הפרק הכי חזק של העונה שודר אתמול, ומכל הסיבות השליליות. רוב המתמודדים החליטו פה אחד שהם לא רוצים את בני ברוכים באף אחד מהשבטים, כאילו הוא מוקצה, והפרק ייזכר לדראון עולם כאחד הפרקים הכי מבישים ולא ראויים לצפייה עבור הנוער, ואפילו עבורנו, המבוגרים. לא סתם הוא נקרא "החרם הגדול" - כאילו זאת הייתה כותרת שיש להתגאות בה.

תגידו, התחרפנתם לגמרי? כשמתמודד מקלל "בן זונה" אתם מיד משמיעים את הביפ המגוחך שלכם, כי זה לא יפה לקלל על המסך ולא חינוכי, אבל אין לכם כל בעיה להציג פרק טעון במסרים שליליים של חורמה, אלימות והשפלה של מתמודד אחד שעומד שם מבויש, נבוך ושותק מול חבורת זבל, חסרת כל מודעות עצמית ורגישות מינימלית.

מה לעזאזל צריך הילד בן ה-10 שלי ללמוד מפרק שבו המנחה שואל את השורדים את השאלה הכי לא חינוכית שיש - "אתם רוצים את בני או לא"? (בערך). הוא גם לא עוצר שם וממשיך ומתעקש לשאול כל אחד מהם לחוד, על מנת לתת לשאלה המחורבנת הזאת (סליחה על הבוטות) משנה תוקף, ועל מנת לסחוט עוד כמה טיפות של השפלה פומבית עבור מתמודד שלא הרע לאף אחד.

באמת, ממש תודה לכם שלא העמדתם את בני מול כולם כדי שכל אחד בתורו יבוא ויירק עליו, כמו שעשתה פעם גננת מטומטמת אי שם בארץ, לאחד הילדים. אי אפשר היה פשוט להודיע להם שהוחלט שברוכים נשאר בשבט קפרה, וישראל מצטרף לשבט אנטינג, כמו שבר סימן טוב החליט שיש סגר קורונה וזהו?

בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)
בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)

אז אולי ברוכים הוא לא גדול המצחיקנים בארץ, ואולי הוא תמים מדי אם האמין שהוא מגיע לתוכנית שבה אין מצב שאדם לאדם זאב, אבל יש גבול עד כמה שאפשר לדרוך עליו ולהציג אותו לעיני כול כשבר כלי שאין בו שימוש. ולמה בכלל הבאתם אותו לתוכנית אם ידעתם שפיזית הוא לא יוכל להתמודד? למה לא אמרתם לו מתוך הגינות שלטובתו כדאי לו לא להשתתף בתוכנית כזאת? אין לכם שם פסיכולוגית שתביע את דעתה המלומדת בעניין? או אולי היא משתפת פעולה בתקווה לזכות מאוחר יותר בקמפיין שווה, כמו דני הפסיכולוג מ"חתונה ממבט ראשון" שעכשיו מככב באיזושהי פרסומת. אז העדפתם להשאיר את ברוכים כדי שאפשר יהיה לצחוק על חשבונו, כי בעיניכם רייטינג חשוב יותר מכבוד האדם.

מצטערת, אבל אני נגעלתי. נגעלתי עוד יותר כאשר עם סיום הפרק, בר זוהר ראיינה את ברוכים ושאלה איך הוא הרגיש במצב המשפיל שהוא חווה. מה, את צוחקת עליי? קודם אתם מבזים את הבן אדם, אחר כך שואלים אותו איך הוא הרגיש? מה את מצפה שהוא יגיד? שהוא הרגיש התעלות רוחנית? או שזה הגביר לו את החשק המיני? קודם פוצעים אותו, ואחר כך מציעים לחבוש לו את הפצע. 

כמה גם אפשר לזלזל באינטליגנציה של הצופים ולהשמיע לנו את המונולוגים הארוכים של מישהי כמו סמדג'ה שמדברת בג'יבריש כבד, שזה מרגיש כמו פקק שבולעים והוא נתקע בגרון? באופן מפתיע, גיא זו-ארץ לא מחמיץ שום הזדמנות על מנת לפנות דווקא אליה ולשמוע את דעתה, ובעצם מינה את מי ששמה לה למטרה לשבש ולכער את השפה העברית בכל דרך אפשרית, אם בכוונה או מתוך בורות מוחלטת, לדוברת של השבטים.

מסתבר שלא רק אני לא מבינה אותה, אלא גם האחרים, שרק מהפרצופים שהם עושים כשהיא מדברת, אפשר לנחש שהם לא מבינים מאיזה כוכב היא נחתה עליהם. דוד אפילו לא מנסה להסתיר את שאט הנפש שהוא חש כאשר סמדג'ה מחליטה לנאום. אבל עזבו ששפתה דלה. לא נשפוט אותה על כך. לא כולם צריכים להיות פרופסורים לספרות ושירה עברית. גידופי הפה, העלבונות והחיקויים המזלזלים של אותם אנשים שהיא שונאת הם אלה שלא מוסיפים לה כבוד, וגם לא להפקה, שמזמן הייתה צריכה לצנזר חלק מהשלשול הלשוני שהיא שופכת באין מפריע. עם זאת, לצד הביקורת גם אני לא נקייה מחטאים ובוחרת לאמץ לז'רגון שלי את אחת מהאמירות הכי ראויות שלה: "תרד למצב כאפה".

הפייבוריטים שלי לשבוע הם אלינה ועידן, היחידים שגילו איזושהי גדלות נפש ורגישות באפיזודת ההשפלה שעבר ברוכים. אני לגמרי מבינה עכשיו למה עידן החליט להסיר עוקב באינסטגרם מרוב החברים על האי, על מנת לנקות את עצמו מכול הכיעור והטומאה שדבקה בהם על האי.