סליחה על הקלישאה, אבל העונה הזאת של "חתונה ממבט ראשון" הייתה כמו תאונת דרכים שאי אפשר להפסיק לצפות בה. אמיתי. לא אהבנו את הדמויות אך גם לא יכולנו להפסיק להסתכל עליה, מאחר והן סיפקו לנו לא מעט דאחקות. תוסיפו לכל זה את הקורונה שהפכה אותנו לחסרי חיים כשממילא אין לנו כאלה - והנה לכם עונה מצליחה.

בשונה מעונות קודמות, היה לי קשה להתחבר באופן טוטאלי לדמויות: הן היו מנוכרות, סגורות וציניות לגבי אהבה. האם העולם שייך לצעירים? האם ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו הופכים להיות קשים יותר? איפה הימים שהיו מתחתנים בגיל 20? את מכירה מישהו בשכונה או בצבא, ואם הוא שלח לך מכתבית - זה סימן שהשלב הבא זה נישואים. מי היה שותה חלב מבלי לקנות את הפרה? 

אין ספק שהטינדר והמבחר הלא אמיתי אשכרה דפקו אותנו. אני מציעה שנחזור למקורות: קודם משפחה וילדים ורק אח"כ קריירה וטינדר. אפילו פיתחתי קונספט לריאליטי הבא: "אהבה ממבט של גן": הגגנת דבורה והסייעת מזל בשיתוף עם יפה מהצהרון - מבצעות שידוכים על סמך התאמות שהיו בגן. לכבוד פרק הסיום הקדשתי לכל זוג שיר. אז DNA של נזלת ילדים ומתחילים: 

"כמו איזה שני משוגעים", עומר אדם

1. רוני ונעם מצטלמים נהדר ואם יש שיעור שלמדתי מהזוגיות שלהם הוא - שהגודל לא קובע!! סתם, למדתי שאין בעיה בעולם שג'וינט טוב לא יכול לפתור. סתם, למדתי שטחינה עושה טוב לעור הפנים, סתםםםםם. טוב, אני יכולה להמשיך ככה שעות, אך אם נהיה רציניים לרגע - אני חושבת שכולנו למדנו שאסור לנו לפסול מישהו בגלל שיש לו מאפיין שהוא לא בצ'ק ליסט שלנו ושצריך לתת צ'אנס.

2. האיחוד של רוני ונעם היה צפוי כמו הקלטה סמויה של חיים אתגר. מי רוצה להפסיק חיים של סקס, סמים ורוקנרול? בטח שלא רוני ונעם. יחד עם זאת, אני מאמינה שהלאבי דאבי שלהם לא החזיק בחיים האמיתיים. אחרי הכל, קשה מאד לתחזק קשר כלשניכם אין עבודה ואתם לא אחרי צבא. כן, גם אם מכרו לנו שנעם היה הבעלים של רשת בתי קפה מצליחה באוסטרליה (מי שישמע מכר את  ארומה ישראל) וגם אם הציגו את רוני כמתחרה הכי קשוחה של נטע אלחמיסטר. בתכלס, הוא גר באוסטרליה והיא במיאמי - מי יכול לאמת את זה? בואו, כולם משחקים אותה מצליחים בחו"ל - המבחן האמיתי הוא הארץ. 

3. שלא תטעו, אני דווקא אוהבת את רוני ונעם, למרות שהם מביכים כשהם ביחד. רגע ההכרזה הרגיש כמו החבילה עוברת, הם נראו כמו ילדים מובכים: נעם לא הפסיק לעשות חמסות ולומר שבזכותה הוא בקפיצת גדילה ורוני כתבה מכתב נאיבי ובטח ריססה עליו בושם ונתנה לו נשיקות עם ליפסטיק (מי מאיתנו לא עשתה זאת?). דני הזיל דמעה ואנחנו הבנו שלא יהיו יותר רגעים מרגשים - אם דני הזיל את הדמעה המפורסמת שרכבו עליה בכל הפרומואים - זה כנראה רגע השיא של הפרק ומכאן זה רק יתדרדר.  

הבלדה לנאיבית - "יום בא ויום הולך ואת נשארת נאיבית שכמותך", יעל לוי 

4. פעם חברה אמרה לי שכשהסקס טוב הוא 10% מהקשר ושכשהסקס לא טוב הוא 90% מהקשר. אין משפט מדויק מזה. אז מה עושים שאין סקס בכלל? מתחילים להזות או לספר שקרים. 

5. ביטחון עצמי שווה יותר מחכמה או ממראה. ראו את דנית שלכאורה יש לה הכל למעט הערכה עצמית גבוהה. לטובת הקוראות והקוראים שלי אציין זאת בפעם האלף: משיכה של אישה לגבר יכולה להתפתח עם הזמן, אנחנו בנויות אחרת - חיוך, מבט, הומור וכריזמה עושים לנו את זה. משיכה של גבר לאישה (או לגבר) היא שונה: אם הוא לא נמשך - זה לא יקרה כבר וזה בסדר. ראו ערך צוקית ודודו, תקוה וליאור וגם דנית ואמיר. תדעו לפרוש בזמן ואל תחכו למשיח מבית דוד. 

