זוכרים את המורה ההיא מכיתה ח' שנתנה את מונולוג חייה מול הכיתה, מאוכזבת אחרי שפטפטתם בלי הפסקה כל השיעור? תהיו בטוחים שאילנה אביטל זוכרת, כי זה המונולוג שהיא בחרה לשאת מול חברי שבט 'קפרה' שהדיחו אותה מספר ימים לפני. בדרמה השמורה לטלנובלות מוגזמות של ויוה ובליווי דמעות כמובן, גוללה אביטל בפעם המי-יודע-כמה את תחושותיה מההדחה, וממחישה לשבט כמה הייתה זו החלטה נכונה. אגב, מי שהתערב עם אילנה אביטל כמה פעמים היא יכולה לומר "סכין בגב" בדקה – בבקשה תפסיק את זה, זה קשה מנשוא.

אם לא די כוחו של שומר הבקתה, אתמול התבשרנו כי בכוחו האפשרות להשפיע על המשחק בצורה חסרת תקדים. במידה והשבט לו השתייך מפסיד במשימת החסינות, רשאי שומר הבקתה לבחור חבר שבט מולו יתחרה בדו קרב – ובמידה וינצח, יוכל להשתמש בקולו כרצונו במועצת השבט. 

אילנה אביטל מודחת מהישרדות
אילנה אביטל מודחת מהישרדות

כך, בצעד צפוי ולגיטימי, בחרה אביטל להתחרות מול נאוה בוקר שהצליחה במשך 6 דקות של משימה לא להבין את הפורמט יותר מדי פעמים. החל מההפתעה לגלות שהיא חלק משבט 'קפרה' ואביטל יכולה לבחור בה וכלה בכך שאם מגדל הקוביות שהתבקשה להחזיק ישר במשימת שיווי המשקל נטה והתפרק – סימן שהיא הפסידה במשימה. כן, גם אם הרוח היא האשמה. נו, טוב. אילנה ניצחה במשימה וקיבלה את קולה של נאוה – כך שמחנה ישראל ומחנה הספורטאים שווים במספרם. כלומר, אם מוציאים את סמיון מהמשוואה.

אילנה אביטל במשימת מגדל הקוביות
אילנה אביטל במשימת מגדל הקוביות

סמיון גרפמן – האיש, הכרס והכריזמה. הבן אדם הצליח בפחות משבועיים להיאהב על ידי כל חברי שבטו, ולגרום לכל אחד מהם להרגיש בן בריתו: בלילות הוא מתחבק עם ירדן ג'רבי ובבקרים מתחכך עם ניקול רזניקוב (אני לא אכנע ל"ג'יזל"), הוא משאיר לישראל את הבמה להתנפל על רגב בפרשיית הברזנט וחומק מנאומי השנאה של ליטל סמדג'ה על קבוצת האשכנזים העילאיים. בחן, הומור והרבה מוח מפלס סמיון את דרכו לפסגה בלי לייצר אויבים ובלי תככים. בינתיים. איך אמר במהלך הפרק? "היחיד שאני חייב לו דין וחשבון הוא סמיון". את זה עוד נראה.

לא בוחר צד. סמיון גרפמן
לא בוחר צד. סמיון גרפמן

אם חשבתם שנזכה לראות עוד הדחה, חשבו שנית. לשם כך נצטרך להמתין עד שבת. מה שכן זכינו לראות הוא עוד מסע התרברבות של ישראל, במהלכו הפיל את נאוה בוקר בקסמו וגרם לה להתנהג כאילו הייתה מעריצה בת 12 של ג'סטין ביבר שהגיע להופיע בעכו הקטנה. לא סתם בחרה ההפקה להקדיש אחוז נכבד מהפרק לנאומי הסגידה שלה לישראל ותיאוריה על כמה "נשמה" ו"לב ענק" הוא אשר רוצה רק בהצלחתה. זה כמעט נכון, אלמלא היה מסביר במקביל למצלמה כמה חשוב שהיא תנצח כדי שהקול שלה יישמר למחנה שלו. מי רושם את נאוה ל"מדריך לשורד המתחיל"? 

ורגע לפני סיום, ליטל סמדג'ה היקרה – הגיע הזמן להתקדם. עבר עשור מאז שזכית ב"היפה והחנון" ואותו עשור חלף מאז שקרב הפרידמנים-בובלילים שאת מנסה להתסיס בכוח היה רלוונטי. ואם אני לא טועה, גם ניקול רזניקוב חברתך לברית לא נולדה במרוקו או עיראק, אז אולי כדאי להפסיק לחפש קיסקוסים איפה שאין, ולהתחיל להשקיע במשימות – לפני שתפספסי קיסקוס אחד בדרך ותמצאי את עצמך בבקתה עם אילנה אביטל. נשמע כבר פחות כיף, אה?