממקום למקום ובאופן כללי ארגן את כל הבית מבלי לסדר את הסדין על הספה ולקפל את השמיכה. רק לי זה הפריע בעיניים?

6. הסאחיות חגגה כשדנית חזרה מהעבודה ואמיר חתך לה אבטיח (שוב, כמו הצרות שלי) וגם הביא לה מתנה - שחמט. אלוהים, הוא הביא לה מתנה מ"ג'נטלמן, מתנות לגבר"? מי מביא שחמט לאישה שהליבידו שלה עדיין חיי וקיים? מה הלאה, תביא לה אטלס? אולי מחוגה או "טאקי" או אפילו חפיסת "חלומות". הייתי פותחת את השחמט ומפילה לו את כל החיילים על הראש. שמתם לב שהם נרדמו על הספה ביחד? כאלה סאחים. 

7. הגעתי למצב שהגר וניר מלחיצים אותי במידה שווה. גם אחרי קנקן סנגריה ואוירה טובה הגר הצליחה להתנתק מסיטואציה ולהתרחק מניר. יש לה טיקים כאלה שהיא בורחת. ככה התחילה הדמנציה של סבתא שלי אגב. ניר נעלב עד עמקי נשמתו וזה בהחלט מפתיע לראות גבר בשל, חכם, מצליח וסקסי כמו ניר תלוי בתגובות של הגר, כאילו שכל אושרו תלוי בהבעות פנייה. הגר טענה שהוא לא מספר מה באמת מפריע לו ורוצה שהיא תנחש. אחותי, הוא מצפה לנשיקה, קטנה ומתוקה, אפילו כמו שמנשקים מזוזה. שחררי איזה עצם ותראי איך הוא מתעלם מכל העיוותים שלך, אל תחבקי אותו כאילו הוא הרגע עבר חיסון.

חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)
חתונה ממבט ראשון, הגר, ניר (צילום: צילום מסך קשת)

8. הדר ודניס הגיעו לטיפול זוגי ושם יצא המרצע מהשק. יעל הוכיחה את דניס וגרמה לו להבין שהוא יצא קצת שקרן: שהדירה שלו היא לא באמת הדירה שלהם ושהוא מוכן לסכן את הקשר שלהם בשביל הטיול ביפן. אחרי שקשקש קצת עם הדר ואחרי שהם פינו חנייה ליד שגרירות פנמה (טוב לדעת, בפעם הבאה שאחפש חנייה ברוטשילד), הדר החליטה שהיא הולכת לישון בדירה שלה. דניס שאל אם להסיע אותה הביתה וזה ביאס כי לא מתאים לדניס להיות המניאק. לא יושב עליו טוב. 

9. אם הייתי הדר, המשימה הראשונה שלי הייתה להעיף את החבר הסכסכן מהחיים שלנו. לכל אישה יש חבר סיוט כזה ש"במקרה" הוא או גרוש או רווק. אמאל'ה, ראיתם כמה רעל החבר טפטף? יאללה, בוא חמוד, יש לך כל כך הרבה רעל לפזר לעולם - תתחיל לכתוב ביקורות של תוכניות טלוויזיה. 

10. לא מספיק שהרעלן הזה שיחק אותה פסיכולוג כשטען שהדר מתנהגת ככה בגלל טראומות עבר (לא כפרה, היא סתם קנאית, כמו כולנו), הוא המשיך וסובב את הסכין ואף הגדיל וקבע שהקשר הזה לא יעבוד כי דניס לא יכול להיות עם מישהי שלא נותנת לו חופש. דניס הנהן בראשו, אך אני מאמינה שכל ביס בסלט הזכיר לו את הדר. גברים כמו דניס אוהבים שמנהלים אותם ביד רמה והדר עושה זאת מצוין. 