6. נכון שאמיר הוא הבעייתי בכל הקשר הזה אבל שתדעו - גם לדנית יש חלק. האופי המרצה והניסיון להראות שהכל בסדר לא עושים לי את זה. אני לא נקשרת לחנפנים. דניתוש, אמיר ישן איתך באותה המיטה ואז העדיף לישון לבד: או שאת מפליצה או שאת נוחרת או שהוא מפחד מאינטימיות (תשובה ג' נכונה). הוא הביא לך שחמט כמתנה (לא נסלח ולא נשכח!), האשים אותך בגלי החום שלו והתאהב בכלבה שלך. למה את לא מעדיפה אותו לכל הרוחות? תרימי לעצמך (ויש על מה כפרה)!! אם לא תעשי זאת, אף אחד לא יעשה לך את זה.

7. שקוף שאמיר בא במטרה להיפרד אבל אחרי שדנית קראה את נאום הניצחון שלה ששוב הסתיים במילה "תודה" הוא שינה פאזה. ממש כמו צ'נדלר וג'ניס מחברים - הוא לא מצליח לעזוב אותה, בעוד שתכלס אין ממה להיפרד. איך אמר המשוררר ב. נתניהו: "לא היה כלום כי אין כלום". אמיר העיד שדנית חכמה, מצחיקה וחמה, אך לא אמר שהיא יפה או סקסית חלילה. ממש כמו שמתארים כלבה לאימוץ. 

8. אף על פי שלא חיבבתי את אמיר כל העונה, אני כן מבינה מדוע הוא אמר שהוא כן רוצה להמשיך עם דנית. מדובר במעמד שמצולם ומתועד, והוא לא רצה לפגוע בה - וזאת למרות שהוא פגע בה במשך כל העונה כשסיפר תחת כל עץ רענן שהוא לא נמשך אליה. אני חושבת שגם באלסקה יודעים שאמיר לא נמשך לדנית. 

9. דנית מצידה בטוחה שהקשר הזה אמיתי ואמין. מה אומר לכם, הקשר של קטי עם שי בנבנישתי, סליחה - לורין מיכאלי - אמיתי יותר. לפחות קטי קיבלה סלסלת ולא לוח שחמט.

10. אהבתי כשדני שאל את אמיר על האינטימיות ואמיר ענה שינסה לפתור את זה. דני, אתה יכול להימשך לנשים? כנראה שלא וזאת זכותך. מדוע את מצפה שאמיר יימשך לדנית? ואני לא אומרת זאת כקריצה לנטייה שלו (אמר שהוא סטרייט וזה זכותו) אלא כעובדה מוגמרת - אי אפשר לאלץ אותנו להימשך למי שאנחנו לא. אמיר, צר לי אך בעיית השלום במזרח התיכון תיפתר לפני שתפתור את זה. אני מקווה שלמדת שלשקרים יש נטייה להסתבך - אם היית חותך את הקשר הזה בהתחלה באופן מכבד, היית יוצא הכי גבר. תמיד תזכור שלשקר אין רגלים. בהצלחה עם זה. 

"הו ברצלונה - ברצלונה", זוהר ארגוב 

11. דובי כנראה רבה עם מעצב השיער שלה, ועם העצבים של המריבה הגיע לפרק ההכרזה כעוסה ומרושלת. חבל, עד אתמול חשבתי שהיא יצאה גדולה. איבדתי אותה כשהיא איחלה לאריק אישה כמוה. זה כמו שאומרים למישהו "תהיה לי בריא" כאשר המשמעות היא "הלוואי ותחטוף קורונה". דובי, לא הלך והכל בסדר, גם לסיים צריך לדעת איך. 

12. אריק הפתיע והתנסח בצורה מכובדת. רואים שלא הקשיב למה שהיא אמרה כי ענה לה: "תודה רבה, ריגשת אותי". מה ריגשת? דובי הרגע איחלה לך חיים של בדידות. 

13. כמו תמיד, אריק סיפק את ציטוט השבוע כשאמר: "היא לא אוהבת קניות, היא לא אוהבת ריאליטי, על מה אני אדבר איתה? (על הנכסים שלך כאילו). אריק, אני שרופה עליך, בבקשה בוא נהיה ידידים. קניות וריאליטי - שני התחומים האהובים עלי. נעשה יום כיף של סיבוב בגינדי, שווארמה בדבוש, מרתון של הרווק וגם תאפה לי עוגה. ניפגש בנאוטיקה?

