אומרים שבעידן שאחרי הקורונה, מקצוע הפסיכולוגיה יהיה אחד המקצועות המבוקשים, כי אז ייחשף לא רק המשבר הכלכלי במלוא פרובלמטיותו, אלא גם המצב המנטלי הרעוע של האומה, והמונים יצבאו על דלתותיהם של תרפיסטים לבריאות הנפש. מי שהתגלה כמומחה בתחום, הוא ישראל אוגלבו. כמי שגדל ברחוב הוא למד לשרוד בכוח הזרוע, אבל הוא לא רק יודע לבעוט ישר לצלעות הוא גם יודע לקרוא מחשבות ואת נפש האדם. הוא למשל יודע שאילנה אביטל רצתה להפגין את מומחיותה בעיצוב בתים מברזנט, כי היא רצתה "להנכיח" את עצמה. במילים אחרות: היא רצתה להראות שהיא רלוונטית ונחוצה, ולא רק אחת שעושים לה טובה וממנים אותה לשמור על פתח היציאה כדי שאף אחד לא יתפלח החוצה עם השלל, כמו במשימת הפתיחה שענתה לכותרת "חטוף ככל יכולתך".

על אותו משקל של המושג "להנכיח", הייתי אומרת שישראל די "הגחיך" את עצמו, כשהתיימר לדעת בכזה ביטחון למה אביטל כל כך התעקשה לייעץ לו איך בונים בתים. ואם מדברים על "להנכיח", הרי מהרגע שישראל נחת על האי, היה ברור שהראש שלו מפוצץ ברעיונות ואסטרטגיה, שאותם הוא מתכוון להוציא לפועל, איך לכפות את נוכחותו ורצונו על כולם. הוא גם עושה את בדרך ממש לא מעודנת, אלא בטון של "הקשב" ו"עמוד דום", ומלווה במבט מאיים של "אני מזהיר אתכם, אל תתעסקו איתי", אפילו כאשר הוא מודיע לאילנה שיש לו לב רחום וש"זה לא יפה" שהיא אומרת עליו שהוא שתלטן ובריון וגס רוח.

הייתי מצפה מאילנה שתגיד לו באותו רגע שכשהוא מעביר ביקורת, הוא גם צריך לדעת לקבל אותה. אבל המסכנה, שלא הייתה מוכנה למתקפה כזאת מצד מישהו שיכול להיות הבן שלה ועוד מעז לעשות לה ניתוח אופי עם פינצטה ולהאשים אותה בשלל האשמות מגוחכות למרות שהוא בקושי מכיר אותה יום וחצי, נאלמה דום, כי לך תוכיח עכשיו שאחותך לא זונה.

אילנה אביטל מודחת מהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אילנה אביטל מודחת מהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בכל מקרה, ישראל, שכנראה עדיין לא התפכח משכרון הכוח והפרסום שהעניק לו האח הגדול, הגיע ל"הישרדות" כשהוא חושב שהוא מינימום המפקד העליון של צבא ארה"ב. כמו כל מפקד שמציב לעצמו מטרה שאותה צריך לכבוש, המטרה של ישראל לא הייתה לתפוס את מנהיג דאעש בסוריה או לחבל במתקני הגרעין של איראן, אלא לשבור גיטרה ולקרוע לה את המיתרים, וגם לשבור את רוחה של אילנה, זקנת השבט שמתנהלת לאיטה (למרות שרבים וטובים ממנה נפלו אתמול למים לפניה, במשימת הנדנדה על הגלים) ובסך הכול רצתה לתרום מניסיונה וכשרונה לטובת השבט. מגוחך כבר אמרתי? אז הנה, הוספתי לרשימה גם פתטי. בינתיים, הוא כבר הספיק להשניא את עצמו על אחרים, ואם בכוח הזרוע והקעקועים הוא יגיע לגמר, בל ישכח שצריך שניים לטנגו, ולא בטוח שהפרטנרים שלו למשחק יצביעו בשבילו כאשר יצטרכו להכריע מי המנצח.

ישראל עדיין לא התוודע לעידן המודרני שבו גבר היודע להתחבר לרגשות הנשיים שלו מבלי להרגיש מובך, הרבה יותר גברי מהמאצ'ו מן של פעם.

אולם מי שבאמת הצליח להוציא אותי משלוותי בפרק של אתמול, היה לאו דווקא ישראל, אלא חבורת השפנים הפחדנים, כולל הג'בארים מעוטרי השרירים, כמו "הענק הירוק" עידו קוז'יקרו וירדן ג'רבי, שתקעה כף עם ישראל להדיח את אילנה, אך טינפה עליו מאחורי גבו. הגדיל לעשות עידן חביב, שממש לא התחבב עליי כאשר אמר על ישראל ש"הוא כנראה התבלבל" שהוא חושב שיעשה פה מהלכים, אך במבחן המעשה, אף הוא רשם את אילנה בפתק, כי הוא פחד מישראל.

עידו קוזי'קרו (צילום: יח''ץ רשת)
עידו קוזי'קרו (צילום: יח''ץ רשת)

בינתיים, אליעזר בן יהודה מתהפך בקברו כאשר הוא שומע איך מקלקלים לו את השפה העברית ורומסים אותה ברגל גסה, כפי שעושה ליטל סמדג'ה. "אני הולכת להסתים פה הרבה דברים"? For God's sake, מה זה "להסתים"? מלשון לסתום, או סתומה? או כאשר היא אומרת לגיא: "פרוש הלאה", למה לעזאזל היא מתכוונת? האמת היא, שלא חסרים כמה דמויות די הזויות בעונה זו של הישרדות, וסמדג'ה היא רק אחת מהן.