Shelanu TV, הוט, אפיק 182

המוני בני ישראל חשופים בשבועות האחרונים לערוץ המיסיונרי החדש, והרוחות כצפוי סוערות. מי שלא צפה בשידורים יכול להיות רגוע - לא אלה יגרמו למישהו להחליף קבוצה. 

ככה, מתחת לאף, באמצע השבוע התגנב למועצת הכבלים והלוויין ערוץ מיסיונרי, ועכשיו הזעזוע עד לב השמיים. מועצת הכבלים והלוויין לא הבינה, משרד התקשורת נרדם בשמירה, ועכשיו המוני בני ישראל חשופים, לא עלינו, לדברי כפירה ועבודה זרה.

ראשון להסתער קדימה מול המאכלת הנוצרית היה שר התקשורת דודי אמסלם. “לא נאפשר לשום ערוץ מיסיונרי לפעול כאן בשום זמן ובשום מצב", הודיע. ובכן, תנוח דעתו הסוערת של אמסלם: בישראל משדר ערוץ מיסיונרי נוצרי כבר עשרות שנים - נקרא בעבר ערוץ הים התיכון, ועתה הוא משדר תחת המותג Day star - ועל אף עיקשותו ארוכת הימים לא נרשמת נהירה המונית של בני ישראל טהורים אל מחנהו של ישו.

ותנוח דעתו של השר פעם נוספת, כי לאחר צפייה בכמה מתכניו של הערוץ החדש, Shelanu TV, שבא לספר על חייו של המושיע ולהטיף את תורתו, אם יהיו בני ישראל שלמרות רמתם הירודה של השידורים יתפתו בכל זאת להחליף קבוצה, הרי שהם כאלה שעם ישראל יוכל לנשוך שפתיים ולהמשיך הלאה בלעדיהם.

וורד סימפסון, נשיא ומנכ"ל God.TV, תחנת האם של Shelanu TV, אדם לא מזיק למראה, מספר בסרטוני יו־טיוב על אהבתו ואהבת אנשיו הגדולה למדינת ישראל, על הפעילות הסוציאלית שהם מקיימים כאן בתרומות, בעזרה לנוער בסיכון, לצעירות שהרו מחוץ לנישואים, ובאשר לאדם הקרוי “ישו", הוא אומר “אינני יכול להפסיק לספר על ישו ובשורתו, כי כך מצווה עליי הברית החדשה. אם יאסרו עליי לשדר, אצטער אבל אציית לכל חוקי מדינת ישראל. ובכל מקרה נמשיך לאהוב את המדינה ואנשיה".

וזו, אגב, עסקה לא רעה. בעולם שלא לגמרי מתעורר מדי בוקר וחושב כיצד להיטיב עם המדינה היהודית הקטנה, לא מזיק כלל שיש מי שסתם ככה אוהב אותנו. ובינתיים, עד שתיפול החלטה בעניינו, מיידע/מפתה סימפסון באופן מגושם מאוד את צופיו בעניינו של ה"ה ישו - סדרות של שירים בסגנון "הבאנו שלום עליכם", המחזות באיכות של בית ספר יסודי שמנסות להראות עד כמה גדול ורחום היה לבו של ישו לעומת אלה של משפחות הכוהנים המושחתות, וכיו"ב שיחות עם רבנים שהשתייכותם הדתית בלתי ברורה.

קרוב לוודאי שלו הייתה לסימפסון קבוצת ביקורת ראויה, היה לומד שצופים לא היו מחליפים גם מותג גבינה צהובה באחר בעקבות הטפות באיכות דומה, לא כל שכן אמונה דתית באחרת. אבל לפחות את החשש משטיפת מוח שאין ביכולת הצופה לעמוד בפניה יכול שר התקשורת המודאג להסיר מלבו.

הכלל, אגב, שלפיו נוהגת מועצת הכבלים והלוויין, אומר שלערוץ מותר לשדר תכנים בענייני דת, אבל אסור שיהיה ערוץ שישדר תכנים שישפיעו באופן בלתי הוגן, בטח על צופים שיכולים להיות ילדים ובגילי נוער. אם לנהוג לפי המילים היבשות, אולי שנתו של אמסלם אמורה לנדוד לאור שידורי ערוץ “הידברות" למשל, שאין בו לדעתי מילה של הידברות, או ניסיון לבלום ולצנזר תכנים המשפיעים באופן בלתי הוגן. גם אין יכולת לחסום אותו מצפייה של ילדים, ובעיניי הוא כל כולו הטפה מיסיונרית. אלא ש"הידברות" מטיף למען חזרה בתשובה ליהדות, ועל כך בוודאי לא ייצא קצפו של השר.

אני מנסה כבר שנים לחבב את דודי אמסלם, ולא רק מהסיבה ששנינו שירתנו באותה פלוגת טנקים. אני רוחש הערכה לדרך שעשה מילדותו בירושלים, דרך תפקידי לחימה בצבא, דרך לימודים אקדמיים ועד ללשכת שר בממשלה. אמסלם, מצדו, מקשה עליי את הרצון לכבדו דרך העסקונה הציבורית והאופן שטבל בה את ידיו, ודרך ההתנהגות הבריונית שהוא מביא עמו. הטפה לנצרות במדינת ישראל אכן דורכת על יבלת מודלקת עד לב השמיים, אלא שמולה מתנוסס כדגל ענק חופש הביטוי והשידור.

הוסיפו לכך את עיוותי האמת, חצאי העובדות וההבלים בכללם המושמעים בערוצי הדת - נוצרים ויהודים גם יחד - המביאים לכך שאולי בא הזמן ויתכנסו חכמים, ישקלו את סך השיקולים ויחוקקו חוק היתר שידורים מודרני וראוי לשמו. לא דודי אמסלם ולא מחליפו הם הפרסונות הרצויות לנטר את נפשו ואמונותיו של הצופה במדינת ישראל.