אני לא יודעת אם תצליחו לעכל את הבשורה, אבל בדומה ל-400 העונות הקודמות של "הישרדות" בארץ ובעולם – גם העונה, המודחים לא באמת מודחים! שוקינג. כלומר, לא באמת – אבל כך הגיבו לעניין אילנה וישראל, שהגדיל ואמר: "אי אפשר להסביר את השוק" כשראה את אילנה אביטל צועדת לעברו בחיוך מקריפ, יממה לאחר הדחתה. מה זה שוק, מה אני אגיד. ממש "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה". 

כאמור, אילנה אביטל, לא באמת יצא מהמשחק אלא הועברה לאי אחר, בו גילינו כי המודח הטרי מחזיק ביתרון אדיר: לאחר כל הדחה יגיעו שני מועמדים, אחד מכל שבט, לבקתת המשא ומתן כדי לדון בהחלטה חשובה. במידה ולא יגיעו לפשרה בזמן הקצוב – המודח הטרי שזכה לכינוי "השומר" ללא שום סיבה – יהיה זה שיחרוץ את הדין ויקבע את שיוחלט.

הפעם: נאלצו ישראל ואלינה להחליט מי מכל שבט יעזוב ויגיע לשבט המתחרה. לצערה של אילנה, שהגיעה בפוזת "הבורר", השניים הגיעו להחלטה די מהר וסיכמו שעדי ביטי תעבור לשבט הצהובים והלא אהובים, ונאוה בוקר תגיע לשבט הספורטאים וליטל סמדג'ה. אילנה נאלצה להישאר יפה ושתוקה.

הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)

ועוד משהו: הפקת 'רשת' הנכבדה, מי שחשב שלפמפם את המשפט "אילנה חוזרת לנקום" יכניס את הצופים לאווירת מתח ואימה צריך להישלח הביתה ולחשוב על מעשיו. בואו, איך אילנה אביטל יכולה לנקום? לשיר "שובי-שובי לים" בריפיט?

בפועל, מה שעלול היה להתלקח לכדי דרמה וריבים, הפך להיות ההחלטה הנכונה ביותר עבור ביטי ונאוה שעשו רילוקיישן לשבטים חדשים. נאוה, שלא מצאה עצמה בין התחתונים של בני ברוכים לקעקועים של אסי בוזגלו, הגיעה לידיה החמות והמחבקות של ליטל סמדג'ה וסמיון, ועדי ביטי – אפשר להכתיר את זה כמהלך המנצח עבורה.

המצב של ביטי בשבט הלאבי-דאבי היה פשוט עצוב, אין מילה אחרת. במרבית הזמן היא ישבה לבד, וביתר הזמן זכתה ליחס של תינוקת מצד הגלדיאטורים והספורטאים. החמירה את המצב העובדה שניקול רזניקוב, המבוגרת ממנה בשנה אחת בלבד ובעשרים סנטימטרים, הצליחה להשתלב בלי להניד עפעף. די מאכזב היה לראות שרזניקוב לא הושיטה יד לעברה של עדי לאורך הימים שבילו יחד, והעדיפה להיכנע לדיבור המקטין של סמיון וחבריו: "היא חמודה, נעיף אותה אחר כך".

המעבר של ביטי לשבט החדש היה מחמם את הלב. היא התקבלה בברכה על ידי בנות השבט, זכתה לחיבוק אוהד מהגברים של השבט ולא ייאמן – אפילו הייתה זו שהציתה את האש לראשונה במחנה החדש, מה שהפך אותה סופית להיות הנכס הכי לוהט באנטינג-אנטינג. מצחיק שההחלטה הזו של ישראל אוגלבו, היא זו שכנראה תוביל אותה הרחק הרחק במשחק, ולו רק בזכות השיח, שנותר באוויר אמנם, אבל הצית מחדש את פרשיית ההטרדות של אביה – שגרם לחבריה לשבט לראות אותה באור לגמרי אחר.

הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)

לפני פחות משנה הורשע אביה של עדי ביטי במעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי מספר בנות שהיו מעריצות של בתו הזמרת. ביטי הצעירה, בעל כורחה, נקלעה לתסבוכת משפטית שפגעה לא מעט גם בקריירה שלה וניתן רק לשער אילו דרמות התחוללו בין כותלי ביתה בתקופה ההיא, וגם כעת.

מסתבר שמאחורי הקול הצפצפני, הבלונד ומאה וחמישים הסנטימטרים– מסתתרת אישה חזקה ולא פראיירית, שיודעת ככל הנראה להתמודד עם קושי או שניים. הרגעים בהם זוהר שטראוס, כאב לצעירה, התרגש מנוכחותה עד דמעות והרעיף עליה צרור מחמאות וחיזוקים, היו קומץ רגעים קסומים ויפים טלוויזיונית, נטולי כל דרמה וחרטות. אם לא הייתה קורונה באוויר, לגמרי הייתי רוצה לחבק את שניהם עכשיו.

הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)

וברשותכם, רגע לפני שישודר הפרק במוצ"ש ובו התבשרנו על עוד מהלך שיגרום לנו לכעוס על בני ברוכים, נחתום את הטור בשלוש שאלות למחשבה: האם ישראל יפסיק להיות מבסוט מעצמו, במיוחד כאשר ההחלטה להגיד לליטל שהוא שקל להעביר אותה לשבט השני הייתה ההחלטה הכי מטופשת שהוא לקח עד כה במשחק? האם ליטל סמדג'ה באמת חושבת ששם המשפחה של עידו הוא 'קוצ'יקרו'? ומה חטאתי שמגיע לי לצפות באסי בוזגלו דוחף את אצבעותיו לתוך גוף של דג מסכן ואת אלה איילון דוחסת את פניה לריאותיו?