11. אחרי טיפול אצל דני ושני לילות ללא סקס, דניס הבין שעם כל הכבוד לחבר, הוא מעדיף את המיטה שלו חמה בלילה. ולכן הגיע לאסוף את הדר מהבית של משפחת צנעני (היא גרה בדוכן פלאפל?), ולא הפסיק להתמוגג מהריח שלה (טוב, יומיים שלמים הוא רק הריח את החתולה). דניס לא אכזב ואכן, מצא פתרון יצירתי לסיום המשבר: הוא ידחה את הטיול בכמה שבועות ויוכל להיות עם הדר בחגים. הדר, כמו דלילה, מודעת לכוח שלה ולא מתמסרת בקלות - בכוונה החליפה בושם ובכוונה לא הביאה מזוודה. ראיתם איך היא הייתה נחמדה למיצי? הדר, בואי נפסיק עם המשחק הזה, כולנו מרגישים שמתחשק לך לבשל את החתולה. 

12. דובי ואריק טסו לעיר הכי אהובה עלי - הלא היא ברצלונה. לפני כן היא התייעצה עם חברים ולא הצליחה להעביר קישורים בוואטסאפ. שמחים ונרגשים נחתו השניים בברצלונה, עד שעיניה של דובי חשכו: דירה כזאת ישנה היא לא ראתה מאז מלחמת העולם הראשונה. הדירה לא נפתחה ולדעתי זה סימל את כל הקשר שלהם. מסכנה דובי, נגזר עליה משמיים לישון במיטת יחיד. גם בעיר הכי יפה בעולם היא ישנה בחדר נזירות ובמיטת מעבר. 

13. אפילו יופייה המרהיב של ברצלונה לא הצליח לכסות על הניגודים בין השניים - דובי מלאת חיים וחוסר טאקט, בזמן שאריק מלא בכסף ובחוסר יכולת להחליק דברים. כשדובי אמרה: "אני לא אגרום לאי נוחות", ידעתי שתוך שנייה היא תעשה משהו שיביך את אריק, ואכן זה לא איחר לבוא - דובי הרימה רגליים במסעדה. אריק לא מפספס הזדמנות טובה להקטין אותה וגם במקרה דנן - העיר לה ולא בקליקות כמו שחשב. 

14. דובי הוציאה את משחק הקלפים שלה כאשר עלתה השאלה: "איזה חלום הגשמת?" אריק ענה שהוא מסודר כלכלית. הוא מסודר, ילדיו מסודרים, נכדיו מסודרים, ניניו מסודרים וצאצאיו מסודרים. אריק, עם כל הכסף שלך למה אתה לא מפרגן לדובי עם מיטה זוגית ועוגיות מרולדין? 

15. למרות האווירה הטובה ו-11 הדירות של אריק, דובי התבאסה על כך שלא ממש זכתה להכיר יותר ממנו. בסדר, הבנו שלאריק יש דירות בברצלונה, לא צריך להדגיש זאת בכל דקה בשעות היממה. גברים תלמדו, אנחנו אוהבות כסף שלא מדברים עליו…

16. דובי אישה צבעונית וקשה לעיכול. התגובות המהירות שלה לעתים נראות אגרסיביות מדי, אבל לצד זה היא מאד משתדלת ומודעת לעצמה ולחסרונות שלה. לעומתה, אריק גבר עתיק ודי מיושן, שאמנם הצליח מאוד מבחינה כלכלית אך כנראה שכל השנים שהיה לבד השאירו בו חותם. אין אמצע עם אריק - או שרוצים לחבק אותו או שפשוט רוצים לבעוט בו. לעתים הוא יודע להביע חום ודאגה - הבעיה שזה מתבטא בעיקר באוכל.

17. אגב, מישהו מצליח להבין מה התועלת ברוני ונועם חוץ מזה שמצלמים אותם לתשדיר של מאקו בישולים? אם לא הפרסומת הייתי שוכחת מקיומם. דווקא בפרקים קשוחים מסוג זה - הייתי שמחה לגוון עם שמחת חיים קטנה.