14. חמודים שהם רוצים להישאר חברים כשהם לא סובלים אחד את השנייה. זה כמו שאני אהיה חברה של ערפאת. זה נראה שאריק מתפקד של הליכוד ודובי תומכת נלהבת של "שלום עכשיו" ושל "שוברים שתיקה"- אני לא רואה איך זה מתרומם משם. 

"בואי נהיה הזוג הזה - חתונה", מרגי 

15. בניגוד לכל השאר, הדר ודניס בנו קשר באופן בריא: שניהם אכלו סלט וגבינות רזות, עשו מלא ספורט וחיו חיי מין עשירים. היה נחמד לראות אותו נזכר בהדר כשישב לו בבית שלו במגדל מפואר כלשהו, בעוד שהיא שתתה תה בבית תמחוי. ברור לי שיש שם אהבה וזוגיות, אך יותר מהכל ברור לי ששניהם טיפוסים תחרותיים והם באו לנצח את התחרות הזאת. לכן הכל היה גרוטסקי ומוקצן אף על פי שהבסיס אמיתי. מרוב שהכל היה מוגזם - אפילו דני עשה פרצוף של נבוך. 

16. אני כמעט בטוחה שהזוגיות שלהם תצליח גם בחוץ: דניס בן אדם מהמם שגם אוהב פוזה ומאמין שכשהדר הולכת ברחוב כולנו מתעלפים. הדר נפתחה והפכה מגבינה קשה לגבינה רכה וזה בהחלט מחמיא לה. אני מאמינה שכשהיא תיפטר ממיצי ומהאמא של דניס - הכל יהיה ממש בסדר.  

"היא לא יודעת מה עובר עליי" - שלמה ארצי 

17. קשה לי לאכול את הקשר של הגר וניר. הוא התחיל קשה והפך להיות קשה יותר. בעוד שהיא רואה רק קושי, ירידות ומצבים - הוא אשכרה ראה אותה והכיר אותה: למד את כל התכונות שלה, ועדיין לא ברח. 

18. הגר דפקה הופעה ונכנסה לחדר. פתאום היא נראתה לי מאוד גבוהה. שמתם לב שהיא ויעל תיאמו שרשראות בפעם השנייה? זה נורא מוזר. אולי יש להן קוד התנהגות סודי ובכל פעם כשהן מתאמות שרשראות הן מסמנות מצוקה. יש מצב שהן שייכות לאותה כת שרשראות? 

19. אחרי שנשפך עליה כל העונה, ניר שידר הפעם קוליות. כשהוא נכנס אמר לה "טוב לראות אותך", כאילו היא חברה של סבתא שלו ולא אישה שהוא בילה אותה 42 ימים. לראשונה הוא היה מרוחק ולרגע זה נראה שהוא יגיד לא ואפשר להבין למה.

20. שמעתם כמה פעמים הגר אמרה כאילו? אם לוקחים לה את המילה "כאילו" אין לה על מה לדבר. היא ממש "המחסן של כאילו", שניהם ביחד זה מנזר השתקנים. 

21. ההפקה מאוד רצתה שניר והגר יהפכו לזוג המלכותי - מה שקרה ללירן ולשירי בעונה שעברה, אבל זה לא קרה. בעוד שלירן ושירי ידעו לצחוק על עצמם ולדבר, ניר והגר נראו תמיד מלנכוליים. לא הייתה שם שמחת חיים. בפרק האחרון הגר סוף סוף נפתחה ואמרה "בחלומות הכי ורודים לא חלמתי שאמצא מישהו כמוך". לרגעים באמת האמנתי לה שהיא רכה ומלטפת - יחסית אליה. 

22. את כל טוב הלב הזה הגר איזנה בדרך חזרה הביתה כשהמשיכה להיות רעה אליו באוטו. טיפ ממני להמשך הזוגיות: קנו חופשי וחודשי וסעו באוטובוס. זה מרגיש שברגע שהם נכנסים לרכב כל הקשיחות יוצאת ממנה. הוא אמר לה "כל הכבוד לנו" והיא הרסה עם "פחות ריבים ויהיה טוב". הגר כפרות, איזה ריבים? את יצרת את הריבים. בכל פעם כשהוא דיבר על רגשות - עשית מזה סלט מטבוחה. 

23. השיא היה כשהם התנשקו בסוף, יותר נכון הצמידו שפתיים, יותר נכון ככה אני מנשקת את דודה שלי באירוע. ניר, שיובש מינית במשך כל העונה, קצת שמח והיא ענתה "בסדר, לא צריך להגזים". מסכן, בפעם הראשונה שהם יעשו את זה הוא בטח יתעלף. שלא יחטוף לי חרדת ביצוע. 

24. אני רוצה להביע תודה אישית למומחית מספר 3 (ליאת) שהצטרפה ליעל ודני הפרק. באמת, אנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלעדייך. כל כך הרבה תובנות על החיים ומשפטי חוכמה. צריך לתת לך תוכנית ברדיו לצד טל ואביעד. תודה לך ליאת - זכינו בך.